Optymalni

21. Data: 2002-02-18 21:26:54

Temat: Re: Optymalni
Od: Bezz <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> wrote:

>He, he, czekam niecierpliwie - szczególnie na te "udokumentowane i
>niepodważalne zarzuty przeciwko DO

Całkiem niezłym początkiem wydaje mi się absolutny brak optymalnych
sportowców.

>i kompetencjom oraz motywom ludzi ją reklamujących"

To akurat jest ta mniej trudna część. Kompetencje doktora Kwaśniewskiego
do podważenia nadają się doskonale - wystarczy poczytać jego co bardziej
kosmiczne teorie.

>Na czyich badaniach się opierasz?

Opieram się bezpośrednio na podręczniku "The Cyclist's Training Bible"
autorstwa Joe Friela, trenera odnoszących sukcesy ekip zawodowych.
Książka posiada bibliografię, która jest za obszerna żeby ją tu
przytaczać. Ale doprawdy nie trzeba daleko szukać na sieci żeby dotrzeć
do artykułów które te zjawiska opisują.

>Jak można wytrenować organizm, aby
>zwiększyć pojemność glikogenów?

Tak jak trenuje się każdy inny "podsystem" organizmu - po wielokroć
wysilając go do maksimum i dając mu odpocząć. W przypadku kolarzy
oznacza to zazwyczaj jazdę do upadłego a potem najedzenie się po uszy
spaghetti. I tak 100 razy pod rząd.

Przytoczony przez Piotra reżim treningowy biegaczy polegający na
odstawieniu węglowodanów na parę dni przed fazą "pompowania", o ile mi
wiadomo, nie jest stosowany w przypadku kolarzy. Być może dlatego, że
kolarze mają bardziej zagęszczony sezon niż biegacze, choć raczej sądzę,
że dlatego, iż trudniej całą grupę treningową zgrać na takiej diecie - a
kolarze trenując muszą jeździć z innymi kolarzami, podczas gdy biegacze
mogą sobie spokojnie biegać sami. A może też po prostu dlatego że
odstawienie węglowodanów nie jest konieczne, reżim treningowy
przeciętnego kolarza zawodowego jest i tak znacznie ostrzejszy i
bardziej wyczerpujący niż reżim biegaczy.

--
Bezz

22. Data: 2002-02-18 21:40:22

Temat: Re: Optymalni (długie]
Od: Bezz <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> wrote:

>Spokojnie, mi nie chodzi u udowadnianie, że DO jest idealną dietą dla
>sportowców, a jedynie o zaspokojenie ciekawości plus własny interes - lubię
>narty i ostatnio spore górki, a męczące to bywa.

Biegowe czy zjazd? Biegowe to uczciwy sport wytrzymałościowy. Zjazd
natomiast to wysiłek raczej umiarkowany, rzędu chodzenia po górach.

>Sobotę spędziłem na nartach dosłownie od rana do wieczora - tzn od 9:30 do
>16-tej i nie zauważyłem u siebie spadku wydolności pod koniec dnia - nie
>jest to oczywiście sport wyczynowy i uprzedzam, że nie chce z tego robić
>dowodu.

No jeśli zjeżdżałeś sobie po prostu z gór na które wciągały Cię wyciągi
to nie ma o czym mówić. Taki dzień na nartach jest akurat w zasięgu
kondycji (czyt. zapasów glikogenu) przeciętnego człowieka. Ciekawe tylko
czy tak samo dobrze się czujesz po tygodniu albo dwóch na nartach, jeśli
nie odnawiasz glikogenu regularnie co wieczór pod postacią michy ryżu
czy bochna chleba. Takie niedojadanie przez dłuższy czas może się
przerodzić w chroniczne zmęczenie, stan w którym organizm spala własne
mięśnie z braku energii.

>Pisałem tu kiedyś o możliwości przeprowadzenia badań - może się zgłosicie?
>chodzi mi po prostu o to, żeby nie szermować słowami, a spróbować
>przeprowadzic jakiś dowód.

Jeśli mam w tym celu jechać do Poznania czy gdzieś tam, to dziękuję, ale
gdyby się to odbywało gdzieś bliżej to czemu nie.

--
Bezz

23. Data: 2002-02-19 07:58:40

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bezz" <x...@y...com> napisał w wiadomości
> Przytoczony przez Piotra reżim treningowy biegaczy polegający na
> odstawieniu węglowodanów na parę dni przed fazą "pompowania", o ile mi
> wiadomo, nie jest stosowany w przypadku kolarzy.

[...]

Cześć,
Na dole był jeszcze dopisek - cytat, w którym była mowa o tym, iż tak
drastyczne "pompowanie" dobre jest " tylko dla części biegaczy". Reszta tak
jak kolarze:-))

> kolarze trenując muszą jeździć z innymi kolarzami, podczas gdy biegacze
> mogą sobie spokojnie biegać sami.

I to jest super:-)))

A może też po prostu dlatego że
> odstawienie węglowodanów nie jest konieczne, reżim treningowy
> przeciętnego kolarza zawodowego jest i tak znacznie ostrzejszy i
> bardziej wyczerpujący niż reżim biegaczy.

No, no, no - Panie Kolarz... :-))

Pzdrw
Piotr

24. Data: 2002-02-19 08:28:03

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bezz" <x...@y...com> napisał w wiadomości

> Całkiem niezłym początkiem wydaje mi się absolutny brak optymalnych
> sportowców.
Ale czy jest to dowód na szkodliwość DO? Moim zdaniem jedynie dowód, że DO
nie nadaje się do stosowania w małym procencie populacji...
Poza tym brak jedynie wyczynowych sportowców opty- w sporcie amatorski DO
absolutnie nie przeszkadza - jak schudłem ponad 10 kg, to dopiero zacząłem
mieć ochotę na ruch.

> To akurat jest ta mniej trudna część. Kompetencje doktora Kwaśniewskiego
> do podważenia nadają się doskonale - wystarczy poczytać jego co bardziej
> kosmiczne teorie.
Jeśli idziesz do innego lekarza, to pytasz go, czy czasem w kosmitów nie
wierzy? Wolałbym, żebys polemizował z jego teoriami biochemicznymi. Mnie nie
obchodzi, czy wierzy w kosmitów czy w coś jeszcze innego.
Podważ teorię, że od spożywania cholesterolu nie rośnie jego poziom we
krwi - to jedna z teorii Kwaśniewskiego.
Pozdr
Grzegorz

25. Data: 2002-02-19 08:28:55

Od: Bezz <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@p...onet.pl> wrote:

>I to jest super:-)))

Co kto woli :-)

> A może też po prostu dlatego że
>
>No, no, no - Panie Kolarz... :-))

Co ja Ci poradzę - tak już jest :-) nie znaczy to że kolarstwo jest
trudniejsze, po prostu rozwija się większą moc i spala więcej energii.
Wynika to z biofizyki tych sportów - biegacze dużo siły tracą na
bezproduktywne, z punktu widzenia posuwania się naprzód, ruchy mięśni
mające przeciwdziałać grawitacji i utrzymać pozycję pionową człowieka;
na rowerze "oszukujemy" naturę i możemy włożyć maksymalną moc w
prędkość. Dodatkowo, biegaczy najbardziej ogranicza wymiana tlenowa i na
jej powiększenie jest kładziony nacisk w treningu. Kolarze natomiast,
dzięki możliwości wyboru przełożenia i kadencji, mają wybór między
korzystaniem z zapasów glikogenu (wolna kadencja) a szybszym spalaniem
paliwa dostarczanego na bieżąco (szybsza kadencja). Ponieważ na rowerze
jest łatwiej jeść i trawić, to są w stanie przyswoić i spalić więcej
energii.

Zresztą upraszczam tu te sprawy oczywiście, ale popatrz na fakty - osoby
będace w stanie przebiec podwójny maraton są bardzo rzadkie. Na rowerze
natomiast spędzić po 10 i 12 godzin dziennie jest nie tylko możliwe, ale
wręcz dostępne dla prawie każdego kto potrenuje jeżdżenie "turystyczne".

--
Bezz

26. Data: 2002-02-19 08:35:58

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Biegowe czy zjazd? Biegowe to uczciwy sport wytrzymałościowy. Zjazd
> natomiast to wysiłek raczej umiarkowany, rzędu chodzenia po górach.
Wybacz, ale raczej nie jeździsz na nartach. Nie mówię o oślej łączce, ale o
czarnej trasie w Spindlerovym Mlynie - zapewniam, że można się spocić. Tym
bardziej, że na trasie równo jest tylko przez pierwsze dwie godziny - potem
śnieg rozjeżdżony jest i robią się okrutne muldy.
> [...]
> czy bochna chleba. Takie niedojadanie przez dłuższy czas może się
> przerodzić w chroniczne zmęczenie, stan w którym organizm spala własne
Tydzień temu /w niedzielę/ wróćiłem po ponad tygodniu nart. Chroniczne
zmęczenie do tego stopnia, że już w piątek byłem znowu w górach.
Pozdr
Grzegorz

27. Data: 2002-02-19 08:54:31

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Bezz" <x...@y...com> napisał w wiadomości

> Ale czy jest to dowód na szkodliwość DO? Moim zdaniem jedynie dowód, że DO
> nie nadaje się do stosowania w małym procencie populacji...

Nie o to chodzi. Pytanie brzmi: dlaczego DO nie można stosować u sportowców?
Czy mają inne organizmy? Czy ich biochemia różni się od pozostałych ludzi.
Czy komórki nerwowe inaczej przewodzą bodźce? Na pewno czasami szybciej. Ale
pompa sodowo potasowa jest taka sama...
Czemu wysoki cholesterol u sportowców jest niedobry, a u Opty nie stanowi
problemu... itd., itp.,
> Poza tym brak jedynie wyczynowych sportowców opty- w sporcie amatorski DO
> absolutnie nie przeszkadza - jak schudłem ponad 10 kg, to dopiero zacząłem
> mieć ochotę na ruch.

Ja też nie jestem wyczynowcem. Biegam dla własnej przyjemności 10 czy 15
km. Biję swoje własne rekordy...
Ale zupełnie inaczej biegnie mi się, gdy przed albo w trakcie biegu wypiję
Izostara...

.
> Podważ teorię, że od spożywania cholesterolu nie rośnie jego poziom we
> krwi - to jedna z teorii Kwaśniewskiego.

Z tego, co czytałem, to w tej teorii mowa jest o tym, iż cholesterol
nie stanowi problemu u Optymalnych. A nie, że nie rośnie.
I tu jest , moim zdaniem, dramat. Wmawianie ludziom, iż są lepsi, że ich
organizmy funkcjonują inaczej i że DLA NICH wysoki poziom cholesterolu nie
jest szkodliwy. Że Optymalny może
mieć wysokie i złe frakcje, ale ich tętnice są elastyczniejsze niż u
zwykłych ludzi i inne takie tam...
To jest złe, moim zdaniem. I kwalifikować się powinno pod ściganie z
urzędu...:-DD
W końcu zaczną pojawiać się procesy podobne tym, jakie toczą się
przeciwko koncernom tytoniowym...
"Moja matka umarła na zawał serca, bo p. Kwaśniewski mówił, że ma dobre
wyniki.
Zapomniałem. Mówił, że badania krwi są w ogóle niepotrzebne..."

Piotr

28. Data: 2002-02-19 09:06:34

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co ja Ci poradzę - tak już jest

Przekonałeś mnie.
Pzdrw
Piotr

29. Data: 2002-02-19 09:32:07

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Z tego, co czytałem, to w tej teorii mowa jest o tym, iż cholesterol
> nie stanowi problemu u Optymalnych. A nie, że nie rośnie.
Jest mowa o tym ,że spożywając chcolesterol nie doprowadzasz do wzrostu jego
poziomu we krwi - a to jest wbrew zaleceniom dietetyków
> [...]
> jest szkodliwy. Że Optymalny może
> mieć wysokie i złe frakcje, ale ich tętnice są elastyczniejsze niż u
Ale pokaż, gdzie jest napisane, że opty może mieć np. gorsze frakcje? Kto
pisze, że moje tętnice są elastyczniejsze? Cytat, link?
Inna sprawa: Czytałeś to :
http://www.ravnskov.nu/
I nie jest to Kwaśniewski.
Co powiesz na ten temat?
> W końcu zaczną pojawiać się procesy podobne tym, jakie toczą się
> przeciwko koncernom tytoniowym...
> "Moja matka umarła na zawał serca, bo p. Kwaśniewski mówił, że ma dobre
> wyniki.
Tu nie ma czegoś, że ktoś Ci powie, czy masz dobre wyniki czy nie. Jeśli mam
na świstku z laboratorium podaną np. wartość trójglicerydów, to sam mogę
sprawdzić, czy mieści się ona w normie.
BTW: moja lekarka /nie wie o DO/ okresliła mój profil cholesterolowy jako
"idealny".
pozdr
Grzegorz

30. Data: 2002-02-19 10:39:04

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale pokaż, gdzie jest napisane, że opty może mieć np. gorsze frakcje? Kto
> pisze, że moje tętnice są elastyczniejsze? Cytat, link?

dz-25-29032000 DOKTOR KWAŚNIEWSKI ODPOWIADA / 29032000 /
Gliwice, 30.12.1999 r
Mam 501at. Od dziewięciu miesięcy jestem na diecie optymalnej i czuję się
rewelacyjnie. Przed siedmiu laty przeszedłem zawał serca. Od tego czasu nie
jadłem już, zgodnie z zaleceniami lekarzy, tłuszczu zarówno zawartego w
mięsie,
jak i w maśle,[...]

[...]Martwi mnie jednak cholesterol. W listopadzie miałem 251 mg proc.
całkowitego,
HDL 49 i trójglicerydy 72 mg proc.
Pod koniec grudnia miałem cholesterolu całkowitego 269, HDL 38 i
trójglicerydy
65 mg proc.[...]
Zbigniew F. Gliwice

Jeśli czuje się pan "rewelacyjnie", to co pana obchodzi poziom cholesterolu
i po
co pan go w ogóle bada? Nauka ustaliła poziomy cholesterolów określane jako
"prawidłowe", "za niskie", lub "za wysokie", na podstawie badań na
zdegenerowanych ludziach, bo innych do badań nie mogła wykorzystać. Ponieważ
cały gatunek ludzki jest mocno zdegenerowany, to i poziomy cholesteroli
uważane
za prawidłowe, są również zdegenerowane.
[...]
.
Miażdżyca zaczyna się cofać, gdy ponad połowa energii w spożywanych
pokarmach
pochodzi z tłuszczów, a średnie spożycie węglowodanów spada poniżej 280
g/dobę
na osobę przeciętnie.?????????????????????
[Ciach resztę bełkotu]

.
Zatem czy pan ma więcej, czy mniej cholesterolu, złego czy dobrego, to jeśli
dostarcza pan swojemu organizmowi tyle węglowodanów, aby poziom surowca do
produkcji cholesterolu, czyli poziom trójglicerydów był niski - poniżej
70-80 mg
proc. może być też poniżej 50 mg proc., to nie ma powodu do żadnych
obaw.????????????????????????
Artykuł drukowany był w DZIENNIKU ZACHODNIM na Śląsku.

I drugi kwiatek:

CHOLESTEROL NIE JEST TAKI GROŹNY
Według dra Jana Kwaśniewskiego to czy jesteśmy zdrowi zależy od tego, co
jemy. Zaśmiecając organizm nieodpowiednimi produktami sami sobie szkodzimy.
Dlatego należy odżywiać się tak, aby produkty były "optymalne" dla naszego
organizmu.[...]
Choć dieta ta wydaje się kontrowersyjna wieloletnie badania dra
Kwaśniewskiego?????????????????? [...]Jednak jeśli dietę stosuje się
nieumiejętnie - źle zestawiając produkty - poziom cholesterolu we krwi
osoby, która twierdzi, że odżywia się optymalnie nagle wzrasta. Tak samo
reaguje organizm osoby, która zaczyna stosować dietę wysokotłuszczową. Co
wtedy robić?
- Jeśli ta osoba czuje się dobrze nie przejmować się. Na temat cholesterolu
napisano wiele błędnych informacji. Nie udało się dotychczas wykazać, że
poziom cholesterolu we krwi ma jakiś związek z poziomem cholesterolu w
spożywanych pokarmach.???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[...]
Doświadczenia z dietą wysokotłuszczową wykazały, że im bardziej poprzedni
sposób odżywiania różnił się od optymalnego, tym większy na początku
stosowania diety jest cholesterolu we krwi. Jednak na wek przy wskaźniku
ponad 500mg - jaki mają mieszkańcy Krety - nie każdy ma
miażdżycę.?????????????????
Jeśli równocześnie mamy wysoki wskaźnik HDL i niski wskaźnik trójglicerydów
we krwi to "wysokim cholesterolem" nie ma się co martwić.
{...]"" Czułem się dotąd świetnie, ale jak zrobiłem sobie poziom
cholesterolu, to bardzo się przestraszyłem i nie wiem co mam dalej robić.
Nic! Jeśli człowiek czuje się świetnie i ustąpiło u niego wiele
niekorzysnych dolegliwości czy chorób - twierdzi Jan Kwaśniewski.
(Słowo Ludu 25-26 listopada 2000 nr 274)"""

I to się nadaje do prasy:-))))

> Inna sprawa: Czytałeś to :
> http://www.ravnskov.nu/

Tak. Już kiedyś tam mnie wysłałeś. Jakiś znany tylko małemu gronu lekarz,
publikujący w lokalnej prasie skandynawskiej swoje teorie, próbujący
sprzedawać swoje książki przez interenet:-)))

Pzdrw
Piotr

dieta dla zapracowanej
CZCESZ PLACIC MNIEJ ZA POLACZENIA TELEFONICZNE
tłuszcz
Distributorow ?
gdzie można kupić bataty (słodkie ziemniaki) ?