Okrywowe

1. Data: 2000-11-22 10:20:19

Temat: Okrywowe
Od: "Mirka" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co mogę posadzić pod owocowymi ( na razie małymi ) zamiast trawy?
Znalazłam parę zestawień roślin okrywowych, ale brakuje mi informacji, które
są odporne na deptanie :-) Mam już trochę irgi płożącej, ale chciałabym
jeszcze coś innego.
Poradźcie !

Pozdrawiam
Mira :-)

2. Data: 2000-11-22 11:38:36

Temat: Re: Okrywowe
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirka" <a...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Co mogę posadzić pod owocowymi ( na razie małymi ) zamiast trawy?
> Znalazłam parę zestawień ro?lin okrywowych, ale brakuje mi informacji,
które
> s? odporne na deptanie :-) Mam już trochę irgi płoż?cej, ale chciałabym
> jeszcze co? innego.
> PoradĽcie !

Bluszcz. Barwinek. Rozchodnik ostry. Przetacznik nitkowaty. Macierzanka.
Rumianek.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-11-23 08:50:27

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

>które
>
>Bluszcz. Barwinek. Rozchodnik ostry. Przetacznik nitkowaty. Macierzanka.
>Rumianek.
>
>Pozdrawiam, Basia.

Rzeczywiscie, wszystko BARDZO odporne na deptanie. A jak takie jablko, albo
brzoskwinia wpadnie w galezie irgi to dopiero uciecha, sok sie leje...
Jednak proponowalbym trawe.
pik

4. Data: 2000-11-24 07:48:48

Od: "Mirka" <a...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeczywiscie, wszystko BARDZO odporne na deptanie. A jak takie jablko,
albo
> brzoskwinia wpadnie w galezie irgi to dopiero uciecha, sok sie leje...

OK Irga do przesadzenia. Ale te zaproponowane przez Basię nie sa chyba
twardsze od trawy?

Pozdrawiam
Mira :-)

5. Data: 2000-11-27 09:41:35

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Macierzanka.

> albo
> >
> OK Irga do przesadzenia. Ale te zaproponowane przez Basię nie sa chyba
> twardsze od trawy?

Ale znajdywanie jabłek w bluszczu lub barwinku to faktycznie duża uciecha:)
Przy macierzance i rumianku jednak obstaję. Kwitnie, pachnie i stosinkowo
odporne na deptanie. I dodam jeszcze ulubiony rozchodnik ostry.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-11-27 12:01:22

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message
Macierzanka.Rumianek.
> Przy macierzance i rumianku jednak obstaję. Kwitnie, pachnie i stosinkowo
> odporne na deptanie. I dodam jeszcze ulubiony rozchodnik ostry.
> Pozdrawiam, Basia.

Jeżeli chodzi o rozchodnik ostry, to bardzo poważnie ostrzegam. Kiedyś
nieopatrznie przytargałam go do ogrodu z torów kolejowych ( całkiem
niewielki kawałek - rozchodnika, nie drogi od torów :-)) ) i bardzo długo
żałowałam. Skubaniec, tak intensywnie się rozsiewał, że stał się uporczywym
chwastem i zwalczałam go przez 5 lat.

Majka

7. Data: 2000-11-27 13:25:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> [...]
długo
> żałowałam. Skubaniec, tak intensywnie się rozsiewał, że stał się

Fakt, ja wywaliłam rozchodnik ostry z grządek na miejsce, gdzie nic nie chce
rosnąć, ale tam wpasował się idealnie i jest nadzwyczaj pożądany.
A z ciekawostek: dostałąm kiedyś roślinę o dźwięcznej nazwie Houttuynia. Też
mnie ostrzeganie, że ekspansywan, że w ciągu jednego sezonu opanuje cały
oród, że tylko w betonowym korycie 40 cm głębokości itp. I co? U mnie
trafiła chyba na niesprzyjające warunki - rośnie już z 5-6 lat i właściwie
dopiero w tym sezonie nie liczyłam łodyżek na palcach jednej ręki;)
Może więc należy adaptować rośliny do ogrodu, a nie na odwrót. Doświadczenie
własne garbuje się na własnym - niestety- siedzeniu:-o

Pozdrawiam, Basia.

Klopotliwy prezent
Ziemiórki
Numer "Kwietnika"