Ospa

1. Data: 2003-01-29 12:39:41

Temat: Ospa
Od: "Marek Gazda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Slyszalem kiedys w telewizji ze jest cos takiego jak szczepionka przeciwko
ospie. Zapytalem w aptece, ale pani powiedziala ze takich szczepionek juz
nie ma i ze ich sie nie produkuje od 20 lat. W ogóle nie slyszala zeby ktos
sie szczepil przeciwko ospie.

Chcialbym uzyskac opinie na grupie na ten temat.

Moze ktos cos slyszal albo wie na ten temat.

Pozdrawiam
Marek

2. Data: 2003-01-29 20:19:23

Temat: Re: Ospa
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Jan 2003, Marek Gazda wrote:

> nie ma i ze ich sie nie produkuje od 20 lat. W ogóle nie slyszala zeby ktos
> sie szczepil przeciwko ospie.

osp prawdziwa( czarna) uwazana jest za chorobe wytrzebiona. Nie szczepi
sie na nia od dawna. Wirus zyje tylko w warunkach laoratoryjnych
a zapasy szczepionki trzymane sa w niektorych panstwach do zastosowania
w przypadku ataku bioterorystycznego, gdyby taki nastapil.
Wytrzebienie ospy prawdziwej uwaza sie za jeden z najwiekszych
sukcesow medycyny, ktory udalo sie osiagnac dzieki upowszechnieniu
szczepien w populacji calego swiata przez wiele pokolen

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2003-01-29 20:23:08

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>a zapasy szczepionki trzymane sa w niektorych panstwach do zastosowania
>w przypadku ataku bioterorystycznego, gdyby taki nastapil.
BTW. Warto dodać, że to zapasy z lat 1970 głównie.:-)
Polecam strony www.ekspierd.prv.pl i www.selfego.prv.pl

4. Data: 2003-01-29 20:23:48

Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz"

> Wytrzebienie ospy prawdziwej uwaza sie za jeden z najwiekszych
> sukcesow medycyny, ktory udalo sie osiagnac dzieki upowszechnieniu
> szczepien w populacji calego swiata przez wiele pokolen

a to na co chorują dzieci to ospa wietrzna - 'wiatrówka' - varicella
pozdr

5. Data: 2003-01-29 22:33:38

Od: "Ewa" <e...@x...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie szczepil przeciwko ospie.
>
> Chcialbym uzyskac opinie na grupie na ten temat.
>
> Moze ktos cos slyszal albo wie na ten temat.

chyba ogladalismy ten sam program - mnie tez interesuje szczepionka a
wlasciwie informacja gdzie ja kupic

Ewa

6. Data: 2003-01-30 08:19:56

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> chyba ogladalismy ten sam program - mnie tez interesuje szczepionka a
> wlasciwie informacja gdzie ja kupic

VARILRIX- szczepionka p/ ospie wietrznej - firma SmithKline Beecham
http://www.mediweb.pl/diseases/wyswietl_vad.php?id=4
51
cena ok. 200 zł i mała dostępność w aptekach. Ja na razie nie szczepiłam
dziecka właśnie z powodu ceny, ale w przyszłości nie wylkuczam.
Ania
Płock

7. Data: 2003-01-30 17:54:09

Od: "retina" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zaszczepilam sie dwa lata temu,bo w dziecinstwie nie udalo mi sie
przechorowac ospy,a jako lekarz mam spora szanse natknac sie na
chorego.Prawde mowiac natknelam sie na jednego juz pare dni po szczepieniu
i... nie zarazil mnie!:-) Majac na uwadze powiklania ospy ,jakie moga
wystapic u doroslych,osobom w sytuacji podobnej do mojej polecam te
szczepionke.Ale swojego dziecka szczepic nie bede,zadbam raczej o to,zeby
zachorowalo w rozsadnym ieku ;-)

8. Data: 2003-01-30 18:56:02

Od: "Ewa" <e...@x...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Majac na uwadze powiklania ospy ,jakie moga
> wystapic u doroslych,osobom w sytuacji podobnej do mojej polecam te
> szczepionke.

właśnie dlatego chce się zaszczepić, że jako dziecię ominęłam ospę, choć
bawiłam sie z innymi dziećmi chory
Ewa

alergia
Czy latanie samolotami w okresie ciazy jest bezpieczne ?
bioparox
spuchnięte ucho
prośba o informacje na temat leku