Strona główna Grupy pl.soc.inwalidzi Odpowiedz z Ministerstwa

Grupy

Szukaj w grupach

 

Odpowiedz z Ministerstwa

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 7


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2001-06-21 23:59:27

Temat: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Leszek Konopa" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Na nasze takie (z grudnia):
My, internetowa społeczność osób niepełnosprawnych zgromadzona wokół
Usetnet'owej grupy dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi, czując się
dyskryminowani ze wszech miar, zwracamy się do Pana o pomoc,
sygnalizując tym samym swoje wielkie zaniepokojenie o naszą przyszłość,
o nasz los.
W naszej ocenie zbyt wiele środków przeznaczonych na rehabilitację
zawodową i społeczną inwalidów jest marnotrawionych niewspółmiernie, do
potrzeb. Z niepokojem obserwujemy, że często są one dzielone bez
właściwej analizy i konsultacji ze środowiskiem osób niepełnosprawnych.
Teraz, gdy Internet stał się dla nas prawdziwym oknem na świat, czyniąc
to nowym (i nowoczesnym) sposobem na rehabilitację poprzez rozwój
kontaktów, kształcenie się, pracę (Telepracę) także rozrywkę. Niestety,
koszty jakie muszą ponosić niepełnosprawni są niewspółmierne do ich
przychodów - którymi są głównie renty inwalidzkie.
W szczególnie trudnej sytuacji (i tym bardziej wymagającej zauważenia),
są osoby posiadające znaczny stopień inwalidztwa a to ze względu na
narządy ruchu, czyli te z porażeniami kończyn czy zanikami mięśni.
Trudności tych osób z poruszaniem się
predestynują je szczególnie by za pomocą Internetu mogli realizować
swoje, często bardzo ambitne plany i marzenia. Mimo tej oczywistości,
ponoszą oni, podobnie jak reszta społeczeństwa, takie same wydatki
związane z dostępem do Internetu, gdy jednocześnie w
uprzywilejowanej sytuacji są osoby ze znacznym ubytkiem wzroku lub
słuchu. Zwracamy się do Pana Prezydenta o sprawdzenie
możliwości rozszerzenia o osoby z I gr i chorobami narządów ruchu - § 2
pkt. 2 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ŁACZNOŚCI z dnia 21 października 1996 r.
(Dz. U. 1996 r. Nr 127 poz. 598) w sprawie określenia zakresu dostępu
osób niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym a do czego uprawnienia
daje mu art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz. U. Z
1995 r. Nr 117, poz. 564 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496).
Apelujemy do Pana Prezydenta, by najszybciej, jak tylko można (np.
podczas Spisu Powszechnego) podjęto prace nad utworzeniem BAZY DANYCH
OSÓB
NIEPEŁNOSPRAWNYCH, jako że takowej nie ma a jest ona bezwzględnie
konieczna, po to by pieniądze, wszelkie inne środki, pomoc i budowanie
podstaw Niezależnego Życia Człowieka, tak by wszelkie działania miały
właściwe umocowanie, by często skromne środki, które przeznacza się na
potrzeby naszego środowiska były rozdzielane mądrze i by trafiały one
tam, gdzie pojawia się potrzeba.
Przykładem negatywnej konsekwencji jest tegoroczny rozdział środków dla
PFRON przeznaczonych na usuwanie barier architektonicznych, który nie
mogąc być opartym na danych statystycznych, mimo dostosowania go do
algorytmu rozdziału środków stanowił dalece niewystarczającą, w stosunku
do rzeczywistych potrzeb i norm, pozycję kwoty przyznanej w tym roku na
te cele dla Centrów Pomocy Rodzinie.
W nawiązaniu do przedwakacyjnej debaty sejmowej w sprawie tworzenia
społeczeństwa informacyjnego w Polsce, akcentujemy, że istotnie ważnym
jest, by budowanie podstaw takiego społeczeństwa odbywało się ze
szczególnym uwzględnieniem potrzeb i aspiracji środowiska osób
niepełnosprawnych.
Zwracamy się również z prośbą o poprawę organizacji pracy Biura
Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, tak by jego kontakt z
naszym środowiskiem uwzględniał dotychczas niewykorzystywane możliwości,
jakie w tej materii, daje Internet. Ważnym jest, by powołać terenowych
(wojewódzkich) przedstawicieli Biura i wyposażyć ich w dostęp do
Internetu aby umożliwić tym samym współdziałanie z internetową
społecznością osób niepełnosprawnych.
Ze swojej strony deklarujemy dołożyć wszelkich starań dla realizacji
upowszechnienia technik internetowych w środowisku osób
niepełnosprawnych w Polsce.
Wierzymy, że będziemy mogli wspólnie z Panem Prezydentem realizować
nasze motto:
"Nic co jest tworzone dla NAS nie może być wykonywane bez NASZEGO
udziału"
Z wyrazami szacunku w imieniu Usetnet'owej grupy dyskusyjnej
pl.soc.inwalidzi
Leszek Konopa
Członek usetnet'owej grupy dyskusyjnej
pl.soc.inwalidzi
----------------------------------
dostalem odpowiedz:
MINISTERSTWO
PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Biuro Pełnomocnika Rządu
do Spraw Osób Niepełnosprawnych Warszawa
13.06.2001 r.
00-362 Warszawa ul. Gałczyńskiego 4
BON 053.I-303/2001/IW
Pan
Leszek Konopa
W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie postulatów i opinii dotyczących
sytuacji osób niepełnosprawnych , skierowane do Prezydenta
Rzeczypospolitej Polskiej , Prezesa Rady Ministrów , Ministra Pracy i
Polityki Społecznej , które zostały przekazane do Biura Pełnomocnika
Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych – uprzejmie wyjaśniamy , że problemy
osób niepełnosprawnych stanowią istotny element polityki społecznej. Od
1991 roku podejmowane są intensywne działania mające na celu
wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych , niemniej z uwagi na bardzo
szeroki zakres potrzeb i oczekiwań oraz interdyscyplinarny charakter
problemów tego środowiska , proces kształtowania
otoczenia przyjaznego osobom niepełnosprawnym musi być kontynuowany
przez wiele lat , aby efekty były zauważalne w każdym mieście i każdej
gminie.
Pierwszym aktem prawnym regulującym w sposób odrębny sytuację prawną
osób niepełnosprawnych była ustawa z dnia 9 maja 1991 r. o zatrudnianiu
i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Obecnie sytuację tę
reguluje ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i
społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych { Dz. U. Nr 123 .
poz.776 z póżn. zm }
Wprowadzony, zgodnie z założeniami reformy samorządowej, nowy podział
zadań i przekazanie działań adresowanych do osób niepełnosprawnych na
szczebel powiatu ułatwia osobom niepełnosprawnym bezpośredni kontakt ze
służbami realizującymi te zadania , a środki finansowe przekazywane są
starostom przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
wg zasad określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 stycznia
1999 r w sprawie algorytmu podziału środków określonych zadań jednostek
samorządu terytorialnego oraz sposobu przedstawiania sprawozdań o
wykorzystaniu tych środków { Dz.U. Nr 8, poz. 73 }. Zgodnie z tym
rozporządzeniem wysokość środków na dofinansowanie uczestnictwa osób
niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych i dofinansowanie
likwidacji barier architektonicznych, urbanistycznych , transportowych ,
w komunikowaniu się i technicznych uzależniona jest z jednej strony od
liczby osób niepełnosprawnych { w danym powiecie i w całym kraju }, a z
drugiej strony, od ogólnej kwoty środków przewidzianych w planie
finansowym funduszu na dany rok na realizację zadań z zakresu
rehabilitacji społecznej.
Jednocześnie wyjaśniamy , że możliwości skorzystania przez osoby
niepełnosprawne z pomocy w rozwiązywaniu problemów wynikających z
niepełnosprawności nie ograniczają się jedynie do rozwiązań ustawowych
realizowanych przez starostów inną formą realizacji zadań związanych z
integracją osób niepełnosprawnych ze środowiskiem osób pełnosprawnych są
programy celowe.
Głównym zadaniem tych programów jest realizacja określonego sposobu
pomocy indywidualnym osobom niepełnosprawnym, a tym samym przyczynianie
się do rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób. Programy celowe
realizowane są przez oddziały PFRON i jako zadania zlecone – przez
samorządy powiatowe.
Natomiast odnośnie wykorzystania środków PFRON na likwidację barier
architektonicznych informujemy , że ze środków Funduszu można uzyskać
dofinansowanie do likwidacji barier w mieszkaniach indywidualnych osób
niepełnosprawnych, a także w remontowanych obiektach i budynkach
powstałych przed 1980 rokiem. Obowiązujące przepisy prawa budowlanego
nakładają na inwestorów obowiązek uwzględnienia potrzeb osób
niepełnosprawnych już na etapie projektowania i budowy , a także w
przypadku modernizacji istniejących obiektów.
Podstawową rolę w poprawie istniejącej sytuacji mają do odegrania
samorządy
terytorialne. Niemniej pragniemy Pana poinformować , że dzięki wielkiemu
zaangażowaniu środków Funduszu wiele mieszkań osób niepełnosprawnych , a
także urzędów administracji centralnej i terenowej, urzędów pocztowych ,
urzędów pracy , placówek oświatowych , służby zdrowia przystosowanych
zostało do potrzeb osób niepełnosprawnych. Działania związane z
likwidacją barier są kontynuowane , jednak ze względu na środki
finansowe , proces ten musi być rozłożony w czasie.
Problemu tego nie można rozwiązać wyłącznie w oparciu o środki
Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Natomiast odnośnie możliwości „rozszerzenia o osoby z I grupą i z
chorobami narządu” - § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Łączności z dnia
21 pażdziernika 1996 r. w sprawie określenia dostępu osób
niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym { Dz.U.Nr 127 poz.598 } –
Biuro Pełnomocnika Rządu ds.Osób Niepełnosprawnych uprzejmie wyjaśnia ,
że z dniem 1 stycznia 2001 r. weszła w życie ustawa z dnia 21 lipca
2000r.
Prawo telekomunikacyjne { Dz.U.Nr 73, poz.852}. Zmieniła ona brzmienie
art.6
Ustawy z dnia 23 listopada 1990 r o łączności { Dz.U. Nr 117, poz 564 z
1995r} który do chwili wejścia w życie ustawy. Prawo telekomunikacyjne,
stanowił podstawę do objęcia osób niepełnosprawnych szeregiem ulg przy
świadczeniu usług telekomunikacyjnych, w tym również ulgę w miesięcznej
opłacie abonamentowej z tytułu korzystania z aparatu telefonicznego. Od
1 stycznia 2001 r. uprawnienia osób niepełnosprawnych w przedmiotowym
zakresie reguluje art. 52 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Nakłada ono na
operatorów
Świadczących powszechne usługi telekomunikacyjne szereg obowiązków w
zakresie zapewnienia osobom niepełnosprawnym dostępu do tych usług.
Realizacja tych obowiązków polega jednak tylko na zakładaniu publicznych
aparatów telefonicznych przystosowanych do używania przez osoby
niepełnosprawne oraz oferowaniu osobom niepełnosprawnym urządzeń
końcowych przystosowanych do używania przez te osoby , jeżeli używanie
takich urządzeń jest niezbędne do zapewnienia im dostępu do usług
powszechnych.
Przepisy przyznające w dziedzinie usług telekomunikacyjnych inne , nie
wymienione w tym artykule, uprawnienia osobom niepełnosprawnym, w tym
również gwarantujące ulgę w miesięcznej opłacie abonamentowej, jako nie
mające już oparcia w nowych unormowaniach, utraciły w tym zakresie moc
obowiązującą.
Ponadto informujemy, że w narodowym spisie powszechnym , który zostanie
przeprowadzony w maju 2003 roku zidentyfikowane zostaną wszystkie osoby
niepełnosprawne , co z pewnością wpłynie pozytywnie na rozdział środków
PFRON przekazywanych powiatom na podstawie algorytmu.
Natomiast stworzenie bazy danych osób niepełnosprawnych { jak sugeruje
Pan w swoim piśmie} jest sprzeczne z przepisami ustawy o ochronie danych
osobowych.
Odnośnie przedstawionej przez Pana propozycji poprawienia organizacji
pracy w naszym Biurze poprzez uruchomienie internetu, pragniemy
wyjaśnić, że Ministerstwo Pracy i polityki Społecznej oraz Biuro
Pełnomocnika są włączone do sieci internetowej. Dowodem tego jest Pańska
korespondencja z nami poprzez internet.
Natomiast sugestia powołania terenowych przedstawicieli Biura nie ma
racji bytu, bowiem działające od trzech lat Powiatowe Centra Pomocy
Rodzinie są podstawowym ogniwem samorządu powiatowego powołanym do
rozwiązywania problemów socjalnych społeczności lokalnej, w tym osób
niepełnosprawnych.

Dyrektor Biura
Jan Lach
------------------------
Pozdrawiam,
LESZEK



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2001-06-22 07:24:02

Temat: Re: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "R.K." <k...@z...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szkoda komentowac.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2001-06-22 08:04:59

Temat: Re: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Frank" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

... nic nowego

-------------------------------
Pozdrawiam serdecznie

- Frank
Użytkownik "Leszek Konopa" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
news:9gu1sl$gl2$1@news.tpi.pl...
> Witam !
> Na nasze takie (z grudnia):
> My, internetowa społeczność osób niepełnosprawnych zgromadzona wokół
> Usetnet'owej grupy dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi, czując się
> dyskryminowani ze wszech miar, zwracamy się do Pana o pomoc,
> sygnalizując tym samym swoje wielkie zaniepokojenie o naszą przyszłość,
> o nasz los.
> W naszej ocenie zbyt wiele środków przeznaczonych na rehabilitację
> zawodową i społeczną inwalidów jest marnotrawionych niewspółmiernie, do
> potrzeb. Z niepokojem obserwujemy, że często są one dzielone bez
> właściwej analizy i konsultacji ze środowiskiem osób niepełnosprawnych.
> Teraz, gdy Internet stał się dla nas prawdziwym oknem na świat, czyniąc
> to nowym (i nowoczesnym) sposobem na rehabilitację poprzez rozwój
> kontaktów, kształcenie się, pracę (Telepracę) także rozrywkę. Niestety,
> koszty jakie muszą ponosić niepełnosprawni są niewspółmierne do ich
> przychodów - którymi są głównie renty inwalidzkie.
> W szczególnie trudnej sytuacji (i tym bardziej wymagającej zauważenia),
> są osoby posiadające znaczny stopień inwalidztwa a to ze względu na
> narządy ruchu, czyli te z porażeniami kończyn czy zanikami mięśni.
> Trudności tych osób z poruszaniem się
> predestynują je szczególnie by za pomocą Internetu mogli realizować
> swoje, często bardzo ambitne plany i marzenia. Mimo tej oczywistości,
> ponoszą oni, podobnie jak reszta społeczeństwa, takie same wydatki
> związane z dostępem do Internetu, gdy jednocześnie w
> uprzywilejowanej sytuacji są osoby ze znacznym ubytkiem wzroku lub
> słuchu. Zwracamy się do Pana Prezydenta o sprawdzenie
> możliwości rozszerzenia o osoby z I gr i chorobami narządów ruchu - § 2
> pkt. 2 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ŁACZNOŚCI z dnia 21 października 1996 r.
> (Dz. U. 1996 r. Nr 127 poz. 598) w sprawie określenia zakresu dostępu
> osób niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
> telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym a do czego uprawnienia
> daje mu art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz. U. Z
> 1995 r. Nr 117, poz. 564 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496).
> Apelujemy do Pana Prezydenta, by najszybciej, jak tylko można (np.
> podczas Spisu Powszechnego) podjęto prace nad utworzeniem BAZY DANYCH
> OSÓB
> NIEPEŁNOSPRAWNYCH, jako że takowej nie ma a jest ona bezwzględnie
> konieczna, po to by pieniądze, wszelkie inne środki, pomoc i budowanie
> podstaw Niezależnego Życia Człowieka, tak by wszelkie działania miały
> właściwe umocowanie, by często skromne środki, które przeznacza się na
> potrzeby naszego środowiska były rozdzielane mądrze i by trafiały one
> tam, gdzie pojawia się potrzeba.
> Przykładem negatywnej konsekwencji jest tegoroczny rozdział środków dla
> PFRON przeznaczonych na usuwanie barier architektonicznych, który nie
> mogąc być opartym na danych statystycznych, mimo dostosowania go do
> algorytmu rozdziału środków stanowił dalece niewystarczającą, w stosunku
> do rzeczywistych potrzeb i norm, pozycję kwoty przyznanej w tym roku na
> te cele dla Centrów Pomocy Rodzinie.
> W nawiązaniu do przedwakacyjnej debaty sejmowej w sprawie tworzenia
> społeczeństwa informacyjnego w Polsce, akcentujemy, że istotnie ważnym
> jest, by budowanie podstaw takiego społeczeństwa odbywało się ze
> szczególnym uwzględnieniem potrzeb i aspiracji środowiska osób
> niepełnosprawnych.
> Zwracamy się również z prośbą o poprawę organizacji pracy Biura
> Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych, tak by jego kontakt z
> naszym środowiskiem uwzględniał dotychczas niewykorzystywane możliwości,
> jakie w tej materii, daje Internet. Ważnym jest, by powołać terenowych
> (wojewódzkich) przedstawicieli Biura i wyposażyć ich w dostęp do
> Internetu aby umożliwić tym samym współdziałanie z internetową
> społecznością osób niepełnosprawnych.
> Ze swojej strony deklarujemy dołożyć wszelkich starań dla realizacji
> upowszechnienia technik internetowych w środowisku osób
> niepełnosprawnych w Polsce.
> Wierzymy, że będziemy mogli wspólnie z Panem Prezydentem realizować
> nasze motto:
> "Nic co jest tworzone dla NAS nie może być wykonywane bez NASZEGO
> udziału"
> Z wyrazami szacunku w imieniu Usetnet'owej grupy dyskusyjnej
> pl.soc.inwalidzi
> Leszek Konopa
> Członek usetnet'owej grupy dyskusyjnej
> pl.soc.inwalidzi
> ----------------------------------
> dostalem odpowiedz:
> MINISTERSTWO
> PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
> Biuro Pełnomocnika Rządu
> do Spraw Osób Niepełnosprawnych Warszawa
> 13.06.2001 r.
> 00-362 Warszawa ul. Gałczyńskiego 4
> BON 053.I-303/2001/IW
> Pan
> Leszek Konopa
> W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie postulatów i opinii dotyczących
> sytuacji osób niepełnosprawnych , skierowane do Prezydenta
> Rzeczypospolitej Polskiej , Prezesa Rady Ministrów , Ministra Pracy i
> Polityki Społecznej , które zostały przekazane do Biura Pełnomocnika
> Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych – uprzejmie wyjaśniamy , że problemy
> osób niepełnosprawnych stanowią istotny element polityki społecznej. Od
> 1991 roku podejmowane są intensywne działania mające na celu
> wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych , niemniej z uwagi na bardzo
> szeroki zakres potrzeb i oczekiwań oraz interdyscyplinarny charakter
> problemów tego środowiska , proces kształtowania
> otoczenia przyjaznego osobom niepełnosprawnym musi być kontynuowany
> przez wiele lat , aby efekty były zauważalne w każdym mieście i każdej
> gminie.
> Pierwszym aktem prawnym regulującym w sposób odrębny sytuację prawną
> osób niepełnosprawnych była ustawa z dnia 9 maja 1991 r. o zatrudnianiu
> i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Obecnie sytuację tę
> reguluje ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i
> społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych { Dz. U. Nr 123 .
> poz.776 z póżn. zm }
> Wprowadzony, zgodnie z założeniami reformy samorządowej, nowy podział
> zadań i przekazanie działań adresowanych do osób niepełnosprawnych na
> szczebel powiatu ułatwia osobom niepełnosprawnym bezpośredni kontakt ze
> służbami realizującymi te zadania , a środki finansowe przekazywane są
> starostom przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
> wg zasad określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 26 stycznia
> 1999 r w sprawie algorytmu podziału środków określonych zadań jednostek
> samorządu terytorialnego oraz sposobu przedstawiania sprawozdań o
> wykorzystaniu tych środków { Dz.U. Nr 8, poz. 73 }. Zgodnie z tym
> rozporządzeniem wysokość środków na dofinansowanie uczestnictwa osób
> niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych i dofinansowanie
> likwidacji barier architektonicznych, urbanistycznych , transportowych ,
> w komunikowaniu się i technicznych uzależniona jest z jednej strony od
> liczby osób niepełnosprawnych { w danym powiecie i w całym kraju }, a z
> drugiej strony, od ogólnej kwoty środków przewidzianych w planie
> finansowym funduszu na dany rok na realizację zadań z zakresu
> rehabilitacji społecznej.
> Jednocześnie wyjaśniamy , że możliwości skorzystania przez osoby
> niepełnosprawne z pomocy w rozwiązywaniu problemów wynikających z
> niepełnosprawności nie ograniczają się jedynie do rozwiązań ustawowych
> realizowanych przez starostów inną formą realizacji zadań związanych z
> integracją osób niepełnosprawnych ze środowiskiem osób pełnosprawnych są
> programy celowe.
> Głównym zadaniem tych programów jest realizacja określonego sposobu
> pomocy indywidualnym osobom niepełnosprawnym, a tym samym przyczynianie
> się do rehabilitacji społecznej i zawodowej tych osób. Programy celowe
> realizowane są przez oddziały PFRON i jako zadania zlecone – przez
> samorządy powiatowe.
> Natomiast odnośnie wykorzystania środków PFRON na likwidację barier
> architektonicznych informujemy , że ze środków Funduszu można uzyskać
> dofinansowanie do likwidacji barier w mieszkaniach indywidualnych osób
> niepełnosprawnych, a także w remontowanych obiektach i budynkach
> powstałych przed 1980 rokiem. Obowiązujące przepisy prawa budowlanego
> nakładają na inwestorów obowiązek uwzględnienia potrzeb osób
> niepełnosprawnych już na etapie projektowania i budowy , a także w
> przypadku modernizacji istniejących obiektów.
> Podstawową rolę w poprawie istniejącej sytuacji mają do odegrania
> samorządy
> terytorialne. Niemniej pragniemy Pana poinformować , że dzięki wielkiemu
> zaangażowaniu środków Funduszu wiele mieszkań osób niepełnosprawnych , a
> także urzędów administracji centralnej i terenowej, urzędów pocztowych ,
> urzędów pracy , placówek oświatowych , służby zdrowia przystosowanych
> zostało do potrzeb osób niepełnosprawnych. Działania związane z
> likwidacją barier są kontynuowane , jednak ze względu na środki
> finansowe , proces ten musi być rozłożony w czasie.
> Problemu tego nie można rozwiązać wyłącznie w oparciu o środki
> Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
> Natomiast odnośnie możliwości „rozszerzenia o osoby z I grupą i z
> chorobami narządu” - § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Łączności z dnia
> 21 pażdziernika 1996 r. w sprawie określenia dostępu osób
> niepełnosprawnych do świadczonych usług pocztowych lub
> telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym { Dz.U.Nr 127 poz.598 } –
> Biuro Pełnomocnika Rządu ds.Osób Niepełnosprawnych uprzejmie wyjaśnia ,
> że z dniem 1 stycznia 2001 r. weszła w życie ustawa z dnia 21 lipca
> 2000r.
> Prawo telekomunikacyjne { Dz.U.Nr 73, poz.852}. Zmieniła ona brzmienie
> art.6
> Ustawy z dnia 23 listopada 1990 r o łączności { Dz.U. Nr 117, poz 564 z
> 1995r} który do chwili wejścia w życie ustawy. Prawo telekomunikacyjne,
> stanowił podstawę do objęcia osób niepełnosprawnych szeregiem ulg przy
> świadczeniu usług telekomunikacyjnych, w tym również ulgę w miesięcznej
> opłacie abonamentowej z tytułu korzystania z aparatu telefonicznego. Od
> 1 stycznia 2001 r. uprawnienia osób niepełnosprawnych w przedmiotowym
> zakresie reguluje art. 52 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Nakłada ono na
> operatorów
> Świadczących powszechne usługi telekomunikacyjne szereg obowiązków w
> zakresie zapewnienia osobom niepełnosprawnym dostępu do tych usług.
> Realizacja tych obowiązków polega jednak tylko na zakładaniu publicznych
> aparatów telefonicznych przystosowanych do używania przez osoby
> niepełnosprawne oraz oferowaniu osobom niepełnosprawnym urządzeń
> końcowych przystosowanych do używania przez te osoby , jeżeli używanie
> takich urządzeń jest niezbędne do zapewnienia im dostępu do usług
> powszechnych.
> Przepisy przyznające w dziedzinie usług telekomunikacyjnych inne , nie
> wymienione w tym artykule, uprawnienia osobom niepełnosprawnym, w tym
> również gwarantujące ulgę w miesięcznej opłacie abonamentowej, jako nie
> mające już oparcia w nowych unormowaniach, utraciły w tym zakresie moc
> obowiązującą.
> Ponadto informujemy, że w narodowym spisie powszechnym , który zostanie
> przeprowadzony w maju 2003 roku zidentyfikowane zostaną wszystkie osoby
> niepełnosprawne , co z pewnością wpłynie pozytywnie na rozdział środków
> PFRON przekazywanych powiatom na podstawie algorytmu.
> Natomiast stworzenie bazy danych osób niepełnosprawnych { jak sugeruje
> Pan w swoim piśmie} jest sprzeczne z przepisami ustawy o ochronie danych
> osobowych.
> Odnośnie przedstawionej przez Pana propozycji poprawienia organizacji
> pracy w naszym Biurze poprzez uruchomienie internetu, pragniemy
> wyjaśnić, że Ministerstwo Pracy i polityki Społecznej oraz Biuro
> Pełnomocnika są włączone do sieci internetowej. Dowodem tego jest Pańska
> korespondencja z nami poprzez internet.
> Natomiast sugestia powołania terenowych przedstawicieli Biura nie ma
> racji bytu, bowiem działające od trzech lat Powiatowe Centra Pomocy
> Rodzinie są podstawowym ogniwem samorządu powiatowego powołanym do
> rozwiązywania problemów socjalnych społeczności lokalnej, w tym osób
> niepełnosprawnych.
>
> Dyrektor Biura
> Jan Lach
> ------------------------
> Pozdrawiam,
> LESZEK
>
>
>




--
Serwer dedykowany w godzinę, http://www.wdc.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2001-06-22 08:09:32

Temat: Re: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Delta" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora


R.K. napisał(a) w wiadomości: <9gurog$hd1$1@news.tpi.pl>...
>Szkoda komentowac.
>
>

Ja bym tego litu w ogóle nie wyciągał na jaw, bo za chwile pewni
operatorzy się zorientują o co chodzi i faktycznie ludzie stracą ulg . Póki
co niektórzy jeszcze mają...

Delta


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2001-06-22 09:49:01

Temat: Re: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Konopa" <l...@c...pl> napisał w wiadomości
news:9gu1sl$gl2$1@news.tpi.pl...

Gdyby sprawa nie była tak poważna - powiedziałbym - ale jaja :-(

My do nich piszemy, że prosimy ich o pomoc w wyrównaniu szans ON
niesprawnych ruchowo w zakresie telekomunikacji, a oni nas uprzejmie
informują, że wcale nie jesteśmy w gorszej sytuacji, bo innym też te ulgi
zabrano. Oczywiście o tym - jakie działanie były/są podejmowane przez Urząd
aby ten stan zmienić ani słowa. Z prostej przyczyny - zapewne nikogo w tym
urzędzie to nie obchodziło.

I czyni to urząd, którego ustawym obowiązkiem jest dbanie o inetery ON.

Kiedyś tu na tej grupie zadałem pytanie - czy ktoś potrafi wymienić 3
istotne, konkretne rzeczy dotyczące ON, które zostały załatwione dzięki
działaniom Pełnonocnika ds ON - odpowiedziało mi milczenie :-(((

W tym układzie należało by się zastanowić nad listem otwartym do rządu czy
sejmu - rozważającym celowość istnienia takiego urzędu wobec jego totalnej
impotencji. Pochłania on bowiem środki, poza tym tworzy niebezpieczną
fikcję, że wszystko jest w porządku (ON mają swój urząd) - podczas gdy de
facto jest to czysto na papierze.

Co wy na to ?

Leszek M.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2001-06-22 15:20:01

Temat: Re: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Frank" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym układzie należało by się zastanowić nad listem otwartym do rządu czy
> sejmu - rozważającym celowość istnienia takiego urzędu wobec jego totalnej
> impotencji. Pochłania on bowiem środki, poza tym tworzy niebezpieczną
> fikcję, że wszystko jest w porządku (ON mają swój urząd) - podczas gdy de
> facto jest to czysto na papierze.
>
> Co wy na to ?
>
> Leszek M.

Myślisz, że Rząd tu coś pomoże? Ja przynajmniej tak nie sądzę... Oni teraz
mają problem z deficytem... i wybory są tuż, tuż...

Pozdrawiam serdecznie
---------------------------------
Frank




--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2001-06-23 21:04:30

Temat: Re: Odpowiedz z Ministerstwa
Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowny "Leszek Konopa" <l...@c...pl> w news:9gu1sl$gl2$1@news.tpi.pl...
napisał tekst wystąpienie z którego nie wszystkimi twierdzeniami się
zgadzam - mniejsza o to.

Odpowiedź Dyrektora Biura Pełnomocnika Rządu pana Jana Lacha
jest bardzo arogancka. Naginanie przepisów do swoich tez to skandal!

Pan Lach napisał:

"Natomiast stworzenie bazy danych osób niepełnosprawnych { jak sugeruje
Pan w swoim piśmie} jest sprzeczne z przepisami ustawy o ochronie danych
osobowych."

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r o ochronie danych osobowych
(Dz.U.nr 133 z 1997r poz.883) mówi w art. 27 o zabranianiu
przetwarzania danych, ale w tym artykule są też zawarte wyjątki.
Te wyjątki zostały przez Ustawodawcę stworzone by właśnie
umożliwić budowę baz danych do ochrony interesów określonych
grup społecznych.

Przepisy należy czytać!
Ręce opadają gdy człowiek którego stanowisko obliguje
do tworzenia warunków do budowy baz danych unika tego,
zasłaniając się paragrafami których nie zna.

Marian L.




› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

wita i pozdrawiam
Przełom w leczeniu uszkodzeń rdzenia kręgowego
Strona SamiSobie - list na grupe
Zakładam Fundację
Powiekszalnik

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5

zobacz wszyskie »