Opryszczka narządów płciowych ( Herpes vaginalis )

1. Data: 2004-06-29 16:38:22

Temat: Opryszczka narządów płciowych ( Herpes vaginalis )
Od: "TLEN" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mam pytanko dość delikatnej natury,a mianowicie: czy opryszczką
narządów płciowych można się zarazić tylko i wyłącznie poprzez kontakt
seksualny? Czy też istnieje inna droga przeniesienia wirusa? Jeśli partnerzy
twierdzą, że sa sobie bezwzględnie wierni i nigdy nie mieli poza sobą innych
kontaktów intymnych, to czy mozliwe jest że nagle u jednego z nich pojawia
sie właśnie ten typ opryszczki? Wiem, że można przenieść na narządy płciowe
wirusa z ust ( Herpes simplex ), ale w tym przypadku raczej to wykluczone.
Czy istnieje szansa, że przez zwykły przypadkowy dotyk obcej osoby
przeniosło sie na siebie niechcący tego akurat wirusa?

2. Data: 2004-06-29 18:04:03

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TLEN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy istnieje szansa, że przez zwykły przypadkowy dotyk obcej osoby
> przeniosło sie na siebie niechcący tego akurat wirusa?

Proszę:
http://www.jestemchory.pl/chapter.via?id=381
http://www.jestemchory.pl/chapter.via?id=368
http://www.omilosci.pogodzinach.net/choroby.html#opr
http://www.resmedica.pl/zdart12006.html

Pzdr.
Iwona

3. Data: 2004-06-29 22:09:54

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 29 Jun 2004 18:38:22 +0200, na pl.sci.medycyna, TLEN napisał(a):

> [...]
> Czy istnieje szansa, że przez zwykły przypadkowy dotyk obcej osoby
> przeniosło sie na siebie niechcący tego akurat wirusa?

Witam

Nie ma wirusa Herpes Vaginalis - bo to sugerowałoby nieprawdziwe miejsce
występowania. Wirusy Herpes dzielą się na typ I i II. HSV1 atakuje
zazwyczaj okolice ust, HSV2 - okolice narządów płciowych. HSV jest dość
zakaźny - zwłaszcza w wyniku kontaktu płciowego, ale także przez
bezpośredni kontakt z płynem w pęcherzykach, bądź pośredni przez
przedmioty, ręczniki etc. Jeśli oboje byli wierni - to możliwe, że jest to
zakażenie HSV1 o nietypowej lokalizacji (niekoniecznie przeniesionej w
trakcie seksu oralnego).

ps. lek - acyklowir jest produkowany również w kraju a cena 1/4
zagranicznego.

Pozdrawiam
Łukasz (student)

Niski poziom plytek krwi
acc100 na co?
Niedokrwistosc mikrocytarna a talasemia ?
Przygoda z bioprądami
przepuklina rozworu przełykowego - co tp?