Osmantus - co to za roślina

1. Data: 2000-08-16 10:54:31

Temat: Osmantus - co to za roślina
Od: "Krystyna Popiolek" <p...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam w prezencie roślinę ( krzew lub drzewko liściaste) podobno o nazwie
osmantus.
Co to za roślina?
Jakie ma wymagania? Kto to wie?
Krystyna.

2. Data: 2000-08-16 17:27:58

Temat: Re: Osmantus - co to za roślina
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Krystyna
Osmanthus decorus - zimozielony krzew do wysokosci 4 m, pachnace kwiaty
maja dlugosc 6 mm, liscie 15 cm, kazda gleba, slonce lub cien, wytrzymuje
spadek temperatury do minus 20.
Osmanthus yunnanensis - zimozielony krzew z waskimi liscmi dorastajacy do 9
m wysokosci, liscie dlugosci 20 cm, kwiaty (wiosna)pachnace male, wytrzymuje
spadek temperatury do minus 10.
Osmanthus delavayi - powoli rosnacy zimozielony krzew do wysokosci 1,8 m ,
moze osiagac wieksza szerokosc, pachnace biale kwiaty (wiosna) srednicy 1
cm,
liscie dlugosci 2,5 cm , wytrzymuje spadek temperatury do minus 18.
Osmanthus x burkwoodii - wolno rosnacy zimozielony krzew dorastajacy do 3 m
wysokosci i wiekszej szerokosci, ma wiosna grona malych bialych kwiatow 8
mm, liscie dlugosci 5 cm, wytrzymuje spadek temperatury do minus 18.
Moze sprobuj na podstawie tego ksiazkowego opisu wielkosci lisci ustalic
jaka masz odmiane, a jakie ta roslina ma wymagania moze ktos Ci dopisze.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia Karpowicz

pilnie potrzebuje
Prasa do winogron
plama z dlugopisu