szynka domowa

1. Data: 2001-05-15 07:01:00

Temat: szynka domowa
Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze,

czy ktoś porywa sie na robienie szynki w domu (ale takiej pieczonej)?
Wędliny sklepowe juz nam doszczętnie obrzydły, co na pewno wychodzi nam na
zdrowie, ale czasami marzymy o kilku plasterkach szynki... Jednym słowem,
czy da sie w domu zrobic coś fajnego z surowej szynki?

Ola

1. Data: 2001-05-15 16:46:18

Temat: Re: szynka domowa
Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie

pewnie, że się da, tylko nie wiem czym jestes zainteresowana, mozna ja
zapeklowac i uwędzić(ach jaki smak )
mozna i upiec, ale zdecydowanie polecam ten pierwszy sposób

pozdrawiam busek

*Absurd to przekonanie sprzeczne z twoimi poglądami*

Użytkownik "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> napisał w
wiadomości news:9dqk7d$s82$1@news.mch.sbs.de...

1. Data: 2001-05-16 11:09:46

Temat: Odp: szynka domowa
Od: "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik busek <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9drpmc$nts$...@n...tpi.pl...
> [...]
> zapeklowac i uwędzić(ach jaki smak )
> mozna i upiec, ale zdecydowanie polecam ten pierwszy sposób

Hmmmm... a jakmaiałobym wyglądać wędzenie w warunkach domowych (na balakonie
:-))?

Ola

1. Data: 2001-05-20 12:48:58

Od: "krzysiek" <k...@k...isp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olga Wysocka" <O...@z...siemens.pl> napisał w
wiadomości news:9dtn5s$euj$1@news.mch.sbs.de...

> Hmmmm... a jakmaiałobym wyglądać wędzenie w warunkach domowych (na
balakonie
> :-))?
>
> Ola

Kawalek zaprzyjaznionego ogrodka, kawalek-no moze cala- beczka metalowa z
ktorej trzeba wyciac dolna i gorna czesc.Do tego troche drewna z drzewa
lisciastego garsc jalowca zapalki.
Ja tak robie z tym, ze uzywam do tego jeszcze sporej ilosci piwa ktore
konsumuje z wlascicielem ogrodka. Z piwem, ostrzegam, ostroznie bo moze
spowodowac np;spalenie wedzonych produktow :))
Krzysiek

1. Data: 2001-05-22 07:53:02

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysiek" <k...@k...isp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> konsumuje z wlascicielem ogrodka. Z piwem, ostrzegam, ostroznie bo moze
> spowodowac np;spalenie wedzonych produktow :))

Witam po dluzszej nieobecnosci.
Podpowiedzcie jak w temacie, a jak domowym sposobem zrobic taka "wloska
(suszona) szynke". Ponoc we Wloszech susza ja przez miesiac gdzies na
pastwiskach. Bardzo mi smakowala, ale jej cena jest zabojcza, wiec
chcialabym sprobowac "domowym sposobem".
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-05-22 10:57:47

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} <w...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9ed5tm$dtr$...@g...uci.agh.edu.pl...
> [...]
> pastwiskach. Bardzo mi smakowala, ale jej cena jest zabojcza, wiec
> chcialabym sprobowac "domowym sposobem".
Jedź do Włoch, pomieszkaj trochę u nich to może i zrobisz ale tam na
miejscu a nie u siebie.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-05-22 11:23:30

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Jedź do Włoch, pomieszkaj trochę u nich to może i zrobisz ale tam na
> miejscu a nie u siebie.
> pozdr. Jerzy

Slicznie dziekuje. Wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalam. Mam nadzieje, ze
nie polecasz sie na przyszlosc?
Wilma

1. Data: 2001-05-22 11:37:22

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} wrote:

> Slicznie dziekuje. Wlasnie takiej odpowiedzi oczekiwalam. Mam nadzieje, ze
> nie polecasz sie na przyszlosc?

wbrew pozorom Jerzy ma rację
Szynka parmeńska tyle kosztuje, bo robi się ją tylko w określonym
obszarze geograficznym.
Wynika to ze specyficznego mikroklimatu i [zapewne] obecności pewnych
bakterii, nie wystepujących nigdzie indziej na świecie.

sadyl

1. Data: 2001-05-22 11:45:51

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wynika to ze specyficznego mikroklimatu i [zapewne] obecności pewnych
> bakterii, nie wystepujących nigdzie indziej na świecie.

W niedziele Maklowicz pokazywal litewski baleron robiony podobna
metoda - moze by isc tym tropem? Chociaz wydaje mi sie, ze zrobienie tego
tak "z reki", bez doswiadczen, raczej bedzie trudne.

Jader

p.s. Ja tam polecam Jerzego na przyszlosc... :)

1. Data: 2001-05-22 11:52:06

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jader" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> metoda - moze by isc tym tropem? Chociaz wydaje mi sie, ze zrobienie tego
> tak "z reki", bez doswiadczen, raczej bedzie trudne.

Dokladnie o to mi chodzilo. Kiedys domowa metoda zrobilam np. kabanoski.
Byly o tyle proste, ze z frankfurterek. Probowalam "ususzyc" jakas wedzonke,
ale wyszly mi z tego twarde suche wiory. Myslalam, ze moze domowym sposobem
uda mi sie podrobka wloskiej szynki, ale widac to nie mozliwe. Trudno, ale
dziekuje Ci za odpowiedz (a Jerzemu i tak nie dziekuje).
Wilma

Czosnek marynowany
czekolada domowa...
koniak domowy na śliwkach