( P) Ogorki bostonskie, znowu po szwedzku ;-)

1. Data: 2002-05-31 08:51:19

Temat: ( P) Ogorki bostonskie, znowu po szwedzku ;-)
Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz sezon ogorkowy rozwija sie nam pieknie, to przypominam moje
ulubione ogorki, takie jak jada sie w Szwecji ( slodkie). My je uwielbiamy,
i nasz grupowy Eugeniusz tez ;-)).

Boston gurka

1kg ogorkow
1lyzka gorczycy
koper (same kwiaty)

-Zalewa
1dl octu 12%, tu trzeba polawirowac, bo u nas nie widzialam takiego octu,
ale matematyke kazdy w szkole mial ;-)
1l wody
30dkg cukru
5dkg soli
Zalewy nie gotowac,cukier i sol wymieszac .
-------------------
Ogorki umyc, pokroic w plasterki (ok.2-3mm , 4 tez ujda) ,wymieszac z
gorczyca i
koprem,wlozyc do sloikow i zalac zalewa octowa.
Ogorki sa gotowe po kilku dniach, moga stac tylko 1miesiac.

P.S Przepis pochodzi z ksiazki kucharskiej rodem ze Szwecji, wydanej w 1923
roku.

Pozdrowki
Adiola, zaraz jade na dzialke :-)))))))

1. Data: 2002-05-31 18:39:10

Temat: Re: ( P) Ogorki bostonskie, znowu po szwedzku ;-)
Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adiola" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Poniewaz sezon ogorkowy rozwija sie nam pieknie, to przypominam moje
> ulubione ogorki,

No to moze przy okazji cos podobnego

Salatka z ogorkow

1,5 kg ogorkow ze skorka - pokroic w plasterki

Zalewa:
3/4 szklanki oleju (1/2 szklanki)
3/4 szklanki octu (1 szklanka)
1/4 szkalnki soli
1 szkalnka cukru
2 zabki czosnku
2 lyzki natki pietruszki
1/2 paczki pieprzu mielonego
1 lyzeczka gorczycy

Zimna zalewa przykryc ogorkii zostawic na godizne. Potem do sloikow i
pasteryzujemy. Moje wytrzymaly duzo dluzej niz miesiac.

--
Catalina, Warszawa
icq # 54287160

1. Data: 2002-06-03 11:29:34

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Catalina wrote:

> No to moze przy okazji cos podobnego
>
> Salatka z ogorkow

ciach

Równie smaczne wychodza z cukinii- przepis identyczny tyle, ze nie dodawalam
pietruszki. Warto spróbowac.
pzdr
agi

Koniecznie musicie to obejrzec