Olej do lancucha pily spalinowej

11. Data: 2010-04-27 19:57:22

Temat: Re: Olej do lancucha pily spalinowej
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.64.1004271631450.22753@dimed.uhc.com
.pl...
On Tue, 27 Apr 2010, Agent 0700 wrote:

>Natomiast w przypadku precyzyjniejszych maszyn trzeba smarować tym czym
>zaleca producent a nie zgrywać cwaniaka.

Bo...?

Kris

12. Data: 2010-04-28 06:28:31

Od: d...@a...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 27 Apr 2010, Kris wrote:

> Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Cwaniaków nikt nie lubi;-)

D.P.

13. Data: 2010-04-28 07:13:53

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...
On Tue, 27 Apr 2010, Kris wrote:

> Cwaniaków nikt nie lubi;-)

Za to wszystkie firmy lubią ludzi którym można wszystko wcisnąć tylko
dlatego, że jest dedykowane :-))). Piła w sumie moja nie jest ale ja też
zawsze szukam tańszej alternatywy. Nie stać mnie i nie mam ochoty wydawać
swoich ciężko zarobionych pieniędzy na coś tylko dlatego, że ktoś sobie tak
wymyślił. Rozumię, że producenci oleju np. samochodowego to może i jakieś
badania nad nim prowadzą i go ulepszają i firma i cena ma zanaczenie. Wątpie
za to żeby producenci pił się zastanawiali nad tym tematem. Prowdopodobnie
leją do puteleczek jakieś mazidło i wciskają, że dedykowany za cenę 3 razy
większą od faktycznej wartości.

Tomasz

14. Data: 2010-04-28 08:10:29

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wymyślił. Rozumię, że producenci oleju np. samochodowego to może i jakieś

W silnikach są kanały olejowe konstruowane na odpowiedni olej - wlejesz inny
i będzie płynął wolniej i silnik się zatrze lub szybciej zużyje. To się nie
oszuka.

Ale łańcuch po prowadnicy? Gdzie tam dokładność i precyzja?

Niedługo będzie specjalny olej do maczania gwoździ przed wbiciem w deskę -
niektórzy maczają.

15. Data: 2010-04-28 08:15:39

Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> Teraz wszystko musi byc dedykowane!
> Nawet jest podobno specjalny atrament dla leworęcznych.......;-)
> Jacek

No tu może coś być na rzeczy bo jak się lewą ręką pisze od lewej do
prawej to atrament musi szybko schnąć żeby nie rozetrzeć tego co się
napisało:)
Co do piły to wczoraj wlałem do smarowania łańcucha syntetyka 5W40 -
może profanacja ale taki akurat miałem, piła się nie obraziła:)
Ten dedykowany którego kiedyś miałem, wydawał się nieco gęściejszy -
więc teraz może mi szybciej ubywać, albo i szybciej uciekać z
prowadnicy, trzeba uważać, acz myślę że krzywda się nie dzieje jak się
coś innego zaleje.

16. Data: 2010-04-28 08:50:25

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A widzisz. O tym nie pomyślałem, że leworęczny sobie rozmaże zwykły
niededykowany atrament ;-)
Moja piła bierze każdy olej: Lotos mineralny i półsyntetyk, Elf excelium,
Mobil S, Selenia HR a nawet Hipol.
Ostatnio kupiłem dedykowany Vexol po 9 zł litr. Wydawał mi sie jakis ciemny
z zielonym odcieniem.
Czytam więc nalepkę a tam piszą, że ma specjalne dodatki myjące, które
utrzymuja łańcuch i prowadnicę w stałej czystości i nic się nie zatyka i nie
oblepia.
Ja tam różnicy nie widzę, ale jak bedę dawał łańcuch do ostrzenia to znowu
kupie butelkę, bo 9 zł to drogo nie jest zwlaszcza w porownaniu z Selenią.
Jacek

17. Data: 2010-04-28 11:19:13

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czytam więc nalepkę a tam piszą, że ma specjalne dodatki myjące,

Będziesz miał czysty rowek :-)

18. Data: 2010-04-28 12:25:35

Od: "Tomasz O." <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> W silnikach są kanały olejowe konstruowane na odpowiedni olej - wlejesz
> inny i będzie płynął wolniej i silnik się zatrze lub szybciej zużyje. To
> się nie oszuka.

I dlatego też do silnika leje olej silnikowy o parametrach zalecanych przez
producenta samochodu. Na szczęście producent zaleca tylko jakieś parametry
tego oleju a nie konkretną markę.

> Ale łańcuch po prowadnicy? Gdzie tam dokładność i precyzja?

Dokładnie. Sam system smarowania do wyszukanych raczej też nie należy.
Zakładając jeszcze, że sama piła nie jest wiodącego na rynku producenta
tylko jakaś marketowa to lanie do niej oleju rzepakowego z Biedronki uznaje
za zasadne. Ma on jeszcze jedną zaletę, żona zawsze pamięta żeby go kupić
:-) .

Tomasz

19. Data: 2010-04-28 14:21:30

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz O. wrote:

> [...]
> też zawsze szukam tańszej alternatywy. Nie stać mnie i nie mam ochoty
> wydawać swoich ciężko zarobionych pieniędzy na coś tylko dlatego, że

ale nie przesadzajmy.
rzadki olej nie spełnia swojej funkcji, będzie ci ciekł po łańcuchu i
osadzał się na ścinanym drzewie.
zużyjesz go 3 razy szybciej, a jak ci "zejdzie" i nie zauważysz to będą się
grzać i ścierać elementy, łańcuch będzie się zużywał szybciej, więc wiesz...
wszystko można, możesz lać olej kujawski do mercedesa, ale... co potem?

moon

20. Data: 2010-04-28 14:36:33

Od: Panslavista <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon wrote:

> [...]
> się grzać i ścierać elementy, łańcuch będzie się zużywał szybciej, więc
> wiesz... wszystko można, możesz lać olej kujawski do mercedesa, ale... co

Zużyty i odstany Hipol z silników i przekładni. Jest wystarczająco gęsty, o
dobrych właściwościach smarnych, a wtrącenia osiadłe na dnie. Warto wlać do
dużej butelki z korkiem-klipem jak po płynie do mycia garów Ludwik. Taki
olej nadaje się też do kosiarek listwowych.

W jakiej minimalnej odległości od ściany sadzić można sosny ?
Orzech włoski
rozmnozenie leszczyny
ligustrowe parapetie
czym obsypac krzewy i drzewa