salatka z kalafiora - prosba

1. Data: 2002-07-20 22:44:06

Temat: salatka z kalafiora - prosba
Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
bylam tu kiedys potem mnie nie bylo i znowu wrocilam na grupe ze smakowitymi
przepisami
mam prosbe ogromna
czy poratujecie mnie przepisem na salatke z surowego kalafiora?
bylabym wdzieczna bardzo
pozdrawiam serdecznie
kaska

1. Data: 2002-07-20 22:54:07

Temat: Odp: salatka z kalafiora - prosba
Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam przepraszam
zapomnialam dodac ze chodzi mi o taka z rodzynkami czy znacie
co tam sie jeszcze dodaje?
zajrzalam do archiwum - nie znalazlam...
kaska

1. Data: 2002-07-21 09:09:44

Temat: Re: salatka z kalafiora - prosba
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kalafiorowa salatka

Składniki:

kalafior
pomidory
sos vinaigrette(czosnek - dużo, musztarda, ocet winny lub sok z
cytryny, olej lub oliwa, sól, pieprz)
Przepis:
Surowego kalafiora, umyć, połamać na małe cząsteczki. Sparzyc i obrać
ze skóry pomidory, posiekać w kostkę. Zalać sosem i wymieszać.
Sos: przecisnać lub posiekać drobniuko czosnek, dodać łyżeczkę
musztardy, ocet lub sok cytrynowy, sól, pieprz i wymieszać. Dolewać
powoli oliwę lub olej przez cały czas mieszając.
Nadesłał(a): Gosia Świderek , dnia: 2001-10-28
Przepis własny autora.
===
salatka z kalafiora na cieplo

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

1/4 sredniego kalafiora
1 jajko ugotowane na twardo
1 zabek czosnku
1 lyzka oliwy
1 lyzka posiekanej natki
szczypta soli
Przepis:
kalafiora podzielic na rozyczki i ugotowac w posolonej wodzie. jajka
pokroic w kostke. czosnek razem z natka zeszklic na oliwie.
ugotowanego kalafiora posypac jajkami i czosnkiem z pietruszka.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-04
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia
nr 5/2001
===
SAŁATKA KALAFIOROWA

Składniki:

1 kalafior średniej wielkości
2 pomidory
mała sałata
3-4 ząbki czosnku
majonez
sól
Przepis:
kalafiora zetrzeć na tarce, pomidora pokroić w kostkę, sałatę porwać
na kawałki, czosnek zmiażdżyć. składniki wymieszać ze sobą
Nadesłał(a): kropka , dnia: 2000-08-30
Źródło / autor: ?
===
SAŁATKA KALAFIOROWA BOŻENY DYKIEL

Składniki:

kalafior
majonez
naturalny jogurt
czosnek
dużo kopru - może być mrożony
sól
biały pieprz
sok z cytryny
Przepis:
Kalafior gotować krótko w osolonej i ocukrzonej wodzie (ok. 7 minut od
zagotowania się wody), podzielić na cząstki i zalać sosem
majonezowo-jogurtowym z wyciśniętym czosnkiem, koprem, doprawionym
solą, cukrem, białym pieprzem i sokiem z cytryny do smaku.
Nadesłał(a): Renata , dnia: 2000-08-07
Źródło / autor: z felietonu Pani Bożeny Dykiel zamieszczanego kiedyś w
Urodzie
===
SAŁATKA Z KALAFIORA

Składniki:

2 szklanki drobno posiekanego kalafiora
po 1 szklanki posiekanej cebuli, zielonej i czerwonej papryki
1 szklanki pokrojonych w plasterki czarnych oliwek

sos:
1 szklanka oleju
1 duży ząbek czosnku
1 szklanki soku cytrynowego
1 szklanki wody
sól
Przepis:
Składniki wymieszać
Nadesłał(a): Renata , dnia: 2000-08-07
Źródło / autor: nieznane
===
SAŁATKA Z KALAFIORA 1

Składniki:

2 szklanki drobno pokrojonego kalafiora, 1/4 szklanki posiekanej
cebuli, 1/4 szklanki posiekanej czerwonej papryki, 1/4 szklanki
posiekanej zielonej papryki, 1/2 szklanki pokrojonych w plasterki
czarnych oliwek
Przepis:
Wszystkie składniki wymieszać i zalać sosem włoskim.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-11
Źródło / autor: Przepisy kulinarne z Vegan Planet
===
Sałatka a la Anetek - obiadowa 4

Składniki:

kalafior, surowy, pokrojony w drobny maczek, i do tego orzechy włoskie
Przepis:
wymieszać składniki
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-04
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:Aneta Baran
b...@s...cern.ch
===
sałatka Madzi

Składniki:

kalafior surowy ,pociac drobno
ananas swiezy albo z puszki ,tez w kostke
garsc rodzynek (wczesniej zalac wrzatkiem)
pieprz, sol, majonez albo jogurt naturalny
Przepis:
wymieszać składniki
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-10-24
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia,autor: "arielka"
===
Sałatka z kalafiora romanesco

"Bardzo oryginalna sałatka pod względem smaku. Milena niewiele nam
zostawiła :-)

Proporcje podane dla 3 osób.

Składniki:

1 kalafior romanesco
1 szklanka ugotowanej fasolki flażolet (może być z puszki)
1/2 szklanki pestek słonecznika
1 pęczek rzodkiewki - startej na grubym tarle
1 szczypior - posiekany
oliwa z oliwek
kilka kropek soku z cytryny
pieprz
sól
1 ząbek czosnku - zmiażdżony
zioła - do wyboru: cząber lub tymianek lub zioła prowansalskie
Przepis:
Kalafiora dzielimy na małe różyczki i gotujemy na parze. Po ugotowaniu
łączymy go z pozostałymi składnikami, doprawiamy oliwą, cytryną,
czosnkiem, pieprzem i ziołami.
Wskazówki i uwagi:
Również dla dorosłych.
Nadesłał(a): magda firlit , dnia: 2001-12-02
Przepis własny autora.
===
sałatka z kalafiorem

Składniki:

surowy kalafior pokrojony w małe rózyczki
ananas swiezy albo z puszki pokrojony w kostke
kukurydza z puszki albo ze słoika
rodzynki wczesniej namoczone
do tego majonez swojej roboty albo jogurt naturalny
pieprz czarny,sól
Przepis:
składniki wymieszać
Wskazówki i uwagi:
salatka bedzie laktowege z majonezem z mleka lub z jogurtem, z
majonezem weganskim moze byc weganska
Nadesłał(a): arleta , dnia: 2001-03-27
Źródło / autor: od znajomych pochodzi przepis
===
sałatka z kalafiorem 1

Składniki:

kalafior
ogorek
pomidor w kostke
kefir
przyprawy
Przepis:
kalafior podzielic na poszczególne rozyczki
ogorek i pomidor w kostke(ilosci mmniej wiecej rowne), zalac to
kefirem , przyprawic i juz
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-06-10
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia,autor: "marek walczuk"
===
Sałatka z kalafiorem 2

Czas przygotowania: 15 min
Proporcje podane dla 2 osób.

Składniki:

1 średni kalafior
1 zielona lub żółta papryka
1 puszka zielonego groszku
ząbek czosnku
2 łyżki majonezu
sól, pieprz
Przepis:
Kalafior umyć i podzielić na drobne różyczki, paprykę pokroić w
kostkę, ząbek czosnku zmiażdżyć, zmieszać, dodać groszek, majonez i
przyprawić. Najlepsza po kilku godzinach "leżakowania".
Nadesłał(a): Marta Jermaczek , dnia: 2001-12-13
Przepis własny autora.
===
surowka z kalafiora z pomidorami i papryka

Składniki:

Kalafior
pomidory
swieza papryka
troche szczypiorku
czosnek
oliwa lub olej zimnotloczony
sol, pieprz
Przepis:
Kalafiora ugotowac, podzielic na rozyczki, wlozyc do naczynia, na to
pokrojone w cwiartki lub osemki pomidory, do tego dodac swiezej
papryki, troche szczypiorku i duzo
czosnku.. , wszystko polac oliwa z sola i pierzem.
Nadesłał(a): pat , dnia: 2001-11-13
Źródło / autor: na podstawie dwóch przepisow z pl.rec.kuchnia
===
Surówka ze świeżego kalafiora

Czas przygotowania: 15 minut
Proporcje podane dla 6 osób.

Składniki:

świeży kalafior
6 średnich ogórków małosolnych
puszka kukurydzy
5-6 łyżek majonezu
odrobina soli i pieprzu
Przepis:
Kalafir oczyścić z zielonych liści, podrobić na większe różyczki,
spaczyć w gorącej wodzie przez 1-2 minuty, osudzić . Tak przygotowany
zetrzeć na tarce warzywnej o dużych oczkach. W ogórkach małosolnych
odkroić obie końcówki, pokroić w drobną kostkę. Dodać kukurydzę z
puszki. Wszystkie składniki połączyć, dodać odrobinę soli i pieprzu i
wszystko połączyć z mnajonezem. Udekorować sałatą lub koperkiem.
Wskazówki i uwagi:
Surówka wykorzystywana do obiadu, kanapek i na imprezach. Pyszna!
Nadesłał(a): Zuzka , dnia: 2002-05-25
Przepis własny autora.
===
WARZYWNIAK

Składniki:

Papryka, kalafior, świeże kiełki, brukselka, marchew, pomidory
Przepis:
Wszystkie składniki pociąć w paski lub dowolnie rozdrobnić, ułożyć w
dużej salaterce i podczas jedzenia, każdą cząstkę zanurzać w małej
ilości majonezu z soi.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-02-04
Źródło / autor: Przepisy kulinarne z Vegan Planet
===
Brokuły z kalafiorem w sezamie

Czas przygotowania: 30 min
Proporcje podane dla 3 osób.

Składniki:

w sezonie: pół kalafiora i pół brokuła
lub mrożonka kalafiora z brokułami
4-5 łyżek sezamu
sól
oliwa
pieprz
Przepis:
Pokroić warzywa na drobne różyczki. Rozgrzać oliwę na patelni, wrzucić
warzywa i smażyć na wolnym ogniu z dodatkiem 2 łyżek sezamu. Posolić,
popieprzyć. Dać im z 15 min na zmięknięcie i obsmażenie. Gdy już będą
miękkie dodać pozostały sezam i jeszcze posmażyć kilka minut.
Wskazówki i uwagi:
Tę potrawę podaję jako przystawkę do obiadu. Można ją także
potraktować jako sałatkę.
Nadesłał(a): magda firlit , dnia: 2002-05-14
Przepis własny autora.
===
kalafior z patelni

"jest to chyba najsmaczniejsza forma kalafiora, w jakiej wystepuje. a
już zupelnie nie umywa sie do niego kalafior torturowany w wodzie. ja
tam kalafiora lubie od dawna, ale mój wojtek dopiero od ostatniego
weekendu, od kiedy za namowa babci zrobił własnie takie cudo :)
przepyszny i sam i jako "fragment calości" - np. z puree i surowka."

Czas przygotowania: ok.20 minut

Składniki:

kalafior
oliwa lub olej
sol, pieprz
Przepis:
kalafiora dokladnie oplukac, posiekac na rozyczki (miekkie czesci
lodyzek rowniez). nastepnie wrzucamy go na patelnie, lekko solimy i
pieprzymy, obsmazamy ok. 5 minut, pozniej podlewamy oliwa, przykrywamy
i dusimy az kalafior będzie miękki. voila!
Nadesłał(a): patrycccja , dnia: 2002-05-25
Źródło / autor: cos takiego zrobił mi mój wojtek, ale przepis pochodzi
od jego mamy i babci.

www.puszkkka.vege.pl

1. Data: 2002-07-21 16:23:43

Od: "Kasia" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

pieknie dziekuje :-)

1. Data: 2002-07-23 11:20:07

Od: "Ewa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia <k...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ahcp69$if0$...@s...futuro.pl...

> Witam serdecznie
> bylam tu kiedys potem mnie nie bylo i znowu wrocilam na grupe ze
smakowitymi
> przepisami
> mam prosbe ogromna
> czy poratujecie mnie przepisem na salatke z surowego kalafiora?
> bylabym wdzieczna bardzo
> pozdrawiam serdecznie
> kaska
> surowy kalafior drobno zmiksowany,ale tak żeby było widać różyczki,do tego
dodajemy rodzynki,lekko solimy i dodajemy niewiele pieprzu;całość mieszamy z
majonezem i już gotowe-smacznego!

Re:co na ognisko oprocz kielbasy?
Re: Restauracje w Gdansku czy okolicach?
_teraz taniej__________gumy cynamonowe
[OT] Zdalem :-)
co na ognisko oprocz kiełbasy?