Okulary dla kierowcy !!!

1. Data: 2003-02-27 21:23:37

Temat: Okulary dla kierowcy !!!
Od: "Tomasz T." <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,
prosze o rade jakie wybrac okulary - szkla. Nadmieniam, ze nie uzywam
zadnych okularow korekcyjnych. Potrzebuje okulary do jazdy samochodem -
jazdy noca jak i w dzien. W sklepach optycznych doradzano mi ze najlepsze
byly by okulary ze szklami typu Blue Blocker z filtrem UV do jazdy w nocy a
do jazdy w dzien taka sprytna nakladka przeciwsloneczna z filtrem
polaryzacyjnym.
Prosze o rade czy to rozwiazanie jest dobre bo w jednym z zakladow
optycznych uslyszalem ze Blue Blockery sa juz nieprodukowane bo sa szkodliwe
dla oczu - jesli tak to w jaki sposob szkodza.

pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2003-02-28 13:20:12

Temat: Re: Okulary dla kierowcy !!!
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
szkodliwe
> dla oczu - jesli tak to w jaki sposob szkodza.

Witam:-)
jesli masz problemy podczas jazdy noca, to popros tylko i wylacznie o
nalozenie filtra antyrefleks. Przy okazji odciazy Ci wzrok przy komputerze.
Do jazdy w dzien uzywaj tych samych.
Jezeli podczas slonca musiales do teraz uzywac okularow przeciwslonecznych,
to zrob sobie druga pare okularow korekcyjnych i popros do nich filt staly o
przyciemnieniu cca 75% - niektorzy mowia o 90% ale to bujda....najwieksze sa
do 80%. I te okulary miej w schowku i uzywaj jak jedziesz w dzien
nasloneczniony. Mozesz je brac tez na plaze w lecie - beda jak
przeciwsloneczne i na do datek z korekcja.
Nie polecam Blue Blockerow, ze wzgl na wyciecie niebieskiego swiatla
widzialnego - tworzenie patologii, a w koncu nie o to chodzi.

pozdrawiam

casus
spec. chorob oczu

3. Data: 2003-03-01 17:41:56

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz T. wrote:

> [...]
> szkodliwe
> dla oczu - jesli tak to w jaki sposob szkodza.

Sorry, ze sie wtracam nie bedac fachowcem, ale wydaje mi sie to troche
dziwne i chcialbym wyjasnic moje watpliwosci - 1. skad w nocy promienie UV,
oraz 2. filtr polaryzacyjny jest chyba antyrefleksyjny (tj potrafi zmiejszyc
widocznosc odbic swiatel np. w kaluzach - swiatlo odbite od powierzchni wody
jest czesciowo spolaryzowane). W sumie wydaje mi sie wiec ze powinno byc
odwrotnie: UV na dzien, filtr polaryzacyjny na noc.

Krzysiek Rudnik

PS. Sam nosze okulary i chcilbym sie nieco orientowac jak bede kupowal
kolejne szkla, ktore bajery sa do czego i czy mi sie przydadza. czy nie.

gdzie rodzic w Warszawie?
Grypa - jak najlepiej samemu.
Terapia w komorze hiperbarycznej
sprawa blaha - czerwony nos ...