rak piersi u mezczyzn

1. Data: 2005-02-09 21:24:58

Temat: rak piersi u mezczyzn
Od: "dd" <d...@d...es> szukaj wiadomości tego autora

Jestem bardzo otyly i mam biust wiekszy niz niejedna pani, czy mezczyzni
tez moga zachorowac na raka piersi? Moge isc sie przebadac na
mammografie? nie rykna smiechem?

2. Data: 2005-02-10 01:00:10

Temat: Re: rak piersi u mezczyzn
Od: "emyo" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

osobiscie słyszałem o takim przypadku lecz jest to dużo mniej prawdopodobne
niż u kobiet

3. Data: 2005-02-10 10:12:09

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dd" <d...@d...es> napisał w wiadomości
> Jestem bardzo otyly i mam biust wiekszy niz niejedna pani, czy mezczyzni
> tez moga zachorowac na raka piersi?

Oczywiscie,..zdaza sie to w ginekomastii.

>Moge isc sie przebadac na
> mammografie? nie rykna smiechem?

Oczywiscie,ze mozesz isc sie przebadac,..i nikt nie rykńie smiechem!

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

4. Data: 2005-02-10 12:37:58

Temat: Odp: rak piersi u mezczyzn
Od: "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jestem bardzo otyly i mam biust wiekszy niz niejedna pani, czy mezczyzni
> tez moga zachorowac na raka piersi? Moge isc sie przebadac na

Z rzadka ale sie zdarza i przebiega gorzej niz u kobiet (cos ok. 0,5% rakow
sutka jest u mezczyzn -- jednego takiego sekcjonowalem). O ile pamietam nie
ma jednak zwiazku miedzy wielkoscia meskiego "biustu" (czy cokolwiek by w
jego miejscu nie wystepowalo) a ryzykiem raka. Mammografie w prywatnym
gabinecie zawsze zrobia, bo sie placi. W panstwowej sluzbie zdrowia moga
byc problemy z uzyskaniem skierowania, w wypadku, gdyby nie bylo zadnych
wyczuwalnych zmian.

Zbyszek

5. Data: 2005-02-10 12:41:15

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 09.02.05, około 22:24, dd bulgocze

> czy mezczyzni
> tez moga zachorowac na raka piersi?

Eheś.

> Moge isc sie przebadac na
> mammografie? nie rykna smiechem?

A czemu od razu mammografię? Macanko u rodzinnego na wstępie :) Mammografia
jest badaniem _dodatkowym_.

--
ika - umop apisdn

6. Data: 2005-02-10 16:58:00

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości
> Dnia 09.02.05, około 22:24, dd bulgocze

> Eheś.

> A czemu od razu mammografię? Macanko u rodzinnego na wstępie :)
Mammografia
> jest badaniem _dodatkowym_.

Zapominasz,ze guzek palpacyjny jest praktycznie dopiero gdy ma ok. 1 cm,...a
mammografia wykaze duzo mniejszy guzek, najczesciej niepalpacyjny, co wiaze
sie z lepszym rokowaniem.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

7. Data: 2005-02-11 11:35:32

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10.02.05, około 17:58, sq1euo bulgocze

> Zapominasz,ze guzek palpacyjny jest praktycznie dopiero gdy ma ok. 1 cm,...a
> mammografia wykaze duzo mniejszy guzek, najczesciej niepalpacyjny, co wiaze
> sie z lepszym rokowaniem.

A co u otyłego zbadasz mammografią? Raka tłuszczu? W ginekomastii prędzej.
Jak już dodatkowe to raczej USG. Poza tym zawsze to dawka promieniowania.
Bez znaczenia jak mała.
I na końcu - do wykonania badań dodatkowych są konkretne wskazania.

Natomiast jak ktoś lubi i go stać niech się skanuje - a to jest chyba
odpowiedź na pytanie wyjściowe klienta ;)

Zdrówko, chlup.
--
ika - umop apisdn

8. Data: 2005-02-11 22:33:32

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości :

> A co u otyłego zbadasz mammografią?

To samo co u kobiety....

>Raka tłuszczu? W ginekomastii prędzej.

A co to jest rak tluszczu??? hm?

> Jak już dodatkowe to raczej USG. Poza tym zawsze to dawka promieniowania.
> Bez znaczenia jak mała.
> I na końcu - do wykonania badań dodatkowych są konkretne wskazania.

Kiedy juz sa wskazania,..to mammografia tu nic nie pomoze i nie
zmieni,...chodzi wlasnie o to,zeby na tyle wczesnie zareagowac,gdy nie ma
jeszcze zadnych wskazan do zrobienia badania w tym kierunku,....to,ze jest
to promieniowanie RTG i jest ono szkodliwe, to juz zupelnie inna sprawa.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

9. Data: 2005-02-12 01:19:16

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11.02.05, około 23:33, sq1euo bulgocze

> To samo co u kobiety....

Nie baudzo.

> A co to jest rak tluszczu??? hm?

Hm? Tłuszczak? ;)
Gdyby nie było wystarczająco jasno - mówię o tym, że w otyłości u mężczyzn
nie ma tam tkanki gruczołowej tak, jak u kobiet, tylko przerośnięta tkanka
tłuszczowa. (Gdzie swoją drogą o wiele łatwiej palpacyjnie cokolwiek
wybadać, niż w tym kalafiorze przewodów wyprowadzających).

> chodzi wlasnie o to,zeby na tyle wczesnie zareagowac,gdy nie ma
> jeszcze zadnych wskazan do zrobienia badania w tym kierunku

To jakie byś ustalił wskazania do wykonania mammografii u mężczyzn? Czy wg
Ciebie wystarczy otyłość, na tyle duża żeby zmieścić ten placek w aparacie?

--
ika - umop apisdn

10. Data: 2005-02-12 10:17:12

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika" <i...@s...wody> napisał w wiadomości :

> Hm? Tłuszczak? ;)

Tluszczak to rak tluszczu, tak?? :)))))))
Dobre.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl