Odp: szkodliwość komputera

1. Data: 2000-03-08 21:26:33

Temat: Odp: szkodliwość komputera
Od: "PhoeniX" <n...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam problem- jak może wpływać na oczy i nie tylko praca w polu Z TYŁU
> MONITORA
> i z tyłu komputera (odległość około 0,5 metra)-

Nijak.
Z tyłu nie ma promieniowania elektrostatycznego.

> są dwa monitory i
> jeden silny komputer, stoja na wysokości twarzy.

Silny :-) He He :-)
Nie ma różnicy czy będzie to 386 DX 40 czy PIII 600.
Sam komputer nie jest szkodliwy dla zdrowia.
Szkodliwość wynika z monitora i jego promieniowania oraz odświerzania
obrazu.

> Praca niemal bez przerwy
> przez 9 godzin.
> Jesli dodatkowo w niewielkim pokoju (około 10x6) pracuje kilka osób (4) i
> stoi 8 komputerów, w tym dwa mocne serwery, wszystko włączone 24 na dobę-
> czy możemy się spodziewać jakichś kłopotów ze zdrwoiem (skóra, oczy,
sen) -
> praktycznie zero wentylacji czy nawilżania powietrza.

Może wystąpić senność i znużenie ale to tylko i wyłacznie przez brak
wentylacji.
Komputery nie mają nic do tego o ile nie siedzi się bezpośrednio przed
monitorem.
Należy tylko pamiętać o normach odświerzania obrazu w monitorach.
Minimum to 75Hz jednak praca przy takim odświerzaniu jest bardzo męcząca
dla oczu. Takim minimum do dłuższej pracy to 85Hz a nawet i 100Hz.
Ale to jest ważne tylko dla osób siedzących z przodu przed monitorem a nie z
tyłu.

--
Pozdrawia
file://==PhoeniX==\\

2. Data: 2000-03-09 09:00:46

Od: "MilkyWay" <w...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla oczu. Takim minimum do dłuższej pracy to 85Hz a nawet i 100Hz.
> Ale to jest ważne tylko dla osób siedzących z przodu przed monitorem a nie

Straszne bzdury wypisujesz... Przepraszam za ostre slowa,
ale wprowadzasz w blad zainteresowanych!

O ile czesciowo masz racje, ze istotna jest czestotliwosc
odswiezania obrazu, gdy siedzi sie naprzeciwko monitora
- ma to znaczenie tylko wtedy, gdy pracujesz przy komputerze
gapiac sie w ekran i wplywa na ogolna kondycje (wzrok przede
wszystkim, ale nie tylko), o tyle jezeli chodzi o siedzenie
z drugiej strony - za monitorem - jestes w zupelnym bledzie.
Wlasnie z tylu monitor w najwyzszym stopniu generuje
pole elektromagnetyczne o szkodliwej dla zdrowia czestotliwosci
i natezeniu.
Zeby nie byc goloslownym - proponuje zapoznac sie
z obowiazujacym rozporzadzeniem dotyczacym pracy na
stanowiskach wyposazonych w monitory ekranowe.
Niestety nie potrafie teraz podac szczegolow dotyczacych
tego rozporzadzenia, ale proponuje zapytac na pl.soc.prawo
- tam napewno ktos bedzie wiedzial...(albo przejrzec archiwum
tej grupy - bylo juz o tym pare razy)
Pamietam tylko, ze jedna z norm objetych tym
rozporzadzeniem jest ta regulujaca odleglosc innego
stanowiska pracy od tylnej scianki monitora, ktora
nie powinna byc mniejsza niz 60cm.
Jesli zas chodzi o sam komputer - w zasadzie nie stanowi
zagrozenia, pod warunkiem iz ma zamontowana obudowe.
W przeciwnym wypadku rowniez generuje pole elektromagnetyczne
o wysokiej czestotliwosci (metalowa obudowa ekranuje - w znacznej
czesci to promieniwanie pochlania).
Klopoty moze sprawiac wentylator, ktory jesli jest skierowany
w strone twarzy blisko siedzacej osoby moze powodowac rozne
dolegliwosci alergiczne, zaczerwienienie oczu itp. - to ze wzgledu
na kurz wydobywajacy sie z wnetrza obudowy...

Jeszcze raz polecam wspomniane rozporzedzenie,
ktore szczegolowo omawia nie tylko ten aspekt BHP pracy
na stanowisku z komputerem.

Pozdrawiam...
\Wojtek.

3. Data: 2000-03-10 12:58:31

Temat: Re: Odp: szkodliwość komputera
Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkodliwość wynika z monitora i jego promieniowania oraz odświerzania
> obrazu.
I tu masz racje, reszta to bzdury. Najwieksze promieniowanie wystepuje
z tylu monitora. Robilismy badania, przenika nawet przez sciane
gipsowa na odleglosc ok 70 cm.

4. Data: 2000-03-10 14:07:11

Od: "<-Klapuch->" <k...@f...internet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 08 Mar 2000 21:26:33 GMT, "PhoeniX"
<n...@k...net.pl> wrote:

>Nijak. Z ty?u nie ma promieniowania elektrostatycznego.
Facet, opanuj sie, jak nie wiesz to nie pisz, bo
wprowadzasz w blad! jest promieniowanie, nie
elektrostatyczne, bo to nie promieniowanie tylko pole, ale
fale zblizone do rentgenowskich, z przodu sa
zabezpieczenia, a tylu nie ma!!! Promieniuje nawet przez
sciany, chyba, ze ktos ma olowiowe.

>Nie ma ró?nicy czy b?dzie to 386 DX 40 czy PIII 600. Sam komputer nie jest szkodliwy
dla zdrowia.
Jest szkodliwy - jak wszystko ma pole elektromagnetyczne,
ma przewody, nagrzewa pomieszczenie, wytwarza szum

>Szkodliwo?ae wynika z monitora i jego promieniowania oraz od?wierzania
>obrazu.
>Komputery nie maj? nic do tego o ile nie siedzi si? bezpo?rednio przed
>monitorem.
MAJA
>Nale?y tylko pami?taae o normach od?wierzania obrazu w monitorach.
>Minimum to 75Hz jednak praca przy takim od?wierzaniu jest bardzo m?cz?ca
>dla oczu. Takim minimum do d?u?szej pracy to 85Hz a nawet i 100Hz.
Tak, ale o tym, ?e 100Hz moze powodowac napady drgawek to
juz sie nie pisze, prawda???

zbulwersowany:
--------
Mariusz
K...@f...internet.pl

5. Data: 2000-03-11 00:34:51

Temat: Re: szkodliwość komputera
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisal(a):

>Nijak.
>Z tyłu nie ma promieniowania elektrostatycznego.

Elektrostatyczne z tyłu też może być. Świadczy o tym choćby rozkład
kurzu na tylnej ściance - najwięcej naprzeciw szyjki kineskopu.
Większy problem jednak z polami od cewek odchylających oraz
promieniowania z kineskopu, które z tyłu jest większe z dwóch powodów.
1. - cieńsze szkło więcej przepuści.
2. - z tyłu monitora może wydostawać się promieniowanie z jonów
dodatnich (niedoskonała próżnia) trafiających w katodę.

Zapewne w nowszych monitorach wiele poprawiono, jednak nadal aktualne
jest zalecenie ustawiania tak stanowisk komputerowych, aby nie mieć
kinola za głową. Dotyczy to również telewizorów (czasem można spotkać
łóżeczko dziecinne za telewizorem!).

gr

6. Data: 2000-03-12 14:40:15

Od: "P(r)zemo" <p...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

PhoeniX wrote in message ...
>Nijak.
>Z tyłu nie ma promieniowania elektrostatycznego.
X8-[
już inni napisali, że z tyłu jest największe...

Dobre i drogie monitory szanujących się firm mogą być ekranowane z każdej
strony,
poznać to po ich nieproporcjonalnie większym ciężarze :-)

>Silny :-) He He :-)
>Nie ma różnicy czy będzie to 386 DX 40 czy PIII 600.
Doprawdy? Dzisiejsze komputery są jak małe piecyki!

>Sam komputer nie jest szkodliwy dla zdrowia.
Taaa, szczególnie hałas jaki wydają niektóre produkty niektórych
producentów.

**********P(r)zemo**********
p...@p...onet.pl

7. Data: 2000-03-13 00:49:00

Temat: Re: szkodliwosc komputera
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 09 Mar 2000 09:00:46 GMT "MilkyWay" <w...@b...gnet.pl> napisal:

> [...]
>tego rozporzadzenia, ale proponuje zapytac na pl.soc.prawo
>- tam napewno ktos bedzie wiedzial...(albo przejrzec archiwum
[...]

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na
stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
(Dz. U. Nr 148, poz. 973)

Jest tam m.in. takie zdanie:

Odległości między sąsiednimi monitorami powinny wynosić co najmniej
0,6 m, a między
pracownikiem i tyłem sąsiedniego monitora - co najmniej 0,8 m.

Całość znalazłem chyba pod:
http://www.abc.com.pl/

Było to też na CHIP CD 1999/4

Jeśli ktoś by chciał, to mogę podesłać (w HTML).

gr

WINSTROL
Do Michała A!!!!!!1
Dom Opieki Senior informuje