Oszustwa hipermarketów.

11. Data: 2017-09-24 12:06:30

Temat: Re: Oszustwa hipermarketów.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Pozornie. Krzyk jest oznaką braku pewności siebie.
> Odbierasz w ten sposób siłę swojemu przekazowi.

> Oczywiście Ikselka doskonale wie, co się komu z czym kojarzy :)
> Ikselka wie wszystko!
>
> Ale chyba _tylko_ Ikselka wierzy, że wszyscy są niedoinformowani.
> Ale ja Ikselkę doinformuję:
>
> http://agrosimex.pl/oferta/pozostale/wosk-do-nablysz
czania-jablek-decco/

> Wosk naturalny, pozyskiwany z liści palmy Copernicia cerifera, E903.
> Dystrybutorem jest polska firma, ma wielu odbiorców w Polsce (także
> spożywka, farmaceutyka, kosmetyki!).
>
> E903 jest uważany za całkowicie nieszkodliwy:
>
> https://kuchnia.wp.pl/wosk-carnauba-e903-60549074555
83361a
> http://ekoexpo.pl/pl/66
>
> Stosuje się nawet do utwardzania samego wosku pszczelego!
>
> Nie martw się Ikselka, niewiedza jest początkiem drogi mądrości!

Dlatego warto wiedziec coraz więcej:

"(...)http://ogrodnictwo.expert/sadownictwo/sadownic
two-technika/czemu-sluzy-woskowanie-owocow-i-czy-jes
t-bezpieczne-dla-konsumentow/

(...)Krzysztof Rutkowski, kierownik Zakładu Przechowalnictwa i Przetwórstwa
Owoców i Warzyw w Instytucie Ogrodnictwa w Skierniewicach, w rozmowie
opublikowanej na portalu wyborcza.pl zauważa, że przy użyciu wosków
spełniających wszelkiego rodzaju kryteria bezpiecznego spożycia konsumenci
nie mają się czego obawiać. Wielu specjalistów od żywienia uważa jednak, że
woskowane owoce należy obierać ze skórki, aby zminimalizować ryzyko
alergii, zniwelować tłusty posmak czy wreszcie by uchronić się przed
nieuczciwymi producentami, którzy restrykcyjnych wymogów co do składu
powłoki znajdującej się na owocach nie przestrzegają.(...)"

... i używają np. substancji pochodzenia naftowego.

Że nie wspomnę, co do nich dodają.

No ale w szczegółach to już sam się dokształć - koniec gotowców.

--
XL

12. Data: 2017-09-24 12:20:35

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:06 XL <i...@g...pl> pisze:

> No ale w szczegółach to już sam się dokształć - koniec gotowców.

Kpisz? Brak instynktu samozachowawczego?
Przecież to ty siałaś propagandę, że owoce nie są woskowane!

Ja tylko i wyłącznie wykazałem twoją niewiedzę, podpartą bezrozumnym
protekcjonizmem. Zatem nie odwracaj kota ogonem.

BTW osobiście wolę jabłka pokryte naturalnym woskiem, naturalnie po ich
umyciu, od pierogów oszczanych twoim kotem.

--
Trefniś

13. Data: 2017-09-24 12:29:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Kpisz? Brak instynktu samozachowawczego?
> Przecież to ty siałaś propagandę, że owoce nie są woskowane!

Owszem, nie są - są POWLEKANE substancjami o niekreślonym składzie.
Widzisz gdzieś na owocach podany SKŁAD powłoki? Nie. Dlatego to może być
DOWOLNA substancja z DOWOLNYMI domieszkami. Cóż z tego, że przepisy mówią
swoje.

> Ja tylko i wyłącznie wykazałem twoją niewiedzę, podpartą bezrozumnym
> protekcjonizmem. Zatem nie odwracaj kota ogonem.

Wykazałeś własną naiwność - kot stoi jak był.

> BTW osobiście wolę jabłka pokryte naturalnym woskiem, naturalnie po ich
> umyciu, od pierogów oszczanych twoim kotem.

No i TO jest twoja typowa argumentacja. Wróciłeś do normalności. Gratulacje
:-|

--
XL

14. Data: 2017-09-24 12:33:25

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:29 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]
>
> Wykazałeś własną naiwność - kot stoi jak był.

> No i TO jest twoja typowa argumentacja. Wróciłeś do normalności.

Każdy dostaje tyle szacunku, ile go ma dla innych.

--
Trefniś

15. Data: 2017-09-24 12:45:32

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Każdy dostaje tyle szacunku, ile go ma dla innych.

Dla ciebie ten "szacunek" oznacza przytakiwanie.
Ten cię "szanuje", kto kracze jak ty.
To miłego - ale nie ze mną.

--
XL

16. Data: 2017-09-24 12:50:37

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 12:45 XL <i...@g...pl> pisze:

> Dla ciebie ten "szacunek" oznacza przytakiwanie.
> Ten cię "szanuje", kto kracze jak ty.
> To miłego - ale nie ze mną.

Wreszcie! Ciekawe, jak długo.
Ale nie wymagaj, że pominę twoje kolejne wywody oparte na braku wiedzy,
lub nieprzemyślane rewelacje.

Żegnam!

--
Trefniś

17. Data: 2017-09-24 13:22:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> (...)
> Żegnam!

Uff. Byle konsekwentnie.

--
XL

18. Data: 2017-09-26 13:25:17

Od: "WhiteD" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> DOWOLNA substancja z DOWOLNYMI domieszkami. Cóż z tego, że przepisy mówią

Nie mogą być. Są konkretne przepisy zdefiniowane w ustacje, plus są też losowe
testy każdej partii produktów - producent nie wie co mu pójdzie do testów - i
jak tam jest coś nie tak, to cała partia idzie na przemiał. Żaden szanujący się
producent nie zaryzykuje że mu kilka ton owoców wyślą do spalarnii... nie nie
dlatego że jest altruistą i kocha swoich klientów. Dlatego że bardzo kocha swoje
pieniądze. A jedna taka, choćby przypadkowa wpadka oznacza nie tylko utrate
produktu, ale i potencjalny odpływ klientów - bo klienci, w sensie sprzedawcy;
też nie chcą ryzykować że im to zrujnuje opinie.
Bardziej bym się obawiała sprzedawców "z targu", co to uj jeden wie skąd mają
swoje produkty, czy ze swojego sadu, czy kupili w markecie i sprzedają jako
swoje, czy też cholera wie skąd jeszcze. Nie kupie tego, bo nie wiem czy to w
ogóle było kiedykolwiek badane, jakie były standardy produkcji - w przypadku
tego co sprzedają w sklepach i marketach wszelkiej maści taką pewność mamy.
No i mamy:
- wosk pszczeli biały i żółty, wosk candelilla, szelak; quantum satis
do: cytrusy, melony, jabłka, gruszki, brzoskwinie i ananasy
- wosk carnacuba, 200mg/kg
do: cytrusy, melony, jabłka, gruszki, brzoskwinie i ananasy
- wosk mikrokrystaliczny; quantum satis
do: cytrusy, melony, mango, papaje, awokado, ananasy
- estry kwasu montanowego, wosk polietynowy utrwalony; quantum satis
do: cytrusy, melony, mango, papaje, awokado, ananasy
To z rozporządzenia ministra zdrowia.

Qantum satis oznacza że poziom maksymalny nie został ustalony ale i tak nie
oznacza to że "lej panie do oporu", a używanie tyle i trzeba.

Iwona

---
Avast.

19. Data: 2017-09-26 16:15:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

WhiteD <...@...pl> wrote:

> [...]
>
> Qantum satis oznacza że poziom maksymalny nie został ustalony ale i tak nie
> oznacza to że "lej panie do oporu", a używanie tyle i trzeba.

Dobrze opracowane, ale ja to wszystko wiem. Tylko ciekawe, że w tym
wszystkim nie ma niczego o DOMIESZKACH - a to o nich myślę z największą
obawą, bo wiadomo że tam są i wiadomo, że wnikają z tych powłok do wnetrza
owoców i warzyw. Bo wiesz, w sumie pytanie, czy to woski czy nie woski to
mały gwizdek w porównaniu z zagadnieniem DOMIESZEK.
To tak bym ujęła, o co mi chodzi.

Bo dziwna sprawa, ale kiedy tylko oboje z MŚK zdecydujemy sie na
kupne=hipermarketowe jabłka/gruszki itp., to nam "wywala" watroby i żoładki
(a zwłaszcza u mnie jest to skrajnie trudno czyms sprawić, o ile tylko nie
jest to cała patelnia mojej ulubionej jeszcze z PRLu duszonej cebuli wcięta
na kolację - wtedy zero konsekwencji, dziś nieprzespana noc i ziółka),
podczas gdy te owoce z własnego czy dobrosasiedzkiego drzewa moglibysmy
jeść w ilościach przemysłowych i czuć się wciąż jak wesołe szczygiełki czy
wręcz rydze...
Hmmm.

--
XL

20. Data: 2017-09-27 23:20:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> jeść w ilościach przemysłowych i czuć się wciąż jak wesołe szczygiełki czy

Może gdybyśmy częściej te z hipermarketu jedli, to by nasze organizmy się
przyzwyczaiły, wątroby nastawiły na wyższy poziom odtruwania, ekspediując
wyższe dawki trucizny do tkanki tłuszczowej (notabene - właśnie ze względu
na to nie wolno szybko schudnąć - bo wtedy te latami gromadzone trucizny w
nagłym rzucie uwalniają się wielkiej dawce do krwi i następuje zatrucie)
:-|

A poza tym - po cholerę mi jedzenie pięcioletnich jabłek z przechowalni,
zatrutych własnymi produktami przemiany gazowej (związki siarki itp.)
podczas nawet kilku lat przechowywania w atmosferze sterowanej (jak to
ładnie brzmi)? Jabłka/gruszki kupuję na małym lokalnym targu w moim gminnym
miasteczku, ciagle od tych samych sprzedawców, którzy w małej społeczności
nie ryzykują sprzedawania szajsu i wskazują mi nawet producenta z
najbliższej okolicy. I to tylko w sierpniu, wrześniu i październiku
kupuję, bo znam się na odmianach, więc wiem, kiedy dojrzewają i potrafię
bezbłędnie rozpoznać moje ulubione po wyglądzie i zapachu oraz to, czy są
tegoroczne. Od grudnia jabłek nie kupuję, a już w hipermarketach to
sporadycznie albo wcale, bo tam niezaleznie od pory roku tylko
"przechowalniane". Czyli nie wiadomo, ile lat temu zrywane... Jabłek z
bieżących zbiorów tam nie ma.

--
XL

Młody piernik