Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.

11. Data: 2012-07-27 15:54:49

Temat: Re: Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:37:34 +0200, 4CX250 napisał(a):

> From: 4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
> Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.ogrody
> Subject: Re: Osady ?ciekowe do ogrodu? - c.d.
> Date: Thu, 26 Jul 2012 22:37:34 +0200

> Mówię o zwierzętach domowych jak kury, krowy, swinki...

Mówisz o zwierzętach hodowlanych, nie domowych - kury, krowy, świnki,
konie, owce, kozy to zwierzęta hodowlane. Domowe to kot, pies, fretka,
chomik itp.

--
XL

12. Data: 2012-07-27 15:55:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:38:54 +0200, 4CX250 napisał(a):

> From: 4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
> Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.ogrody
> Subject: Re: Osady ?ciekowe do ogrodu? - c.d.
> Date: Thu, 26 Jul 2012 22:38:54 +0200
>
> Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
>
> Wyjaśnij mi więc czym jest obornik. Bo według mojej wiedzy z dupy
> pochodzi...

Niektórzy znają go tylko z worka - kupują granulowany. A mleko z kartonu
:-D

--
XL

13. Data: 2012-07-27 15:56:16

Od: Scowron <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.07.2012 o 16:39 Feahisim <h...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

> zwierzęce gówienka
>
> Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
> Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".
>

> Feah

Że tak powiem "gówno" zmieszane ze słomą to też "gówno".
Trudno tu wyszczególnić jakieś specjalne przechowywanie czy leżakowanie.
Chyba małe znacznie tutaj ma stopień rozwodnienia co do zawartości
bakterii.

--
Scowron

14. Data: 2012-07-28 20:56:09

Temat: Re: Osady úciekowe do ogrodu? - c.d.
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisaů w wiadomoúci

> Mówisz o zwierzćtach hodowlanych, nie domowych - kury, krowy, úwinki,
> konie, owce, kozy to zwierzćta hodowlane. Domowe to kot, pies, fretka,
> chomik itp.

Zwierzćta domowe to te, które czůowiek udomowiů, czyli hodowlane takýe.
http://www.fotoplatforma.pl/pl/cd/Zwierzetadomowe/

Marek

15. Data: 2012-07-28 23:17:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:56:09 +0200, 4CX250 napisał(a):

> Uýytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisaů w wiadomoúci

> Zwierzćta domowe to te, które czůowiek udomowiů, czyli hodowlane takýe.
> http://www.fotoplatforma.pl/pl/cd/Zwierzetadomowe/

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwierz%C4%99ta_domowe
"(...)Zwierzęta domowe - zwierzęta trzymane przez człowieka w domu dla
osobistej przyjemności lub dla towarzystwa, w odróżnieniu od zwierząt
chowanych lub hodowanych z innych powodów (zwierzęta hodowlane,
gospodarskie i użytkowe).(...)
Zwierzęciem domowym nazywa się takie zwierzę, które trzymane jest w domu
lub mieszkaniu dla zaspokojenia potrzeb emocjonalnych człowieka, jako
zwierzę towarzyszące człowiekowi lub jako swoista ozdoba czy też atrakcja
mieszkania. Zwierzę domowe traktowane jest zwykle przez domowników jako
pupil lub członek rodzinnego stada. Pupilem określa się najczęściej
osobnika, który jest lubiany bardziej niż inne osobniki tego samego
gatunku, ale również wychowanka lub podopiecznego[1].

W polskim prawodawstwie stosowane jest określenie: zwierzęta tradycyjnie
przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim
pomieszczeniu, utrzymywane przez człowieka w charakterze jego
towarzysza[2].

Wprawdzie większość domowych pupili to zwierzęta udomowione, ale mogą nimi
być również egzotyczne zwierzęta dzikie lub oswojone, trzymane w
odpowiednich pomieszczeniach (akwarium dla ryb i innych organizmów wodnych,
terrarium dla płazów, gadów i stawonogów).

Ten sam gatunek zwierzęcia (np. świnia domowa) może być zwierzęciem
chowanym dla mięsa, hodowlanym (w celu dalszego rozmnażania) lub
domowym[3]. Pies trzymany na placu, którego ma pilnować przed intruzami
jest zwierzęciem użytkowym. Trzymany w obejściu gospodarstwa rolnego nadal
pełni rolę użytkową, a zwierzęciem domowym staje się dopiero z chwilą
nawiązania więzi emocjonalnych pomiędzy człowiekiem i zwierzęciem oraz
przyznania mu przez ludzkie stado prawa do przebywania razem z ludźmi w ich
najbliższym otoczeniu, na zasadzie członka stada.

W przypadku psów i kotów bardzo często dochodzi do łączenia funkcji
zwierzęcia użytkowego i domowego.(...)"

i t.d.

--
XL

16. Data: 2012-07-29 13:20:22

Temat: Re: Osady ciekowe do ogrodu? - c.d.
Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwierz%C4%99ta_domowe
Nie żartuj... Ty całą wiedzę z wikipedii czerpiesz?
A jak amerykanie trzymają świnię w domu to ten pupil jest hodowlany czy
domowy?
Konia też uważają za pupila i część swojej rodziny... Pipi Langstrumpf też
trzymała konia w domu.
A jeszcze 50 lat temu w Polsce można było spotkać po wsiach domy w których
zwierzęta trzymano w tej samej izbie co się mieszkało.
W książkach do przyrody moich i dzieci też pod rysunkiem konia czy krowy
napisane było zwierzę domowe.
A może oni też są w błędzie...
http://www.agrotrader.pl/hodowla-zwierzat/zwierzeta-
domowe.html Biegiem leć
ich wyprostuj bo się przecież mylą.

Kobieta to też zwierzę - stworzenie boże, które powinno stać w oborze. Tylko
ze względu na kształt dupy, chłop wziął ją do chałupy.

Marek

17. Data: 2012-07-29 21:49:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Jul 2012 15:20:22 +0200, 4CX250 napisał(a):

> Nie żartuj... Ty całą wiedzę z wikipedii czerpiesz?

Nie, tylko Tobie serwuję. Ponieważ tu jest dla Ciebie do ogarnięcia.

> A jak amerykanie

Pisze się "Amerykanie".

> trzymają świnię w domu to ten pupil jest hodowlany czy
> domowy?

Przeczytałeś zawartość linka? - to przeczytaj, dowiesz się.

> Konia też uważają za pupila i część swojej rodziny... Pipi Langstrumpf też
> trzymała konia w domu.

Łał! - tak, TO jest argument nie do podważenia :-]

> A jeszcze 50 lat temu w Polsce można było spotkać po wsiach domy w których
> zwierzęta trzymano w tej samej izbie co się mieszkało.

Jasne.
Bieda może wszystko :-]

> W książkach do przyrody moich i dzieci też pod rysunkiem konia czy krowy
> napisane było zwierzę domowe.

Czyli źle. Chyba że na rysunku ta krówka czy konik leżały na dywanikach w
przedpokoju... a może w Wojtusiowej izbie. Wszystko jest możliwe, różne są
zboczenia.

> A może oni też są w błędzie...
> http://www.agrotrader.pl/hodowla-zwierzat/zwierzeta-
domowe.html Biegiem leć
> ich wyprostuj bo się przecież mylą.

Ty z tego czegoś całą wiedzę czerpiesz?

> Kobieta to też zwierzę - stworzenie boże, które powinno stać w oborze. Tylko
> ze względu na kształt dupy, chłop wziął ją do chałupy.

Coś oborą zajechało... Jesteś hodowlany, czy domowy?
:-/

--
XL

Łożyska - wyjasnijcie prosze
Konstrukcje pralek, proszki i zapachy
wanna i brodzik w niewielkiej łazience - warto?
która pralka?
Jaki ekspres ciśnieniowy