świerzb

1. Data: 2002-09-17 12:12:12

Temat: świerzb
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich mimo że zacowuję chigienę osobistą złapałem cos co się
nazywa świerzb napiszcie mi jak sie tego można pozbyć i co to dokładnie jest
i jak się tym można zarazić - Proszę o POMOC już dłużej nie wytrzymam tego
swędzenia.
Andrzej

2. Data: 2002-09-17 18:38:17

Temat: Re: świerzb
Od: "Dana" <d...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> i jak się tym można zarazić - Proszę o POMOC już dłużej nie wytrzymam tego

Hej!

Świerzb jest chorobą wywoływaną przez gatunek roztoczy - świerzbowca
ludzkiego, który żywi się naskórkiem bądź przedostaje się wgłąb skóry, drążąc
w niej korytarze (stąd silny świąd). Choroba ta jest zakaźna i łatwo się
przenosi zarówno przy kontakcie bezpośrednim z osobą chorą (np. nawet przez
podanie ręki) jak i przez zakażone przedmioty (pościel, ręczniki).

Objawy: przede wszystkim silny świąd (nasila się przy rozgrzaniu ciała) oraz
zaczerwienienie. Przy braku leczenia mogą pojawić się rany, powstałe przez
rozdrapanie oraz wtórne zakażenia. Czasem widoczne są także na powierzchni
skóry niewielkie "korytarze".

Leczenie trwa około 4 dni. Należy rozpocząć je od wzięcia kąpieli (tym samym
jest kończone). W tym okresie stosuje się 50% maść Wilkinsona na paście
cynkowej (jest wydawana bez recepty; wciera się ją w całe ciało przez 3-6 dni
na noc i po tym czasie należy wziąć gorącą kąpiel) lub maść krotominową,
którą należy smarować się 2 razy dziennie. Oczywiście leczeniu musi poddać
się cała rodzina. Dodatkowo konieczne jest upranie wwysokiej temperaturze i
przy użyciu mocnych detergentów pościeli i bielizny, używanej w okresie
leczenia. Najlepiej rzeczy tych nie używać przez kolejne 2 tygodnie (poza
ciałem ludzkim świerzbowiec może żyć około 4 dni).

Pozdr. D.S.

3. Data: 2002-09-17 20:40:31

Temat: Odp: świerzb
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

wytrzymam

Mojej koleżance kiedys lekarz wmawiał świerzb, a ona po prostu miała
pokrzywkę, skórną reakcje alergiczną.

Co lekarz, to inna opinia.

pozdr

cherokee

4. Data: 2002-10-09 20:56:48

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakiej temperaturze gina bakterie swierzbowca?

Magda

5. Data: 2002-10-09 21:03:15

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> W jakiej temperaturze gina bakterie swierzbowca?

To nie są bakterie, a pajączki...
Chodzi Ci o pranie ubrać? 60 stopni powinno wystarczyć.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2002-10-10 06:55:45

Od: "Mrowka" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ao25lc$j7d$1@news.onet.pl...
> To nie są bakterie, a pajączki...
> Chodzi Ci o pranie ubrać? 60 stopni powinno wystarczyć.

Tak ,o ubranie.Bo domyslam sie ze posciel to trzeba gotowac?

Magda

7. Data: 2002-10-10 07:49:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:ao25lc$j7d$1@news.onet.pl...
>
> Tak ,o ubranie.Bo domyslam sie ze posciel to trzeba gotowac?

Ubranie możesz zamrozić zamiast gotować... Znaczy suche do zamrażarki... Tak
na 100% nie mam pewności, czy to zadziała - bo to jest sposób na
oczyszczenie wełny z moli... ale te pajączki też wymrozić powinno...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

cd szczepienia przeciw grypie
szczepionki przeciw grypie
czy gronkowic zlocisty wyklucza szczepienie przeciwko grypie ?
?????{dlugie}
hormon wzrostu