Olejek zapachowy (kapiel) - pytanie

1. Data: 2007-12-18 21:14:03

Temat: Olejek zapachowy (kapiel) - pytanie
Od: "Pawel " <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Przepraszam jesli temat nie jest zwiazany z medycyna, ale nie wiedzialem kto
lepiej odpowie na to pytanie.

Chce stworzyc musujaca sol do kapieli. Postanowilem wykorzystac olejki
eteryczne (pomaranczy, lawendy, drzewka herbacianego) ze wzgledu na ich rozne
wlasciwosci plus olejek ze slodkich migdalow.

Poki co kupilem w sklepie (zwykly hipermarket) olejki eteryczne pomaranczy i
lawendy. Przyszedlem do domu i mam watpliwosci odnosnie tego czy powinienem je
stosowac.

Olejek lawendowy w zasadzie nie ma zadnych dodatkowych opisow.

Watpliwosc jest przy olejku pomaranczowym, gdzie czytam:
"Olejek zapachowy - pomarancza. Dziala szkodliwie na organizmy wodne, moze
wywolywac dlugotrwale zmiany w srodowisku wodnym (R 52/53). Zawiera:
(R)-p-Mentha-1,8-diene. Moze wywolywac reakcje alergiczne".

No i teraz pytanie - czy mozna to stosowac do kapieli? (stezenie znikome).
Czy nie bedzie to takze szkodliwe dla srodowiska?

Mam tez watpliwosci czy jest to olejek naturalny. Cenowo pasuje (ok. 8 zl, w
aptekach podobnie), ale producent uzywa nazwy "olejek zapachowy", podczas gdy
w aptece pisalo "eteryczny". Wydawalo mi sie, ze jest to tym samym, ale juz na
stronach producenta widnieje "olejek perfumowany". Raczej zalezalo mi na
pochodzeniu wprost z pomaranczy, a nie pochodzeniu chemicznym.

Co o tym wszystkim sadzicie?

Pozdrawiam,
Pawel

2. Data: 2007-12-19 06:32:55

Temat: Re: Olejek zapachowy (kapiel) - pytanie
Od: "placebo" <t...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

NAJLEPSZY BYŁBY ZAPACH KAŁU RZADKIEGO, SRACZKI

POZDRAWIAM

3. Data: 2007-12-19 07:59:30

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Naturalne olejki maja trochę "gorszy" zapach niż sztuczne, najprostszą
skuteczną metoda sprawdzenia czy olejek nie jest podróbką jest wylanie
kropelki na bibułę- wpierw widać tłusta plamę a po pewnej chwili (kilka
minut, półgodziny) ma nie być śladu.(po podróbkach zostaje tłusty ślad.)

Oczywiście olejki mogą wywoływać uczulenia, a przede wszystkim
podrażnienia skóry. ale raczej nie wciera ich się bezposrednio w skórę tylko
uzywa w duzo mniejszym stężeniu. Nie znam się na opisach chemicznych które
podajesz, ale jeśli to naturalny olejek, to w uzyciu do kąpieli teoretycznie
nie powinno być problemów.
Natomiast zastanawiam się jak to zrobisz praktycznie. spróbuj np nalać do
zlewu ciepłej wody, na to olej i zanurz i wyjmij talerz czy butelkę.
Niestety tłuszcz z powierzchni pokryje naczynie. podobnie jest z olejkiem
który moze niewidziałny ale będzie na powierzczni wody w wannie i przy
wychodzeniu jego kontakt ze skórą moze być nadmierny.Chyba ze wcześniej
odparuje(paruje szybko) ale to pewnie trzeba doświadczalnie sprawdzić ilości
TMK
--
http://www.tworzenie-stron.ovh.org/ilustracja-przyro
dnicza.htm

4. Data: 2007-12-19 17:14:39

Od: "Pawel " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dzieki za odpowiedz, zrobie ten test z bibulka :-).

Co do tluszczu i rozpuszczania. W przepisie (na takie musujace tabletki do
kapieli) jest przewidziane uzycie mleka w proszku. Zgodnie z opisem ma ono
pelnic role emulgatora, ktory ma wiazac tluszcz. Nie wiem jak dokladnie, ale
twierdza, ze to dziala :-).

Stezenia nie beda duze, mysle, ze po rozrobieniu na poszczegolne porcje gora
kilka-kilkanascie kropel na wanne. Po zrobieniu pierwszej porcji bede
dokladniej wiedziec jak to wychodzi.

Ogolnie mysle, ze doswiadczalnie wyprobuje i juz :-).
Jeszcze raz dziekuje :-).

Pawel

5. Data: 2007-12-19 17:55:10

Od: "picard" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel " <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie,

Witam!
Tam gdzie są sprzedawane olejki eteryczne powinny też być ulotki jak je używać.
W mojej firmie w asortymencie są olejki i ulotki, opisane jest czy są
przeznaczone do kąpieli, masaży ,inhalacji itp.

picard
"Nie bierz życia zbyt poważnie. I tak nie wyjdziesz z niego z życiem."

zlamanie kosci szyjki udowej
Pomocy, holernie boli mnie ząb, Stokrotka
Pan dr.Piotr Kasztelowicz
artysta Maciej Kot, CENTRUM ZDROWIA DZIECKA w Warszawie
artist Maciej Kot.The Children's Memorial Health Institute