trawa pampasowa

11. Data: 2003-04-28 19:53:06

Temat: Odp: trawa pampasowa
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tadeusz Smal <s...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:00e201c30dbe$49a67960$8b4a4cd5@d3h6c1...

..a podoba się, i owszem - wykonałam "konsultację telefoniczną" i obydwie z
siostrą zgodnie twierdzą, że on wcale nie kwitnie!... ..jak widac nie
obejdzie się bez osobistej wizyty, może dla mamy te wiechy to po prostu nie
kwiaty?!.. :-) (ech, gdyby to był mój ogród, to bym wiedziała.. :-( ... )

pozdrawiam, Agata

12. Data: 2003-04-28 20:53:13

Temat: Re: trawa pampasowa
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> kwiaty?!.. :-) (ech, gdyby to był mój ogród, to bym wiedziała.. :-(

:)
trawy sa troche inaczej piekne niz kwiaty
ja je lubie wlasnie najbardziej za ich skromnosc i prostote
a ich targane wiatrem wiechcie pasuja do jesiennych krajobrazow
i lubie posluchac co wiatr w mnoich trawa piszczy
:)
a skoro o wietrze mowa
w numerze specjalnym OGRODOW
jest pokazana harfa eolska
slyszal moze ktos w realu jak ona brzmi
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

13. Data: 2003-04-28 21:35:51

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Agata <s...@p...onet.pl> w wiadomości do > > >
> Jesli mama nie robi nic i trawa się rozrasta to byc może ma miskanta.

Na pewno nie trawa pampasowa. Ja mam 4 letnie doświadczenie w hodowli
pampasowej, widziałam je też w oryginale w Londynie. Przed 4 laty
przytargałam nawet do Polski 70 cm. okaz, czyli jak na jej możliwości
całkowite maleństwo. Pierwszy rok przezimowała w domu. W drugim i trzecim
roku w gruncie i uschła całkowicie.Odrastać zaczęła dopiero końcem maja od
zera. Tej zimy chyba szlag ją trafił i dobrze. W Londynie ona wyrasta do 3
m. i kwitnie we wrześniu, Przekonałam się, że tu, w Polsce nie zakwitnie
nigdy, skarleje. Potrzebna jej 3,5 m. szklarnia. Natomiast miskanty, nawet
delikatny zebrinus, są dobrze przystosowane do naszych warunków
klimatycznych. Odradzam też każdemu sianie trawy pampasowej o ile nie chce
przeżyć rozczarowań. Pięknie ona wyglada tylko na obrazku i w ciepłych
krajach, gdzie temperatura w zimie nie spada poniżej -3 C.
Goldie

14. Data: 2003-04-29 08:52:14

Od: "Krzysztof Hajduk" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam 8 letnie doswiadczenia z trawa pampasowa i wcale tego nie zaluje,
wrecz przeciwnie, zachecam wszystkich do romansu z nia. W zeszlym roku
rozowa wydala na swiat dwie olbrzymie wiechy a biala jedna ale za to jaka
:-))) Co prawda dopiero pod koniec pazdziernika i troche z moja pomoca.
Problem tkwi w nalezytym zabezpieczeniu traw na zime. Juz kiedys opisywalem
ile trudu mnie to kosztowalo, jednak odplacily mi najpiekniej jak mogly.
Pozdrawiam
Krzysztof Hajduk
zachodniopomorskie

15. Data: 2003-04-29 09:49:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
opisywalem
> ile trudu mnie to kosztowalo, jednak odplacily mi najpiekniej jak mogly.
:)
trawy miales z nasionek czy sadzonek
?
pochwal sie prosze zdjeciami tych traw
:)

16. Data: 2003-04-29 10:10:15

Od: "Krzysztof Hajduk" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> trawy miales z nasionek czy sadzonek

z nasion kupowanych w sklepie ogrodniczym

> pochwal sie prosze zdjeciami tych traw

obecnie oczywiscie sa ozdoba pokoju w wazonie, ale postaram sie pokazac ich
imponujace wiechy :)

17. Data: 2003-04-29 22:58:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Agata napisał(a) w wiadomości: ...
>[...] on wcale nie kwitnie!...

To pasuje do niektorych miskantow. Miskant chinski 'Gracillimus' i
Miscanthus floridulus rzadko kwitna w naszym klimacie.
Miskant chinski 'Strictus' choc nie zawsze zakwita, dwa lata temu widzialem
kwitnacy.

Pozdrawiam,
Bpjea

18. Data: 2003-04-30 19:16:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> z nasion kupowanych w sklepie ogrodniczym
:)
a jaki kolor masz tej trawy
srebrna dosc ladnie wykielkowala
a ta rozowa wogole mi nie wzeszla
:(

19. Data: 2003-05-01 19:15:52

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Hajduk <p...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b8leb5$22u$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> wrecz przeciwnie, zachecam wszystkich do romansu z nia. W zeszlym roku
> rozowa wydala na swiat dwie olbrzymie wiechy a biala jedna ale za to jaka

:-)Noooo, ale u Ciebie, Krzysztofie, zimuje Araukaria araucana:-)
Kilka godzin przecierałem oczy ze zdumienia, kiedy przesłałeś mi zdjęcia.

Pozdrawiam
p...@r...pl

20. Data: 2003-06-25 17:01:18

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora