renta, a gdzie dodatek?

1. Data: 2004-05-21 18:48:02

Temat: renta, a gdzie dodatek?
Od: "Sebastian Piotr Jasielski" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy otrzymaliscie wraz z renta dodatek pielegnacyjny? wiem ze trzeba
bylo zlozyc wniosek wczesniej... spora grupa u mnie dostala tylko rente.

sebastian

2. Data: 2004-05-21 19:30:03

Temat: Odp: renta, a gdzie dodatek?
Od: "sara" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszyscy tak dostali mimo wniosków złożonych na początku kwietnia.
Bo oczywiście ZUS, a ZUS tłumaczy że to rząd - olał najbiedniejszych i ni
stąd ni z owąd pozbawił ich środków do życia (142 zł) w maju. Mają wyrównać
w czerwcu - niektórzy nie doczekają. Smutne to ale prawdziwe.

e...@p...onet.pl

3. Data: 2004-05-21 20:51:33

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wiosek złożyłem pod koniec kwietnia i dostałem rentę wraz z dodatkiem pielęgnacyjnym.
Wiem, że ludzie biorący zasiłki z gminy tj. wypłacane przez Opiekę Społeczną mogą
czekać nawet na swoje świadczenia do 15 czerwca.
Pozdr. Piotr

4. Data: 2004-05-22 05:57:12

Temat: Re: renta, a gdzie dodatek?
Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sara"..

> [...]
wyrównać
> w czerwcu - niektórzy nie doczekają. Smutne to ale prawdziwe.

Ja juz pisalem o tym na grupe jakis czas temu, ze moja mama, ktora dostaje
ZUS rente z zasilkiem pielegnacyjnym dla siebie + zasilek pielegnacyjny dla
mnie, w kwietniu tego drugiego zasilku nie dostala.

Na co, ktos mi odpowiedzial, ze w tej sytuacji nie musielismy skladac
zadnych wnioskow bo takie wnioski sklada sie tylko do gminy.

Wiec pytam jeszcze raz czy? kiedy? gdzie? i jaki? wniosek musielismy skladac
zeby moja mama mogla nadal otrzymywac zasilek pielegnacyjny na mnie?

Z tymi rentami socjalnymi z gnimy to jest nie zla zabawa. Jak w maju 2002
przechodzilem na rente z ZUS to musialem im zwrocic rente socjalna za maj i
czerwiec bo decyzja ZUS nosi date 01.05.02 roku, mimo tego, ze ZUS wyplacil
mi pieniadze dopiero w lipcu i rowniez dopiero w lipcu dostalem te decyzje z
ZUS. Ale gmina stwierdzila, ze nic ja to nie obchodzi bo takie sa przepisy.

O tym tez pisalem na grupe i odpowiedziano mi, ze powinienem zawiadomic
gmine, ze w ogole wystepuje o rente do ZUS i nie majac zadnych pieniedzy
czekac na decyzje ZUS. Co oznacza, ze wszystkie przepisy obowiazuja tylko
mnie bo ja gminie zwrocilem pieniadze, a gmina mi nie wyplaciala
niedoplaconych 200 zlotych

Leszek :)

5. Data: 2004-05-22 09:00:20

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> Ja juz pisalem o tym na grupe jakis czas temu, ze moja mama, ktora dostaje
> ZUS rente z zasilkiem pielegnacyjnym dla siebie + zasilek pielegnacyjny dla
> mnie, w kwietniu tego drugiego zasilku nie dostala.

Podobną sytuację ja miałem, moja mama dostała tylko gołą emeryturę
czyli 550 zł. Zasiłek pielęgnacyjny został mi wypłacony w maju,
po wcześniejszym złożeniu wniosku.
Od 01.05.2004r. nie ma zasiłku rodzinnego na dorosłe osoby niepełnosprawne.

> Wiec pytam jeszcze raz czy? kiedy? gdzie? i jaki? wniosek musielismy skladac
> zeby moja mama mogla nadal otrzymywac zasilek pielegnacyjny na mnie?
Musisz sam złożyć wniosek do ZUS-u taka pojedyńcza karta i będzie on
Tobie wypłacany. Z tego co się dowiedziałem, rodzice mogą dalej pobierać
zasiłek pielęgnacyjny tylko gdy osoba niepełnosprawna jest ubezwłasnowolniona.

> [...]
> ZUS. Ale gmina stwierdzila, ze nic ja to nie obchodzi bo takie sa przepisy.
W decyzji ZUS powinno być wyszczególnione od kiedy i w jakiej wysokości
będzie wypłacana renta. Ja nieraz jak składam jakieś dokumenty, które są nieco
zakręcone to podkreślam - to co jest najważniejsze tj. zaznaczam zakreślaczem
fluoroscencyjnym.
Jeżeli wniosek na rentę składałeś w maju 2002 roku, to w lipcu powinneś dostać 3
renty za
maj, czerwiec, lipiec 2002 r. Pomimo, że być może te renty dostałeś w lipcu, nie
miałeś prawa
do renty socjalnej za maj i czerwiec.
Pozdrawiam Piotr

7. Data: 2004-05-22 11:41:17

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

A u nas działa wszystko po staremu - renta inwalidzka dla męża wypłacona
przez ZUS za maj br. jest z zasilkiem pielęgnacyjnym, co mam przed sobą na
właśnie przyniesionym przez listonosza odcinku rentowym. Na początku
kwietnia wypełnialiśmy wniosek o ten zasiłek, wniosek ten przysłano nam
pocztą z ZUSu i poinformowano że bez złożenia tego wniosku o zasiłek - nie
ma mowy o jego wypłacaniu.
Pozdrawiam Dorota

Użytkownik "Sebastian Piotr Jasielski" <d...@h...pl> napisał w
wiadomości news:c8n6hb$k5j$1@nemesis.news.tpi.pl...

8. Data: 2004-05-22 13:02:49

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sebastian Piotr Jasielski <d...@h...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c8n6hb$k5j$...@n...news.tpi.pl...
ja zlozylem 15 kwietnia w zusie i nie ma nic.

Prawdopodobnie Twoje dokumenty nie zostały jeszcze przerobione, przetworzone, nie
nabarały w szufladzie tzw."mocy prawnej" :-)
Nie martw się w czerwcu dostaniesz przy rencie wyrównanie za maj.

pytanie o protezy estetyczne stopy
Metody usprawniania.. PILNE
RE:PCPR
(SPAM) Nowe serwisy internetowe