"Odwdzieczenie" za operacje

41. Data: 2004-10-14 17:01:16

Temat: Re: "Odwdzieczenie" za operacje
Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dokladnie. Ja tam tesknil za tymi 2500 nie bede, kazdy wybiera sobie los,
jesli bedzie im tam lepiej to super dla nich. Zreszta z tego co pamietam to
mamy zbyt wielu lekarzy. Dziwi mnie pobrzekujacy w niektorych wypowiedziach
ton ze w jakims, moze nawet niewielkim stopniu lapowki sa uzasadnione
sytuacja materialna. NIE sa.

--
ozdrawiam

Aksak
GG 4038865

42. Data: 2004-10-14 17:08:29

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

> I między innymi dlatego właśnie około 2500 polskich lekarzy zbiera się
> do wyjazdu za granicę.
>
> (Ministerstwo zdrowia oczywiście nie widzi problemu i uważa, że te
> szacunki są zawyżone, a problem zamierza rozwiącać... zwiększeniem
> ilości kształconych lekarzy.)

...co jest o tyle zabawne, ze za granica chca glownie specjalistow

43. Data: 2004-10-14 17:20:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 19:08:29 +0200, pestifer wrote:

> ...co jest o tyle zabawne, ze za granica chca glownie specjalistow

A wypowiedź ministerstwa brzmiała tak (cytat z Doktopa):
"Nie ma powodu do alarmu, ale problem wyjazdu kadry medycznej za granicę
istnieje i Ministerstwo Zdrowiazamierza mu przeciwdziałać między innymi
poprzez ułatwienie lekarzom uzyskania specjalizacji oraz zwiększenie
liczby kształconych pieklęgniarek"

Znaczy lekarze będą uzyskiwać specjalizację w Polsce, a potem pracować
tam, gdzie ich potrzebują.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

44. Data: 2004-10-14 17:23:11

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:ckld91$hgp$1@korweta.task.gda.pl...

> Użytkownik "ren" napisała ...

> W takiej sytuacji to ja bym się na pewno "nie odwdzięczyła".
> Nie dlatego, żebym generalnie była przeciwko, ale wymuszanie
> *przed* operacją jest zwyczajnym świństwem.
> Nie wiem, jaki to rodzaj operacji, ale możliwe, że na to samo
> wyjdzie, jeżeli zdecydujesz się na jej przeprowadzenie
> w prywatnej klinice. Przynajmniej sytacja będzie prosta, jasna
> i uczciwa.

ale chyba nie znamy do konca wszystkich okolicznosci
mowa o konkretnym czlowieku, ren poszla do niego zeby to wlasnie ON
zoperowal jej dziecko, nie ktos anonimowy w szpitalu tylko wlasnie ten
lekarz. a to juz jest cos ponad sluzbowy obowiazek
czy to jest jakies usprawiedliwienie, sam nie wiem...

45. Data: 2004-10-14 17:25:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 19:01:16 +0200, Aksak wrote:

> Dokladnie. Ja tam tesknil za tymi 2500 nie bede, kazdy wybiera sobie los,
> jesli bedzie im tam lepiej to super dla nich. Zreszta z tego co pamietam to
> mamy zbyt wielu lekarzy.

:) Może i mamy za wielu - w stosunku do tego na ilu nas stać, a nie do
tego ilu jest potrzebnych na statystyczną głowę statystycznego
Kowalskiego.

> Dziwi mnie pobrzekujacy w niektorych wypowiedziach
> ton ze w jakims, moze nawet niewielkim stopniu lapowki sa uzasadnione
> sytuacja materialna. NIE sa.

A właśnie że są.

(Mnie dla odmiany bardzo bawi dyskusja z argumentami brzmiącymi "bo
tak".)

46. Data: 2004-10-14 17:40:35

Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A właśnie że są.
>
> (Mnie dla odmiany bardzo bawi dyskusja z argumentami brzmiącymi "bo
> tak".)

Prosze bardzo. Traktuje to z Twojej strony jako zabawe slowna, gdyz
argumenty za takim a nie innym przedstawieniem sprawy z mojej strony sa
oczywiste. Wiec:

Nie sa gdyz postawa moralna, taka czy inna nie toleruje relatywizmu IMHO.
Czyli - "czy wolno oszukiwac?" - wybierz odpowiedz:

A) tak, zawsze
B) nie, to niegodne osoby ktora nosi miano czlowieka i brzydze sie tym
C) czasem tak a czasem nie, zazwyczaj tak kiedy konsekwencji mozna uniknac i
malo sie zarabia ( bo taki sie wybralo zawod)

Dodam jeszcze ze z mojego punktu widzenia odpowiedz A wyzej sie plasuje niz
B, jest chociaz uczciwa w nieuczciwosci

Pozdrawiam

Aksak

47. Data: 2004-10-14 17:42:05

Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

OCzywiscie wyzej plasuje sie A niz C...

--
ozdrawiam

Aksak
GG 4038865

48. Data: 2004-10-14 17:51:14

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 19:01:16 +0200, Aksak wrote:

> Dziwi mnie pobrzekujacy w niektorych wypowiedziach
> ton ze w jakims, moze nawet niewielkim stopniu lapowki sa uzasadnione
> sytuacja materialna. NIE sa.

A minister zdrowia ma inne zdanie od Ciebie:)

Znowu za Doktopem:

"Minister zdrowia Marek Balicki, wiceprezes NIK Piotr Kownacki,
przedstawiciele Rzecznika Praw Obywatelskich, organizacji pacjentów i
pracowników ochrony zdrowia oraz eksperci i politycy uczestniczą w
dwudniowej konferencji poświęconej problemowi korupcji w ochronie
zdrowia, zorganizowanej przez Transparency International Polska i SGH w
Warszawie.
W czwartek przed południem konferencję rozpoczął minister zdrowia Marek
Balicki informacją na temat bieżących prac swojego resortu. Zwrócił
uwagę na pięć obszarów ochrony zdrowia, w których korupcja jest
szczególnym zagrożeniem. Zdaniem ministra jest to polityka lekowa,
kontraktowanie świadczeń, zdrowotnych, *zbyt niskie płace w sektorze*
*ochrony zdrowia* oraz deficyt świadczeń".

Podkreślenie oczywiście moje.

Jeśli twierdzisz, że niski status materialny nie jest czynnikiem
zwiększającym podatności na korupcję, to chyba żyjemy w różnych
światach.

(Oczywiście nie mam zamiaru twierdzić, ze każdy kiepsko zarabiający
lekarz, policjant, ksiądz czy urzędnik weźmie w łapę - sprawa jest
znacznie bardziej złożona).

49. Data: 2004-10-14 17:57:25

Od: "Aksak" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzi mi sie ze sie nie zrozumielismy. Calkowicie sie zgadzam ze jest
czynnikiem... itd. Chodzi mi o to ze jak napisalem: "Dziwi mnie pobrzekujacy
w niektorych wypowiedziach
ton ze w jakims, moze nawet niewielkim stopniu lapowki sa uzasadnione
sytuacja materialna." Chodzi mi o to, ze w niektorych wypowiedziach na tej
grupie slysze glosy uzasadniajace taka sytuacje, broniace w jakis sposob
lekarzy bioracych. Nie akceptuje takiej postawy. Jaki jest swiat wiem i
kijem wisly nie zawroce, ale moge w tym nie uczestniczyc i negowac takie
postawy. Moge?

--
ozdrawiam

Aksak
GG 4038865

50. Data: 2004-10-14 17:57:57

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 Oct 2004 19:40:35 +0200, Aksak wrote:

> [...]
[...]
> Nie sa gdyz postawa moralna, taka czy inna nie toleruje relatywizmu IMHO.

TWOJA postawa moralna nie toleruje relatywizmu. Dla CIEBIE względy
materialne są nieistotne. To rozumiem, trzeba było od razu tak pisać.

Ale nie wszyscy na tym świecie są tacy jak Ty.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Zapalenie miazgi
Resekcja zoladka