wymiana roślin

1. Data: 2000-02-17 06:15:43

Temat: wymiana roślin
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Pisaliśmy kiedyś o zamieszczaniu wykazów roślin do wymiany.
Jestem "żywotnie" zainteresowany taką wymianą.
Swoje rośliny zamieściłem na http://ogrod.to.jest.to/mojerosliny.htm
Mogą, przez niedopatrzenie i fakt, że zima jeszcze się nie zakończyła,
znaleźć się tam braki i nadmiary.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-20 22:26:37

Temat: Re: wymiana roślin
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Pisaliśmy kiedyś o zamieszczaniu wykazów roślin do wymiany.
>Jestem "żywotnie" zainteresowany taką wymianą.
>Swoje rośliny zamieściłem na http://ogrod.to.jest.to/mojerosliny.htm

A może Krzyśku podaj ceny do swoich roślin?, nie wszyscy mają coś ciekawego
na wymianę (np.ja:-), a pałają chęcią posiadania określonych roślin.
Tak byłoby wg.mnie prościej.

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-21 06:18:59

Temat: Odp: wymiana roślin
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:88pqqc$qqd$...@a...webcorp.com.pl...

> A może Krzyśku podaj ceny do swoich roślin?, nie wszyscy mają coś
ciekawego
> na wymianę (np.ja:-), a pałają chęcią posiadania określonych roślin.
> Tak byłoby wg.mnie prościej.

Zgodzę się, że byłoby prościej dla innych :-).
Tutaj okazuje się, że jestem samolubem bo myślę o sobie.
Wykaz zamieściłem w celu pozyskania nowych roślin.
Sprzedaż tych roślin, które posiadam, nie pomoże mi we wzbogaceniu mojej
kolekcji.
Jak wiesz, mieszkam na odległej prowincji i do wielkiego świata ciekawych
roślin, mój dostęp jest utrudniony.
Oczywiście, niektóre rośliny mogę sprzedać ale brak mi do tego aż takiej
motywacji która zmusza mnie do wysyłki roślin, czego bardzo nie lubię.
Inna sprawa, gdy jest to warunkiem pozyskania nowej, ciekawej rośliny, wtedy
chętnie wysyłam :-)
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-21 15:54:06

Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

wyrazy podziwu...
podchodzac ilosciowo: tyle gatunkow roslin ozdobnych bede miala chyba za 10
lat :)
podchodzac jakosciowo: nie potrafie nazwac po polsku (a co dopiero
polacinsku) tych kilkanastu sztuk ktore mam...

aska

1. Data: 2000-02-21 16:02:56

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mógłbyś, Krzysiu, wyjaśnić znaczenie bardzo tajemniczych strzałek?
(rośliny ze strzałkami są na wymianę, a pozostałe nie, czy wymiana
dwustronna - coś mi szare komórki szwankują).

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-22 06:17:36

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Bałuszek <J...@C...Pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:88rjv1$qj$...@o...comarch.pl...
tyle gatunkow roslin ozdobnych bede miala chyba za 10
> lat :)

Wymiana roślin ma służyć temu abyś podobną albo zaplanowaną ilość roślin
miała wcześniej, czego Ci bardzo życzę, wiedząć, że zależy to tylko od
Ciebie.

> podchodzac jakosciowo: nie potrafie nazwac po polsku (a co dopiero
> polacinsku) tych kilkanastu sztuk ktore mam...

Uważam, że jest ważnym aby znać nazwy nie tylko polskie (rodzaj patriotyzmu
i możliwość dogadania się z nami, zwykłymi ludźmi) ale także botaniczne
czyli łacińskie (możliwość korzystania z literatury fachowej i obcojęzycznej
a także możliwość dogadania się z fachowcami i rozumienia teoretyków).
Znajomość nazw obcojęzycznych umożliwia rozmowę ze zwykłymi ludźmi w innych
krajach o wysokiej kulturze ogrodniczej.
Poznawanie nazw miejscowych i regionalnych roślin, czyni zrozumiałą rozmowę
o kwiatach z osobami które nie czytają książek ale dokładnie wiedzą co
sadziły w ogrodach ich matki i babcie.

Tylko, znając gatunki i odmiany roślin w swoim ogrodzie, można właściwie je
pielęgnować.
Więc:notatki odręczne, baza w komputerze, etykiety przy roślinach, regularne
przeglądanie literatury.
To się sprawdza. Ciekawe jakie doświadczenia w tym zakresie ma Bogu ?
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-23 05:51:36

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:88rnjj$5bm$...@z...polsl.gliwice.pl...
> Czy mógłbyś, Krzysiu, wyjaśnić znaczenie bardzo tajemniczych strzałek?

Strzałki wskazują, że jak z jednego kierunku idzie roślina to w drugą też
powinna iść roślina, tyle, że taka której w wykazie brak.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-23 11:42:05

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:88vsn0$ao5$...@a...webcorp.com.pl...

> Użytkownik basia <b...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:88rnjj$5bm$...@z...polsl.gliwice.pl...
>
> Strzałki wskazują...

A rośliny bez strzałek? Wybacz dociekliwość.
A właściwie czego brak w tym wykazie?:))))
Może dopisałbyś po prostu listę, czego szukasz. To oczywiście tylko bardzo
nieśmiała propozycja z mojej strony.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-02-23 19:50:32

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Tutaj okazuje się, że jestem samolubem bo myślę o sobie.

Bądź choć przez chwilę Cofii Annanem, pomyśl o innych:-)

>Sprzedaż tych roślin, które posiadam, nie pomoże mi we wzbogaceniu mojej
>kolekcji.

?Sprzedajesz nadmiar, kupujesz niedomiar - prosta sprawa.
Ja gdybym miał to pewnie bym sprzedawał, tak mi się (w tej chwili) wydaje.

>Inna sprawa, gdy jest to warunkiem pozyskania nowej, ciekawej rośliny,
wtedy>chętnie wysyłam :-)

To wiem:-).

Pozdrowienia
p...@r...pl

1. Data: 2000-02-24 16:38:38

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ja moge sie wypowiedziec na temat roslin ogrodowych.
Nie sadze roslin o ktorych nie wiem nic ,z tego wzgledu ze wymagania
poszczegolnych gatunkow sa rozne.Jedne lubia cien inne pelne slonce, co do
gleby wymagania sa rowniez inne.
Oznakowanie roslin ma wiele pozytywnych cech.Wiekszosc roslin klaczowych
gubi liscie na zime i dopiero wiosna mozemy stwierdzic czy dana roslina
przezimowala,ponadto biorac etykietke do reki uczymy sie samoistnie nazw
roslin lacinskich.
Co do bazy w komputerze to w tym gronie chyba wszyscy ja maja.
Tak ze zgadzam sie tutaj z wypowiedzia Krzyszt.
Pozdrawiam,Boguslaw

--
Internetowe Forum Dyskusyjne - http://www.newsgate.pl

nowosci na Polskim Ogrodzie Internetowym
Historii ogrodów cz.1 (?)
hiacynty
Odp: gnijący kaktus
gnijący kaktus