Okulistyka - Zwyrodnienie plamki żółtej

1. Data: 2007-03-07 11:40:59

Temat: Okulistyka - Zwyrodnienie plamki żółtej
Od: "Ania" <a...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie okulistyczne. Czy zwyrodnienie plamki żółtej jest dziedziczne?
Co robić żeby się uchronić przed tym schorzeniem?

Pozdrawiam

Ania

2. Data: 2007-03-07 12:43:56

Temat: Re: Okulistyka - Zwyrodnienie plamki żółtej
Od: "addz" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Mar, 12:40, "Ania" <a...@w...go2.pl> wrote:

> Mam pytanie okulistyczne. Czy zwyrodnienie plamki żółtej jest dziedziczne?

Wszystko jest ładnie opisane:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwyrodnienie_plamki_%C5
%BC%C3%B3%C5%82tej

> Co robić żeby się uchronić przed tym schorzeniem?

Ostatnio sporo się mówi o roli przeciwutleniaczy w profilaktyce tego
schorzenia, szczególnie luteiny i zeaksantyny. Znajdziesz je w
szpinaku, brokułach, jajkach - a także w aptece w produktach typu
Occuvite Lutein.

Pozdr,
Adam

3. Data: 2007-03-07 13:20:50

Od: "Ania" <a...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Ania

4. Data: 2007-03-07 17:23:55

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:
> Dziękuję za pomoc.
>
> Pozdrawiam
>
> Ania

jest to dziedziczne, w rodzine cos takiego jest, ale nie wiem czy to dokladnie
to samo bo byla mowa o jakis zastrzykach hamujacych to schorzenie robionych w
galke oczna. Na wikipedi nic nie pisali. Zalecam wstrzymanie sie z dziecmi bo
sprawa robi z czlowieka kurke co w nocy nic nie widzi.

klarytromycyna+tussicom?
uplawy
Klarmin
Re: tran