Okulizacja - PILNE!!!

1. Data: 2000-02-09 21:15:50

Temat: Okulizacja - PILNE!!!
Od: "Andy" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o pomoc.
Moja dziewczyna jest studentka 3 r ogrodnictwa i w piatek bedzie miala
dopytke ze szkolkarstwa. Ma do przygotowania dwa tematy, ale niestety ma za
malo wiedzy. Staram sie troche pomoc i prosze o jakies informacje na temat
okulizacji, metod okulizacji (oczka z drewnem, czynna miazga, itp).
Licze na Was.
Dziekuje
Andrzej

1. Data: 2000-02-09 22:10:25

Temat: Odp: Okulizacja - PILNE!!!
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Troche obszerny temat. Niestety i ja nie mam tyle czasu, zeby Ci to wszystko
opisac. Siegnij do "Szkolkarstwa", wydanego przez PWRiL. Autora niestety nie
pamietam a nie moge teraz znalezc tej ksiazki. Jesli chcesz dokladniejsze
namiary, to przeszukaj archiwum grupy. Szukaj w temacie "okulizacja". Jakies
poltora roku temu podawalem te ksiazke na grupie.
Adresy archiwow znajdziesz na oficjalnej stronie grupy: Polski Ogrod
Internetowy http://ogrody.agrosan.pl

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-03-10 10:39:51

Temat: Re: Okulizacja - PILNE!!!
Od: Adam Słowiński <s...@a...sggw.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może zapytać po prostu u źródła ....

Czyli prowadzšcego zajęcia.

Słowiński A.
Katedra Sadownictwa SGGW

Wiadomość napisana przez: Andy:

1. Data: 2000-03-12 17:39:30

Od: "Ania Z" <o...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam Słowiński <s...@a...sggw.waw.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@a...sggw.waw.pl...

Najlepiej jeżeli udalibyście się do biblioteki i poszukaliście książki
"Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych " A.BARTELSA w książce tej dokładnie
są opisane wszystkie metody szczepień-okulizacji.
Prawdopodobnie okulizacja -oczka z drewnem - jest to metoda przystawki
jednopąkowej /chip-budding/ metoda tapolega na wycinaniu pąka wraz z
odpowiednio grubym kawałkiem drewna ze zrazu,natomiast w podkładce wycinamy
kawałek drewna tej samej wielkości. Podczas zwykłej okulizacji Ścinamy ze
zrazu pąk wraz z tarczką kory , w podkładce natomiast wycinamy korę w
kształcie litery T i wsuwamy oczko. Różnią się te metody tym, że w
oczkowaniu na przystawkę nie musi odchodzić kora gdyż ją wycinamy co
oznacza w praktyce że możemy szczepić gdy kora nie odchodzi od drewna.
Inną szczególną metodą jest metoda Nicolina- różni się ona tym,że pod
tarczkę z oczkiem odmiany szlachetnej podkladamy cienką płytkę kory z
drewnem , a obie wprowadzamy w nacięcie typu T na podkładce.
jeżeli będziesz miał więcej pytań pisz.
Anka
o...@p...fm

Więcej CO2