Okna PCV

1. Data: 2001-06-27 05:59:46

Temat: Okna PCV
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów.
W niedługim czasie mam zamiar wymienić okna w mieszkaniu.
Obecnie na rynku jest wiele firm oferujących okna PCV oparte na różnych
profilach. Zapewne wielu z Was, ma już jakieś doświadczenie w tej dziedzinie w
związku z tym mam kilka pytań.
Czym kierować się przy wyborze profilu ?
Jakie profile byście zaproponowali ?
Co sądzicie o inwestowaniu w szybę P4 i okucia antywłamaniowe, jeżeli już to
jakiej firmy ?
Może polecicie jakąś konkretną firmę z okolic lewobrzeżnej warszawy, która
zajmie się również montażem.
Dodam tylko, że w moim przypadku cena ma niestety niebagatelne znaczenie.
Przyznam że nie przeglądałem listy, więc jeżeli ten temat był już wielokrotnie
wałkowany, odpowiedzi mogą być na priv.
Będe wdzięczny za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam.
Artur S.

1. Data: 2001-06-30 09:02:47

Temat: Re: Okna PCV
Od: "Janusz Sokołowski" <j...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam szanownych grupowiczów.

Witam,

> W niedługim czasie mam zamiar wymienić okna w mieszkaniu.
> Czym kierować się przy wyborze profilu ?

Ponieważ przeszedłem drogę weryfikacji producentów profili z PCV zgodnie z
tym co ja potrzebowałem, to mogę udzielić kilku wskazówek. Przede wszystkim
kierowałem się grubością ram. Zarówno skrzydła, jak i ościeżnicy. Mam
stosunkowo małe okna (jak poszukasz w interku, to porównaj wielkości moich
okien - O18 do swoich).
Następnym kryterium była dostępność tych co pozostały do dalszej walki w
pobliżu zamieszkania (Warszawa - Mokotów). Dalej freebies-sy - czyli co
wliczone w cenę, a jeśli nie - to ile trzeba dopłacić (np. do Aluplastów
3-stopniowy uchył skrzydła jest wliczony, a do KBE trzeba dopłacić ca. 100
PLN - co przy czterech skrzydłach daje 12% więcej). Dalej - ilo-komorowy
profil, cena razem z montażem, gwarancja, szybkość dostarczenia, ew. rabat.

> Jakie profile byście zaproponowali ?

Jeśli masz duże okna, to nie ma problemu. Jeśli małe to proponuję: KBE
(bardzo dobre, ale drogie dodatki), GEALAN w wersji S6000 lub GECCO (GECCO
ma wbudowany system wentylacji podciśnieniowej - bardzo dobra rzecz do
mieszkania, ale dość drogie. S6000 - to co GECCO, ale bez wentylacji i
trudno dostać (przynajmniej w Warszawie), ROPLASTO - ładne i dobre okna, ale
drogie.
Wreszcie na końcu - ja wybrałem ALUPLAST (www.aluplast.com.pl ) w wersji
Ideal 2000. Mają wzmocnienia w komorach lepsze niż KBE. Były w tym czasie
najtańsze. Zapodałem sobie trzystopniowy uchył we wszystkich skrzydłach
okien, oraz hamulec w klamce w drzwiach balkonowych. Gwarancja na 10 lat.

> Co sądzicie o inwestowaniu w szybę P4 i okucia antywłamaniowe, jeżeli już
> jakiej firmy ?

Jeżeli mieszkasz na piętrze pow. 1, to nie ma sensu zupełnie. Otherwise
można się rozejrzeć za takim zabezpieczeniem.

> Może polecicie jakąś konkretną firmę z okolic lewobrzeżnej warszawy, która
> zajmie się również montażem.

Ja zamawiałem na Klobuckiej 8 paw. 82.
tel. 607 98 82 czynne pon. - pt. do 17.00

> Dodam tylko, że w moim przypadku cena ma niestety niebagatelne znaczenie.

Za dwa okna typu O18 i balkon B6 zapłaciłem z montażem 3105,- PLN
Każde okno jest o współczynnkiku k=1,1 , z szybą Thermofloat,
Rozwierno-uchylne z mikrowentylacją i trzystopniowym uchyle. Balkon ma
hamulec w klamce.

> Pozdrawiam.
> Artur S.

Pozdrawiam Janusz S.

1. Data: 2001-07-03 21:14:07

Od: "krzysztof" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

CZEŚĆ Wam jestem doradcą tech. w dużej firmie prqdukującej okna pcv to co
mówi Janusz to BREDNIE laika . jeżeli chodzi o "grubosc ram jest to
uwarunkowane ilością komór czyli przenikalnością cieplną i gruboscią
zbrojenia.system ALUPLAST czy KBE
wcale nie mówi o tym że 3-st. uchylność (u nas jest tylko 4-st.)kosztuje
tyle ile u innego producenta.Koszty te to koszty okucia okna. Okucia tak jak
profile mogą być różnych firm i różnie kosztować.Ich żywotność jest wprost
proporcjonalna do ceny (najczęściej) okien.jeżeli chodzi o szkło szyby
niskoemisyjne U=1,1 to w tej chwili standard. Szkło P4
stosowane jest zazwyczaj w bankach i jubilerach jeżeli cię na to stać(i
najlepiej żebś tych okien nie otwierał bo ci wyrwie zawiasy) to sobie kup
,jeżelipotrzebujesz to do normalnego domu wystarczy P2.
NA KONIEC RADA DOBRE OKNO to 25% profil ,45% okucia (polecam winkhaus
auto -pilot) ,reszta prawidłowy montaż.Liczy się również renoma producenta
okien (nie mylić z prod. profili) czas istnienia producenta na rynku (co z
tego że udzieli gwarancji na 10 lat jak po 3 nie istnieje taka firma)
p.s aluplast z winkhaus to chyba najlepszy zestaw
k...@i...pl

Użytkownik Janusz Sokołowski <j...@s...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9hk4om$lv0$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-07-09 16:28:48

Od: "Nostradamus" <n...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzysztof" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tego że udzieli gwarancji na 10 lat jak po 3 nie istnieje taka firma)
> p.s aluplast z winkhaus to chyba najlepszy zestaw

Zgadzam sie , ale .... (zawsze jest jakies ale) .
Rada na dobre okno : 10% Profil , 12% Okucie , 8% Szyby , 30 % produkcja ,
40 % prawidłowy montaż , dlaczego ?
Dlatego że :
Nie tak ważne jest jaki profil zastosujemy (wiekszosc profili jest bardzo
podobna do siebie , różnią się jedynie różnym ułożeniem
przegródek) . Jeżeli tak nie jest to niech mi Pan poda jaka jest różnica
pomiędzy profilem ALUPLAST a REHAU , THYSSEN , VEKA , KOMMERLING ?
W czym jest taka istotna różnica , w przekroju trzeba się przyjrzeć aby
dostrzeć różnicę .

Okucia - są troche ważniejsze od profili i szyb ale tak samo jak z profilami
nie ma zasadniczych różnić ważne jest aby okucia były dobrze wykonane ,
z dobrego materiału , aby zawiasy się nie wyłamywały (były takie wypadki nie
wymienie marki okuc) . Co do stopniowego uchyłu to chyba
taką właściwość posiadają jedynie okucia WINKHAUS i mają to opatentowane .
Także jeżeli kolega chce kupić sobie okna to niech
niemyli okuć z profilami ....

Szyby - najmniej ważne , choć zajmują najwięcej miejsca ... Szczerze mówiąc
nie ma różnicy pomiędzy szybami (chodzi o współczynnik U) .
Jeżeli się bliżej przyjżeć nie ma potrzeby wstawiać szyb o U=1,1 , nie
wpływa to w żaden sposób ucieczkę ciepła z domu . Prawda jest taka
że więcej "ciepła" ucieknie nam jak będziemy otwierali drzwi kilkanascie
razy dziennie , niż przez to okno. Nie zmieni to w żaden sposób ,
naszych rachunków . Co do szyb bezpiecznych i antywłamaniowych , to nie
wiem czy jest sens stosowania ich w domu . Prawda jest
taka że jeżeli to jest jedyne zabezpieczenie to złodziej i tak się dostanie
jeżeli się uprze to cały pakiet wrzuci do środka i tak wejdzie .
Będzie to co prawda jakieś utrudnienie ale ..... Jeżeli chcecie utrudnić
wejście to radziłbym załorzyć aluminiowe rolety zewnętrzne , to
może skutecznie utrudnić .

Produkcja - Jeden z ważniejszych elementów które składają się na okno . Okno
musi być dobrze wykonane , nawet z kiepskiego
profilu i okucia da się zrobić dobre okno (widziałem okna firmy OKFENS -
panorama i romb dobrze wykonane i wierze że dobrze będą
działay przez długi czas .

Montaż - Chyba najważniejsza rzecz , nawet gdy okno jest źle wykonane to
można je tak wyregulować aby poprawnie działało .
Co do gwarancji to się zgadzam , znam firmy dające 10 a nawet 12 lat
gwarancji gdzie same istnieją 2-3 lata i niewiadomo czy
pod koniec roku będą jeszcze produkować okna czy może zajmą się produkcją
rolet bo uzna że to mu się bardziej opłaca ....

Nostradamus

> Użytkownik Janusz Sokołowski <j...@s...pl> w wiadomości do
> [...]

Okna Mazur Kolor
Malowanie