żywopłoty z cisa

1. Data: 2000-08-22 08:40:11

Temat: żywopłoty z cisa
Od: "stefania" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni dyskutanci, przeczytałem wiele waszych listów na temat żywopłotów
międzyinnymi z cisa. Wiem że ma to być cis pospolity , ale co dalej jaka
odmiana. Żywopłot ma mieć docelowo 2-2.5 oczywiście chciałbym aby rósł
szybko.
Pozdrawiam Stefania

2. Data: 2000-08-22 09:25:33

Temat: Odp: żywopłoty z cisa
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik stefania <s...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8ntepu$efn$...@o...ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
> międzyinnymi z cisa. Wiem że ma to być cis pospolity , ale co dalej jaka
> odmiana. Żywopłot ma mieć docelowo 2-2.5 oczywiście chciałbym aby rósł

Może być bardzo popularny 'Hicksii' na przykład. A co do szybkiego
rośnięcia, to przez parę pierwszych lat przyrosty są kulkucentymetrowe,
dopiero potem nawet do 30 cm rocznie. Lepiej uzbroić się w cierpliwość.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-08-22 10:50:34

Od: "stefania" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rośnięcia, to przez parę pierwszych lat przyrosty są kulkucentymetrowe,
> dopiero potem nawet do 30 cm rocznie. Lepiej uzbroić się w cierpliwość.

Basiu
Podałaś mi odmiane cisa pośredniego który z mojej wiedzy doskonale nadaje
się na żywopłoty nie strzyżone , jest to piękna roślina kolumnowa.
Natomiast ponoć na żywopłot strzyżony o wiele lepszy jest cis pospolity
taxus baccata.
Pozdrawiam Stefania

4. Data: 2000-08-22 11:22:24

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik stefania <s...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8ntm1p$nu5$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> [...]
> Podałaś mi odmiane cisa pośredniego który z mojej wiedzy doskonale nadaje
> się na żywopłoty nie strzyżone , jest to piękna roślina kolumnowa.

Kolumnowy jest raczej 'Fastigiata' i pochodne. Hicksii rośnie raczej na
kilka pędów w górę, równoległych do siebie, ale ja bym tego nie określała
mianem kolumny.

> Natomiast ponoć na żywopłot strzyżony o wiele lepszy jest cis pospolity
> taxus baccata.

Pośredni i pospolity niewiele różnią się od siebie. Szczególnie jeśli i tak
masz zamiar strzyc. Nawet szeroko rozcapierzoną 'Elegantissimę' można
uformować przez pedantyczne strzyżenie. Należy natomiast unikać odmian
drzewiastych.

Uszanowanka, Basia.

5. Data: 2000-08-22 21:56:05

Temat: Re: żywopłoty z cisa
Od: "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message

> [...]
>
> Kolumnowy jest raczej 'Fastigiata' i pochodne. Hicksii rośnie raczej na
> kilka pędów w górę, równoległych do siebie, ale ja bym tego nie określała

To prawda, z czasem ta kolumna ma 3X3m(!). Mozna to zobaczyc w Lazienkach
obok Palmiarni, a przy okazji zobaczyc torreye kalifornijska (moze tam
jeszcze rosnie -dawno nie bylem)

> [...]
> masz zamiar strzyc. Nawet szeroko rozcapierzoną 'Elegantissimę' można
> uformować przez pedantyczne strzyżenie. Należy natomiast unikać odmian

A ja bym polecal japonski, teoretycznie najbardziej mrozoodporny, szybko
rosnie.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.iko.pl

6. Data: 2000-08-28 06:21:06

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Opejda" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
przy okazji zobaczyc torreye kalifornijska (moze tam
> jeszcze rosnie -dawno nie bylem)

Czwórczaka (torreya) jeszcze chyba posiadają w Agrocentrum w Kielcach.
Kupiłem po namowie Piotra Siciarskiego. Niestety, skazany on jest ( nie
Piotr tylko czwórczak) na pojemnik do końca jego dni na Mazurach.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-08-29 21:30:27

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czwórczaka (torreya) jeszcze chyba posiadają w Agrocentrum w Kielcach.

Czwórczak jeszcze jest w Kielcach, "przyszły" także cisy "Amersfoort" - te
miniaturki z krótkimi, zaokrąglonymi igłami.
Polecam.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Nowy Program Partnerski Serwisu RUBIKON - http://partnerzy.rubikon.pl

8. Data: 2000-08-30 05:38:45

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czwórczak jeszcze jest w Kielcach, "przyszły" także cisy "Amersfoort" - te
> miniaturki z krótkimi, zaokrąglonymi igłami.
> Polecam.

Ciekawe, czy te amersfurty doczekają się do mojego następnego przyjazdu?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wirtualny serwer WWW? Najpierw go testuję, za darmo. http://rubikon.pl

9. Data: 2000-09-01 01:17:23

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe, czy te amersfurty doczekają się do mojego następnego przyjazdu?

Aluzju poniał.:-)
Postaram się zabezpieczyć sztuk jeden.
Jeśli jesteś zadowolony ze złocienia krzewiastego, to doszły jeszcze
pełnokwiatowe (kwiat mniejszy, ale pełny), a jeszcze irgi microphylla
"Argenteomarginata" (listki po kilka mm).

Pozdrowienia
p...@r...pl

Nie klikaj! Możesz dostawać SMS-y! http://rubikon.pl/rubikon/oferta/

10. Data: 2000-09-01 05:04:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Aluzju poniał.:-)

Nareszcie! :-) ...a poważnie, będę zobowiązany.

> Jeśli jesteś zadowolony ze złocienia krzewiastego, to doszły jeszcze
> pełnokwiatowe (kwiat mniejszy, ale pełny),

Na taras, pełnokwiatowe są gorsze. Kwiaty takie cierpia od opadów.

>a jeszcze irgi microphylla
> "Argenteomarginata"

Większość irg nie jest w pełni odporna na mrozy, szczególnie "wynalazki".
Dzięki, że pamiętasz o moim ogrodzie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--