Ogrzewanie podłogowe do łazienki jako drugie - jaka moc?

1. Data: 2006-03-25 14:59:43

Temat: Ogrzewanie podłogowe do łazienki jako drugie - jaka moc?
Od: "Raff" <a...@b...gdynia.multicon.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam w łazience kaloryfer, to podstawowe źródło ciepła. Chcę jednak, by
przyjemnie się wychodziło z wanny czy kabiny prysznicowej - jaka powinna być w
takim razie moc mat grzejnych? 150w/m2 to chyba za dużo? I czy jest coś poza
Devi - mam na myśli tańsze a również warte zachodu?
Pozdrawiam
Raff

2. Data: 2006-03-25 15:42:45

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raff" <a...@b...gdynia.multicon.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> być w
> takim razie moc mat grzejnych? 150w/m2 to chyba za dużo? I czy jest coś

Nie jest za duzo - zauwaz ze dolaczasz regulator - mata nie grzeje caly
czas. A i tak rozgrzanie troche trwa.

MaW

3. Data: 2006-03-25 16:20:09

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być w takim razie moc mat grzejnych? 150w/m2 to chyba za dużo? I czy jest
> coś poza Devi - mam na myśli tańsze a również warte zachodu?

np elektra. 100w/m2 ok

4. Data: 2006-03-26 20:43:27

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Raff" <a...@b...gdynia.multicon.pl> napisał w wiadomości
>

> np elektra. 100w/m2 ok

mamy je już od prawie 6 lat. Sprawują się super. W mieszkaniu jest o wiele
cieplej. Trzeba tylko zwrócić uwagę na przenikanie ciepła przez kafelki. W
kuchni po 5 minutach już czuje się różnicę w temp. podłogi, a w łazience tak
z pół godzinki conajmniej. I w kuchni czasami jest zbyt ciepło i wyłączam, w
łazience właściwie grzejemy cały czas, nawet w nocy.
Ja się za to zastanawiam nad aspektem zdrowotnym takich podłóg. Nie wiem,
czy nie przyczyniam się do powstania żylaków na nogach - okaże się za parę
lat:-)
Gosia

5. Data: 2006-03-26 21:18:00

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

gsk napisał(a):

> Ja się za to zastanawiam nad aspektem zdrowotnym takich podłóg. Nie wiem,
> czy nie przyczyniam się do powstania żylaków na nogach - okaże się za parę
> lat:-)

A co mają do tego żylaki? Ja słyszałam jedynie o tym, że na podgrzewanej
podłodze łatwiej rozmnażają się bakterie.

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2006-03-26 21:26:29

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co mają do tego żylaki? Ja słyszałam jedynie o tym, że na podgrzewanej
> podłodze łatwiej rozmnażają się bakterie.

podwyższona temperatura rozszerza naczynia krwionośne ( o zbyt ciepłych
kąpielach pewnie słyszałaś), a to może powodować żylaki. No i tak sobie
myślę, że takie podgrzewane podłogi też.
Gosia

7. Data: 2006-03-26 21:31:14

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

gsk napisał(a):

> podwyższona temperatura rozszerza naczynia krwionośne ( o zbyt ciepłych
> kąpielach pewnie słyszałaś), a to może powodować żylaki. No i tak sobie
> myślę, że takie podgrzewane podłogi też.

No czy ja wiem? Jaką temperaturę chcesz osiągnąć przy podłodze? 20st.?
Choćby nawet 25st.C, to po pierwsze - gorąca kąpiel jest cieplejsza
(około 40st. albo i więcej); a po drugie - w czasie kąpieli podgrzewasz
całe ciało wchodząc do wody. Nie widzę tu analogii.

Ewa

8. Data: 2006-03-26 21:33:23

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 40st. albo i więcej); a po drugie - w czasie kąpieli podgrzewasz całe
> ciało wchodząc do wody. Nie widzę tu analogii.

Obyś miała rację. Mam obsesję na tym punkcie i śpię z nogami w górze.
Gosia

9. Data: 2006-03-28 19:20:39

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> podwyższona temperatura rozszerza naczynia krwionośne ( o zbyt ciepłych
> kąpielach pewnie słyszałaś), a to może powodować żylaki. No i tak sobie
> myślę, że takie podgrzewane podłogi też.

Musiałaby być stale taka temp., jak w saunie co najmniej...
I.

10. Data: 2006-03-28 20:19:27

Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Raff napisał(a):
> [...]
> takim razie moc mat grzejnych? 150w/m2 to chyba za dużo? I czy jest coś poza
> Devi - mam na myśli tańsze a również warte zachodu?
ja mam kabel z tych
http://www.allegro.pl/item94575788_kabel_grzejny_750
w_najtaniej_sprawdz_.html

(patrz bo aukcji duzo jest z tego samego zrodla)
Kabel jak kabel - jak jest prawidlowo polozony i nie zniszczy go nikt to
bedzie dzialal dlugo...
Regulatorow
http://www.allegro.pl/item92854264_termostat_cyfrowy
_regulator_temperatury_pokojowej.html
od nich nie kupuj, bo to bubel jakich malo. Samo pojawienie sie fazy na
kablu grzejnym (bez zera, prad nie plynie) zmienia pomiar temperatury o
5stC, gdy kabel do czujnika dalem ekranowany, to roznica wyniosla 2stC.
Nadal dziala marnie.

Co do mocy -daj najwiecej jak sie da i regulator temperatury podlogi (a
nie powietrza). Ja dalem ~200W/m2 + wlasny regulator temperatury
podlogi, dzieki temu dosc szybko sie nagrzewa ale sie nie przegrzewa
podloga gdy powietrze zimne...
Podloge ustawiam na ~30st - nagrzewa mi sie (jeszcze nie mam kafelek!) w
okolo 20-30minut ciaglego grzania, potem zaczyna sie wylaczac bo juz ma
temperature w porzadku. Regulator (taki za 50zl) reguluje temperature w
pomieszczeniu, i ta sobie zmieniam - jak ustawie w pomieszczeniu np 25st
to podloga utrzymuje okolo 28-30 na poczatku, potem spada jej
temperatura jak juz sie powietrze od niej ogrzeje.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
173