robótki trochę inne...

1. Data: 2002-11-17 17:39:10

Temat: robótki trochę inne...
Od: "opyros" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

h'llo

Witam wszystkie i -ich [poraz pierwszy pojawiam sie na tej liście].
Mam nadzieję że to co chcę zaprezentować mieści się w tematyce listy ;)
Są to robótki jak najbardziej ręczne, tylko że materiałem jest nie włóczka,
a metal;
dokładniej metalowe ogniwa - stalowe, miedziane, mosiężne, aluminiowe -
praktycznie wszystko z czego da się zrobić drut.
Nazywa się to plecionką kolczą (kółeczka, nie kolce ;) ) i jest hobby dość
popularnym w stanach, niestety w europie nieco mniej znane, a już w Polsce
zajmuja się tym w sumie tylko jubilerzy i ludzie związani z ruchem
rycerskim.
Ja chciałbym zaprezentować kilka swoich wytworów, których zdjęcia
zamieściłem na stronie
www.goth.end.pl w dziale _moda_
z takich plecionek metalowych można nawet robić kostiumy kąpielowe -
http://opalnet.pl/~chainmail/bielizna.html

jeśli natomiast ktoś byłby chętny zapoznać się ze sposobami zaplatania
takich rzeczy - wystarczy że wpisze na wyszukiwarce anglojezycznej (yahoo! ,
google) słowo _chainmail_ i przepatrzy kilka linków które wyskoczą;
zapewniam - zabawa świetna, choć wymaga sporo wysiłku i czasu;

n'rra

grzesiek głogowski
kraków

1. Data: 2002-11-17 18:00:24

Temat: Re: robótki trochę inne...
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Nov 2002 19:07:27 +0100, "Grazyna" <m...@g...pl>
wrote:

>Rety co za cudenka!!! Mowe mi dokumentnie odjelo z zachwytu1
>Potrafisz robic takie arcydziela? A czym to sie laczy, pewnie bardzo
>precyzyjna lutownica? Ja bym ewentualnie cienka srebrzanke miala pod reka
>ale ona za miekka, nie trzymalaby formy, odarty z izolacji miedziany przewod
>takoz. Dalszych pomyslow na zdobycie surowca mi zabraklo
>

>Grazyna wciza oniemiala z zachwytu ;-))

zawsze chcialam miec lutownice...i nigdy nie mialam...

Trys, co zaraz leci na te strone
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-17 18:07:27

Od: "Grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,

1. Data: 2002-11-17 18:08:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>włóczka,

>,

to mnie wobec tego interesuje, ile kosztuje jakis wyrob, jestem
pewna moje dziecko by to powalilo na kolana (ma zapedy gotyckie w
modzie, w nowoczesnym znaczeniu Goth...ale jako z ejest
eklektyczna to nie maiwlkeigoi czarnego makijarzu i nie wyglada
jak czarownica...no, nie zawsze ;))))

jesli ceny to tajemnica to prosze na priva, albo choc w
przyblizeniu o jakich ramach cenowych mowimy...taka obrozka albo
brnasoleta...

Krysia

P.S. I po angielsku strona dobrze zrobiona
jedno pytanie czy "bracers" to przypadkiem nie maja byc bracelets
- bransoleta? to tyle
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-17 18:29:07

Od: "opyros" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grazyna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Rety co za cudenka!!! Mowe mi dokumentnie odjelo z zachwytu1
> Potrafisz robic takie arcydziela?
tak, to co jest na tej stronie to wszystko moje "arcydzieła" ;)

> A czym to sie laczy, pewnie bardzo
> precyzyjna lutownica?
niczym się tego nie łączy - cała sztuka polega na tym, aby sobie ogniwka
zrobić z odpowiednio twardego lub sztywnego drutu - no i muszą być tak
krawędzie dopasowane, aby nie było między nimi przerw bo się kółeczka
posypią.... to jest właśnie największy problem - odpowiednio wykonane
ogniwa;

> Ja bym ewentualnie cienka srebrzanke miala pod reka
> ale ona za miekka, nie trzymalaby formy, odarty z izolacji miedziany
przewod
> takoz. Dalszych pomyslow na zdobycie surowca mi zabraklo

miedź może być (ale raczej około 1,4mm i wyżej, chyba że zbrązowiona cyną)-
tylko miedź najlepiej ciąć piłkami jubilerskimi lub odpowiednio
wyregulowanymi przecinakami bo inaczej krawędzie nie będą się schodzić i
automatycznie po założeniu takiej bransolety mogą zacząć uciekać ze splotu;

grzesiek głogowski
kraków

1. Data: 2002-11-17 18:42:27

Od: "opyros" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> modzie, w nowoczesnym znaczeniu Goth...ale jako z ejest
> eklektyczna to nie maiwlkeigoi czarnego makijarzu i nie wyglada
a ja kcem takie czarownice do zdjec bo te moje modelki to sobie mrrocznego
makijazu nie umieja zrobic (przynajmniej tak mówia)

> jesli ceny to tajemnica to prosze na priva,
ceny nie sa tajemnica - ale bardzo zaleza od wielkosci ogniw i splotu -
jest w koncu ponad 25 splotów standardowych - do tego kilka srednic ogniwek
a kazda srednica z drutu o róznej grubosci plus powiedzmy podstawowe szesc
materialów (stal nierdzewna, stal zwykla, stop aluminium z magnezem,
mosiadz, braz, srebro)

> albo choc w
> przyblizeniu o jakich ramach cenowych mowimy...taka obrozka albo
> brnasoleta...

przedzial cenowy tych rzeczy aktualnie na stronie to 7-30 pln jesli chodzi o
obrózki i bransolety;

> P.S. I po angielsku strona dobrze zrobiona
> jedno pytanie czy "bracers" to przypadkiem nie maja byc bracelets
> - bransoleta? to tyle
ma byc "bracers" - tlumaczone na polski jako karwasze a oznaczajace
wzmocnienie (tutaj - wzmocnienie przedramienia); dzis w jednym z odcinków
serialu startrek spotkalem sie z okresleniem klatki wzmacniajacej pancerz
stateczku kosmicznego jako wlasnie "bracers"; na hamerykanskich stronach tez
sa okreslane jako "bracers";

grzesiek glogowski
kraków

1. Data: 2002-11-17 19:40:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 17 Nov 2002 19:42:27 +0100, "opyros" <o...@g...pl>
wrote:

>a ja kcem takie czarownice do zdjec bo te moje modelki to sobie mrrocznego
>makijazu nie umieja zrobic (przynajmniej tak mówia)

boszsz, ona na pewno by chciala, ale ona tu a Wy tam, albo
odwrotnie, hehehehe potrafi sobie dziecko zrobic czarny makijaz,
czemu nie ;)))
ale i tak gowniarze na ulicy za nia wolaja GOTH!!!

> [...]
>a kazda srednica z drutu o róznej grubosci plus powiedzmy podstawowe szesc
>materialów (stal nierdzewna, stal zwykla, stop aluminium z magnezem,

rany, jakie to ciekawe...juz pomijam fakt, z ena pewno zylam i
bylams zczesliwa w sredniowieczu (poznym), bo te czasy
(szczegolnie w sztuce) NAJBARDZIEJ MNIE O GESIA SKORKE
PRZYPRAWIAJA ;))) ups, cos mi sie krzyk wlaczyl ;)))

>przedzial cenowy tych rzeczy aktualnie na stronie to 7-30 pln jesli chodzi o
>obrózki i bransolety;

no to chyba zloze zamowienie...ciezkie to? no bo tez mi chodzi i
o wysylke....

> [...]
>stateczku kosmicznego jako wlasnie "bracers"; na hamerykanskich stronach tez

no widzisz, mialam nosa, z emoge nie znac sie na fachowym
slownitwie, dlatego deliaktnie zapytalam, widze rozne rzeczy
tlumaczone i musze powiedziec, ze duzo tlumaczen ma bledy ie tyle
merytoryczno-lingwistyczne i zwiazane z rblemem odczytania
cugego pisma odrecznego, hehehehehe no, gdyby kros nie znajacy
ang. usilowal przpeisac wypociny reczne mojego meza, to.....

Kr
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-17 19:41:03

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>automatycznie po założeniu takiej bransolety mogą zacząć uciekać ze splotu;

czy Wy materialy kupjecie w stalowniach?

Kr.
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-17 20:17:40

Od: "opyros" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:ctrftugpm5jlkj0i1om5qh68oci1s59u5o@4ax.com...
> boszsz, ona na pewno by chciala, ale ona tu a Wy tam, albo
> odwrotnie, hehehehe potrafi sobie dziecko zrobic czarny makijaz,
> czemu nie ;)))
no to bedzie miala okazje - jesli zechce - bo bede uruchamial galerie zdjec
nadeslanych - miejsce na serwerze mam pod dostatkiem, wiec jak tylko zbiore
odpowiednia ilosc mrrocznych fotek na osobna galerie to ja uruchomie;
niekoniecznie musza byc to jakies szczególnie wysmakowane zdjecia - moga byc
równiez fotki dokumentacyjne konkretnych pomyslów na makijaz w klimacie
gotyckim;

> [...]
> (szczegolnie w sztuce) NAJBARDZIEJ MNIE O GESIA SKORKE
> PRZYPRAWIAJA ;))) ups, cos mi sie krzyk wlaczyl ;)))

heh, gesia skórka tez sie zdaza - szczególnie jak sie koszulke kolcza
zaklada na gole cialo - metal co prawda sie szybko ogrzewa, ale pierwsze
wrazenie potrafi byc dosc ciekawe ;)
co do okresu historycznego to wychodze z zalozenia ze jak cos zostalo
wykonane prostymi narzedziami z materialów dostepnych to juz kiedys na pewno
zostalo przez kogos zrobione;

> no to chyba zloze zamowienie...ciezkie to? no bo tez mi chodzi i
> o wysylke....

zalezy od wielkosci - pas potrafi wazyc i 25 dkg natomiast obrózki zazwyczaj
do 6-7 sie mieszcza, no i kwestia materialu - stop aluminium jest trzy razy
lzejszy od stali;
reszta na priv

n'rra

grzesiek glogowski
kraków

1. Data: 2002-11-18 05:11:06

Temat: Odp: robótki trochę inne...
Od: "Iloneska" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik opyros <o...@g...pl> w wiadomości do grup

> heh, gesia skórka tez sie zdaza - szczególnie jak sie koszulke kolcza
> zaklada na gole cialo - metal co prawda sie szybko ogrzewa, ale pierwsze
> wrazenie potrafi byc dosc ciekawe ;)

na naszej grupie zaczyna byc yhm, yhm goraco i ekscytujaco ;-)

Ilona (yhm, yhm ;-)

Moze Was dobije
chyba bedzie nowy obrusik
[TERROR] real hardcore