szybciutko mam 15 minut

1. Data: 2001-09-18 11:16:11

Temat: Re: szybciutko mam 15 minut
Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

cinas <c...@k...prv.pl> wrote in message
news:9o7ae6$c1c$1@news.tpi.pl...
> podajcie szybciutko przepis na pyszne nalesniki z dzemem:))))

Nalesniki wysmaruj dzemem, zawin. Dobre na zimno... :)))

1. Data: 2001-09-18 11:20:20

Temat: szybciutko mam 15 minut
Od: "cinas" <c...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

podajcie szybciutko przepis na pyszne nalesniki z dzemem:))))

1. Data: 2001-09-18 11:24:39

Od: "cinas" <c...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

chodzi mi o przepis bo moje zawsze wychodza gumowate

1. Data: 2001-09-18 11:30:14

Od: "Marek Lang" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi mi o przepis bo moje zawsze wychodza gumowate
> Użytkownik "Marek Lang" <m...@h...com> napisał w wiadomości

Zatem chodzi Ci o ciasto... Jedno jajko, 1/8 szklanki wody 1/8 szklanki
mleka, 12 dkg maki, odrobina (1 lyzka oleju) sol do smaku. Miksujesz
wszystko. Na patelnie wlewasz olej, gdy patelnia zagrzana odlewasz do
naczynia obok, wylewasz ciasto na patelnie, gdy troche sie podsmazy
przewracasz na druga storne... Przed kazdym plackiem powtarzaszmanewr z
olejem, - wlewasz na patelnie, rozprowadzasz, odlewasz. Chodzi o to , zeby
patelnia byla tylko lekko tlusta (normalnie smaruje sie kawalkiem sloniny,
ale wzdragam sie na mysl o polaczeniu sloniny z dzemem...)

Marek

1. Data: 2001-09-18 11:34:51

Temat: Odp: szybciutko mam 15 minut
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chodzi mi o przepis bo moje zawsze wychodza gumowate

Daj zamiast mleka śmietanę. Wtedy wychodzą chrupiące.

Ela.

1. Data: 2001-09-18 11:42:05

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cinas <c...@k...prv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9o7ae6$c1c$...@n...tpi.pl...
> podajcie szybciutko przepis na pyszne nalesniki z dzemem:))))

Przepis podstawowy na ciasto nalesnikowe :

0,25 ( 1 i 1/2 szklanki) maki
2 jaja
1 szkl. mleka
1 szkl. wody
sol do smaku

Odmierzyc mleko, rozbic z jajami, dodac przesiana make i rozbic starannie
mikserem, aby nie bylo grudek, nastepnie dodac wode, sol i dobrze
rozmieszac. zalecam tak przygotowane ciasto zostawic na 20-30 min.Po tym
czasie rozgrzac patelnie z niewielka iloscia oleju...itd....itp. Sa rozne
przepisy, na wieksza ilosc jaj, ten jest podstawowy. Ja z niego korzystam.
Jak robisz z serem lub innym farszem( ja robilam wczoraj z farszem
kabaczkowo- cebulowym +vegeta+ pod koniec smazenia posypalam troche bulki
tartej i calosc farszu zrumienilam- taki eksperyment zakonczony sukcesem,
niedowiarkom i ortodoksom zrobilam po jednym , bo marudzili na zmiany- a
potem wyrazali skruche i zamowili nastepuym razem wiece )-to po zawinieciu
warto odsmazyc takiego zawijasa na masle. , jest tysiac razy smaczniejszy.

Jola L-L (zdazylam ?)

1. Data: 2001-09-18 12:37:35

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>patelnia byla tylko lekko tlusta (normalnie smaruje sie kawalkiem sloniny,
>ale wzdragam sie na mysl o polaczeniu sloniny z dzemem...)

Kiedy mnie Babcia uczyla, ze takie ciastonalesnikowwe musi sobie
z pol godzinki odczekac przed smazeniem. 15 na wszystko to za
malo

Krysia
K.T. - starannie opakowana

ciasto na pizze - jak ???