Okulary - do casusa ;)

1. Data: 2005-09-13 21:58:59

Temat: Okulary - do casusa ;)
Od: "Aśka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem króttkowidzem , zalecenia to OP -4 OL -3,5 odległość źrenic 64

A teraz pytanie: rok temu zrobiłam sobie okulary , szkła plastikowe z
antyrefleksem, a miesiąc temu drugie okulary szkła szklane z antyrefleksem (
tańsze do uzytku domowego ) Wada ta sama co rok temu ( sprawdzone u okulisty )

A teraz pytanie jak zmieniam oklury z tych ze szklanymi szkłami na te ze
szkłami plastikowymi mam kilkuminutowy inny obraz taki mało stabilny wrazenie
bujania obrazu, ostarość dobra potem jest ok , nie mam takiego czegos jak
zmieniam z plastikowych na szklane itd Czy to jest normalne przy zmianie
szkieł szklanych na plastikowe, czy tez moze któryś optyk coś nie tak
zrobił ?? Moze wieksza mniejsza odlegość od źrenic ?? Zastanawia mnie ten
fakt. Dzięki za odp.

Pozdrawiam
Aśka

2. Data: 2005-09-14 12:38:33

Temat: Re: Okulary - do casusa ;)
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkieł szklanych na plastikowe, czy tez moze któryś optyk coś nie tak
> zrobił ?? Moze wieksza mniejsza odlegość od źrenic ?? Zastanawia mnie ten

jakosc widzenia przez szkla jest inna niz jakosc widzenia przez plastik.
Generalnie przez szklo widzi sie przez 80% powierzchni bardzo dobrze, bokami
lekko slabiej. Przez plastik najlepsza jakosc jest w centrum, natomiast
bardziej w kierunku obwodu nastepuja lekkie znieksztalcenia obrazu. Stad tez
nalezy sie nauczyc patrzec przez plastiki. Najlatwiej powiedziec: przez
szkla patrz oczami rowniez na boki, przez plastiki staraj sie patrzec
centralna czescia i lepiej odwrocic glowe w bok, niz tylko "rzucic" okiem.
To kwestia przyzwyczajenia i nauki techniki patrzenia.
Inna rzecza jest ksztalt oprawek (przyzwyczajenie) i prawidlowe wykonanie
przez optyka (centracja, rozstaw), ale zakladamy, ze te parametry sa ok,
natomiast oczywiscie one moga rowniez stanowic problem adaptacyjny.

pozdrawiam serdecznie

casus

3. Data: 2005-09-14 16:50:59

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki casus za wyjaśnienie ;)) ja zawsze myślałam ze szkła plastikowe i
szklane to to samo ( moze pierwsze ciut lzejsze ) A tu sie okazuje ze jednak
nie :))

pozdrawiam

Aska

pszczola / migotanie przedsionkow