[Okulistyka] Farfocle przed oczami

11. Data: 2007-05-12 19:57:53

Temat: Re: [Okulistyka] Farfocle przed oczami
Od: "..::Dangerous Dan::.." <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

ddx napisał(a):

> na poczatek sprawdz czy masz anemie, spojz na spojowke oka, jesli nie
> jest czerwonawa czy rozowa mozesz miec anemie, a to moze byc jeden z
> objawow. pozdrawiam

Anemia odpada. Zdecydowanie ;-)

Paweł

12. Data: 2007-05-12 20:11:59

Od: "..::Dangerous Dan::.." <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> na poczatek to proponuje sprawdzic ostrosc wzroku, zbadac cisnienie
> wewnatrzgalkowe, obejrzec przedni odcinek i dno oka. Potem ewent. wg
> wskazania specjalisty chorob oczu komputerowe badanie pola widzenia.
> I najwazniejsze - nie czytac postow osob, ktore sie na tym nie znaja, a
> usiluja robic wrazenie omnibusow. Nawet jak pisza z USA.

Bylem u okulisty, ktory stwierdzil, ze to mety w ciele szklistym.
Siatkowka podobno jest w porzadku, nic zlego sie z nia nie dzieje, nie
odkleja sie, itd.

Dostalem Oculotect i Oftagel ze wzgledu na przemeczenie oczu, natomiast
do metow bede musial sie przyzwycziac chyba ;-/ Niepokoi mnie tylko to,
ze od pewnego czasu zauwazam, oprocz metow, takie pojawiajace sie na
krotko bardzo male, jasne punkty (jakby iskierki), a raz zauwazylem w
ciemnym pomieszczeniu taki blysk, jakby burza byla na zewnatrz... Z
jednej strony podobno nic zlego sie nie dzieje, zle z drugiej jakos mnie
to niepokoi...

A tak swoja droga, to mozliwe, zeby te mety pojawily sie na skutek
przemeczenia oczu? Od stycznia spedzam przed komputerem naprawde duzo
czasu (10-15h na dobe), do tego siedze w klimatyzowanym pomieszczeniu...
Czy to mozliwe, zeby na skutek wysuszenia oczy pojawily sie mety? I czy
jest szansa na ich pozbycie sie czy mam zaczac sie przyzwyczajac?

A moze jaskies okulary ochronne do pracy z komputerem powinienem sobie
kupic? Czy jest szansa, ze to cokolwiek pomoze?

Paweł

13. Data: 2007-05-12 23:03:12

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bylem u okulisty, ktory stwierdzil, ze to mety w ciele szklistym.
> Siatkowka podobno jest w porzadku, nic zlego sie z nia nie dzieje, nie
> odkleja sie, itd.

to dobrze

> Dostalem Oculotect i Oftagel ze wzgledu na przemeczenie oczu, natomiast do
> metow bede musial sie przyzwycziac chyba ;-/

suchosc oczu, zwiazana z praca przy komputerze wymaga jakiegos wspomagania -
nawilzacze sa OK

> [...]
> ciemnym pomieszczeniu taki blysk, jakby burza byla na zewnatrz... Z jednej
> strony podobno nic zlego sie nie dzieje, zle z drugiej jakos mnie to

czasem to efekt pociagania siatkowki przy ruchach galki ocznej - proponuje
troche wyluzowac w pracy

> A tak swoja droga, to mozliwe, zeby te mety pojawily sie na skutek
> przemeczenia oczu?

nie, ale bywaja bardziej zauwazalne wtedy

Od stycznia spedzam przed komputerem naprawde duzo
> czasu (10-15h na dobe), do tego siedze w klimatyzowanym pomieszczeniu...
> Czy to mozliwe, zeby na skutek wysuszenia oczy pojawily sie mety?

nie, ale wtedy bradziej sie zauwaza. Stosuj nawilazacze czesto.

I czy
> jest szansa na ich pozbycie sie czy mam zaczac sie przyzwyczajac?

pokochaj je. Gdyby obnizyly conajmniej o polowe ostrosc wzorku, wtedy
mozliwe, ze konieczna bylaby operacja. Ale na chwile obecna nie ma o czym
mowic.

> A moze jaskies okulary ochronne do pracy z komputerem powinienem sobie
> kupic? Czy jest szansa, ze to cokolwiek pomoze?

> [...]

Nie, nie ma okularow ochronnych. Stosuj sie do zasad higieny pracy przy
monitorze- to powinno wystarczyc.

pozdr.

casus

14. Data: 2007-05-13 18:22:00

Od: "..::Dangerous Dan::.." <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus napisał(a):

> suchosc oczu, zwiazana z praca przy komputerze wymaga jakiegos wspomagania -
> nawilzacze sa OK

A czy te dostepne bez recepty (Visine, Swietlik, itd.) sa gorsze od tych
na recepte?

> czasem to efekt pociagania siatkowki przy ruchach galki ocznej - proponuje
> troche wyluzowac w pracy

Tak sie sklada, ze w pracy po godzinach nie siedze z nudow ;-) Jakbym
mogl wyjsc wczesniej, to zadna sila nie zatrzymalaby mnie tam ;-) A bez
kompa nic nie moge zrobic - taka praca ;-/

> pokochaj je.

To chyba sie nie uda ;-)

> Gdyby obnizyly conajmniej o polowe ostrosc wzorku, wtedy
> mozliwe, ze konieczna bylaby operacja. Ale na chwile obecna nie ma o czym
> mowic.

Wzrok to ja mam poki co dobry (a z tego co mi mowia okulisci to nawet
bardzo dobry) i widze ostro.

> Nie, nie ma okularow ochronnych.

Bylem pare dni temu u optyka i doradzal mi okulary z powloka
antyrefleksyjna, likwidujaca falszywe odbicia. Podobno dzieki temu oczy
o wiele mniej sie mecza. To jakas sciema? Bo zapomnialem zapytac o to
okulisty jak bylem...

Paweł

15. Data: 2007-05-13 21:10:24

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy te dostepne bez recepty (Visine, Swietlik, itd.) sa gorsze od tych
> na recepte?

prawie wszystkie nawilzacze sa bez recepty - ale najlepiej stosowac te bez
konserwantow. Aha - Visine i Swietlik nie sa nawilzaczami.

> [...]
> antyrefleksyjna, likwidujaca falszywe odbicia. Podobno dzieki temu oczy o
> wiele mniej sie mecza. To jakas sciema? Bo zapomnialem zapytac o to

antyrefleks nie jest ochrona oczu. Jest likwidatorem falszywych odbic. I
tyle. I wcale nie ma jakiegos dzialania lepszego na zmeczone oczy. Optycy
lubia jednak tak mowic, bo to nakreca biznes. Oczywiscie, ze antyrefleks u
osob z WADA WZROKU, jest bardzo dobry, natomiast jesli nie masz wady wzroku
nie potrzebujesz zadnych okularow z AR. Przeciez falszywe odbicia glownie
powstaja na wlasnych soczewkach okularowych - skoro nie ma sie wady, nie
nosi sie korekcji to i nie ma falszywych odbic.

pozdr.

casus

16. Data: 2007-05-15 21:31:50

Od: "..::Dangerous Dan::.." <d...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora