w cieniu

1. Data: 2002-04-10 08:22:45

Temat: w cieniu
Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Część mojego ogródka jest zasłonięta ogromną, rozpostartą na ogrodzeniu
winoroślą sąsiadki. Winorośl rozrasta sie od strony pd-zach, więc zasłania
moją ziemię przez większość dnia. Nie walczę z sąsiadką, bo to straszny
babsztyl. Raczej kombinuję, żeby w tej części posadzić jakieś roślinki
cieniolubne lub rosnące dobrze w półcieniu. Muszą to być byliny albo krzewy,
żebym nie musiała zbyt blisko podchodzić do tego wina, bo w końcu go czymś
brzydkim podleję.
Proszę o radę - co będzie rosło na trawce, w cieniu?

Pozdr. Olivia

2. Data: 2002-04-10 11:21:23

Temat: Odp: w cieniu
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olivia" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> brzydkim podleję.
> Proszę o radę - co będzie rosło na trawce, w cieniu?

A możesz jeszcze napisać, ile masz miejsca i jaką ziemię? Bo cieniolubnych
roślin, nawet tych najbardziej popularnych i najłatwiej dostępnych jest tak
z kilkaset.
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-04-10 11:38:19

Temat: Re: w cieniu
Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> roślin, nawet tych najbardziej popularnych i najłatwiej dostępnych jest

Ziemię mam czarną :)))) (nie znam się na tym). Winorośl sąsiadki rośnie jak
wściekła, każdego roku jest większa!! Myslę, że to dobra ziemia.... (nie
śmiej się ze mnie...)
Miejsce: prostokąt o wymiarach ok. 10m (na tej długości mają być te rośliny)
na jakieś 3m.
Przepraszam za lapidarne sformułowania...

Olivia

4. Data: 2002-04-10 11:56:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Część mojego ogródka jest zasłonięta ogromną, rozpostartą na ogrodzeniu
> winoroślą sąsiadki.
Jeżeli dobra odmiana to pięknie! masz :-)))))

Winorośl rozrasta sie od strony pd-zach, więc zasłania
> moją ziemię przez większość dnia.

Świetne miejsce na leżaczek w upały :-))))

> żebym nie musiała zbyt blisko podchodzić do tego wina, bo w końcu go czymś
> brzydkim podleję.

Winorośl? Czymś brzydkim? Ani się waż!
Pozdrawiam ;-)
Janusz (zdenerwowany okropnie)

5. Data: 2002-04-10 12:01:51

Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Winorośl? Czymś brzydkim? Ani się waż!
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz (zdenerwowany okropnie)

To ja jestem zdenerwowana okropnie!! Nie chcę, żeby w moim ogródku rosły
leżaczki tylko rośliny!
OK, nie zrobię jej krzywdy jak mi napiszesz co mogę tam posadzić... ;))))

Olivia

6. Data: 2002-04-10 12:17:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tak
> Miejsce: prostokąt o wymiarach ok. 10m (na tej długości mają być te

E, to znowu nie aż tak wiele. Może rododendrony lub/i azalie? Słońca wiele
nie potrzebują, tylko kwaśnego podłoża (do 60 cm w dół wymieszać porządnie z
torfem). Poza tym piękne krzewy, nie wymagające aż takich subtelności, np.
mahonia, ogniki, bukszpany (mogą być różnokolorowe), cisy i choiny, duże
ilości różniastych paproci (rozmiary od paru cm do ok. 2m), byliny "duże"
typu parzydło leśne, tawułki różnokolorowo kwitnące i o różnych
wysokościach, rozmaite wiązówki (też wysoko wyrastają), kokoryczki,
rodgersje, świecznice, tarczownice, z okrywowych bergenie, runianki, można
dorzucić niezapominajki, z jednorocznych niecierpki kolorowe. No i zawsze
możesz dosadzić jakieś pnącze, żeby się pięło po tej winorośli, choć Janusz
mnie pewnie wyklnie;)

Pozdrawiam, Basia.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-04-10 12:33:05

Temat: Re: Odp: w cieniu
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisala:
(...)

> No i zawsze
> możesz dosadzić jakieś pnącze, żeby się pięło po tej winorośli, choć Janusz
> mnie pewnie wyklnie;)

Basiu, a jakie pnącze (poza bluszczem) może byc w cieniu?
Winobluszcz wytrzyma? W jednym miejscu posadziłam hortensję
pnącą, ale jeszcze nie wiem, czy jej się spodoba :-)
Teraz chcę czymś "obrosnąć" łuk nad cienistą furtką, taki
kawałek pergoli. Gdyby nie ten cień, to najlepsza byłaby róża :-(

Krycha&Co(ty)

8. Data: 2002-04-10 13:05:01

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message

> [...]
> Teraz chcę czymś "obrosnąć" łuk nad cienistą furtką, taki
> kawałek pergoli. Gdyby nie ten cień, to najlepsza byłaby róża :-(

Hortensja pnaca zdecydowanie lubi cien.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2002-04-10 13:45:05

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie dziwię ci się.

> To ja jestem zdenerwowana okropnie!! Nie chcę, żeby w moim ogródku rosły
> leżaczki tylko rośliny!

Powinnaś się cieszyć, że nie musisz tej sąsiadki oglądać.

> OK, nie zrobię jej krzywdy jak mi napiszesz co mogę tam posadzić...
;))))

Bluszcz?
--
Pozdr. Jerzy

"Poświęcaj mniej czasu na zastanawianie się, kto ma rację,
a więcej na rozważanie co jest słuszne."

10. Data: 2002-04-10 14:42:41

Od: "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hortensja pnaca zdecydowanie lubi cien.

Bynajmniej nie ta którą ja mam okazję obserwować. Rośnie na murku od
strony W/Pd. a wskoczyła na górę i od strony Z/Pn opada w dół i ładniej
wygląda.
--
Pozdr. Jerzy

"Poświęcaj mniej czasu na zastanawianie się, kto ma rację,
a więcej na rozważanie co jest słuszne."

Nawóz
Iglaczki
Iglaki
Milion pytań