Ognik - owoce jadalne??

21. Data: 2005-10-27 14:02:47

Temat: Re: Ognik - owoce jadalne??
Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Ale jest roznica miedzy "niejadalna" a "trujaca".
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Zgadza się ostatnio jak "robiłem" film o grzybach, rzeczoznawca grzybiarz
dzielił grzyby między innymi na jadalne, niejadalne, trujące i smiertelnie
trujące
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

22. Data: 2005-10-27 20:35:53

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tytus napisał(a):
> Jablka tez jesz z pestkami?

Od dziecka, nawet i ogonek zjadam ze smakiem.
;-)
pozdr. Jerzy

23. Data: 2005-10-28 11:26:03

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest, czy napisano,że jest? Czy wyciskałeś?Tak się składa,że bardzo

Jest . Nie wyciskałem , ale jako dziecko zatrułem się (jak widać niegroźnie:-)
kwasem pruskim z pestek śliwy renklody które nie wiedzieć czemu
uwielbiałem (pestki oczywiście , śliwki też) do czasu onego podtrucia
potwierdzonego zresztą przez doktorkę co ją mama wezwała .
Objawy były takie : gorączka , silny ból głowy , mroczki i senność .
Pomoc polegała na wyczyszczeniu żołądka słoną wodą , podaniu aspiryny
i jakichś witamin - jak widać nic strasznego się nie stało ale czułem się
okropnie .

> lubię migdały wiśniowe i w sezonie zjadam ich tysiące.Nic pruskiego
> w nich nie widziałem.Zabijanie skazańcow w starożytnym Egipcie
> przy pomocy pestek z brzoskwiń,to też lipa.

Może nie jesteś dzieckiem ;-)
O Egipskich praktykach nie słyszałem (w Grecji i okolicach mieli cykutę , widać
cenili skuteczność ;-)
Dla zabawy parę linków z googlów :)

http://www.kuchnia.com.pl/DiD/nalewki.html
http://www.naszemiasto.pl/kuchnia/strona/84.html
http://dziecko.nestle.pl/in_menu1_002_pyszne_p.asp
http://www.uw.olsztyn.pl/zkso/czk/hemia.htm
http://www.biology.pl/owoce_egzotyczne/My%20Webs/mig
dal1.htm

No ... każdy może w google wpisać kwas pruski ;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

24. Data: 2005-10-28 12:08:39

Od: "mirzan" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> http://www.biology.pl/owoce_egzotyczne/My%20Webs/mig
dal1.htm

> No ... każdy może w google wpisać kwas pruski ;-)

Rzeczywiście, zatrucie to nic przyjemnego.Ciekawy temat
o amygdalinie w morelach.Kiedyś była uważana za substancję
mocno szkodliwą, ale okazało się,że jest cudownym lekiem.
Występuje również w tarninie i właśnie piękna sadzonka
tarniny trafiła do mnie z Niemiec od Irka,przy okazji dziękuję.
Pozdrawiam.Mirzan

jak przesadzic maliny ?
róża dzika - rosa rugosa - stratyfikacja nasion
Identyfikacja
Czarna woda w oczku + osad na kamykach
Mala mucholowka prosi o pomoc:(