salatka z kurczaka?

1. Data: 2002-01-29 12:34:27

Temat: salatka z kurczaka?
Od: "Marzena" <m...@v...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu jadlam niezla salatke, w ktorej skladzie byla drobno
pokrojona piers z kurczaka, ananas i rodzynki. Nie mam pojecia co jeszcze
tam sie znalazlo, ale mam nadzieje, ze ktos mi podpowie i doradzi.
Nie moze byc za slodka, bo moja rodzina nie toleruje miesa ze slodkimi
dodatkami.

Dzieki
pozdrawiam Marzena

1. Data: 2002-01-29 13:11:03

Temat: Re: salatka z kurczaka?
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marzena <m...@v...lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> [...]
> tam sie znalazlo, ale mam nadzieje, ze ktos mi podpowie i doradzi.
> Nie moze byc za slodka, bo moja rodzina nie toleruje miesa ze slodkimi

Moze uda mi sie wyprzedzic tym razem Agate W. ;-)
Z archiwum grupy:

1. Przepis 'fatale':

"sredni kawalek kurczaka gotowanego lub wedzonego
puszka ananasow
puszka kukurydzy
szklanka ugotowanego ryzu
rodzynki
majonez
curry
sol

kurczaka pokroic, dodac kukurydze i pokrojony w kawaleczki ananas oraz
rodzynki, na koncu ryz.
Sos (proporcje "na oko"): majonez i sok z ananasow (pol na pol) + curry
+ sol
Salatka musi odczekac min. 1h w lodowce, najlepsza jest nastepnego dnia!"

2. Przepis Krysi Thompson:

"Coronation Chicken - wymyslone tu na koronacje obecnej krolowej.
Zasadniczo zgadza sie, co piszesz, choc klasyczniej byloby z
pokrojonymi miekkimi suszonymi morelami, tym ananasem, ja dodaje
rozmiekczonych rodzynek (rodzynkow) plus platki migdalowe. Rozne
swieze owoce moga spowodowac puszczanie soku co zmieni
konsystencje i wtedy moze byc troche brejowate. Jedyny sposob na
to to dac owocom obcieknac puscic sok na sicie i calosc wymieszac
w ostatniej chwili.

Majonez rozmieszac z curry powder, troche pasty pomid, troche
soku z cytryny. Tego kurczaka podziubac na male kawaleczki, albo
nieco wieksze - kurczak moze byc smetna resztka z pieczonego (tu
juz robota dla rak...), lub specjalnie w tym celu
upieczone/usmazone (bez skory)/ugotowane czesci kurczaka
(dowolne).
Ten majonez z przyprawami musi sobie postac, zeby sie przegryzlo
i nabralo ladnego koloru. Dobre na chleb/pite albo luzem jako
jakas taka jeszcze jedna salatka."

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-01-29 13:21:19

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał
w wiadomości news:a3672f$aqe$1@news.lublin.pl...
[wielkie ciach kurczacze]

Ja do sałatki z kurczaka (wędzonego!) dorzucam jako jeden z głównych
"wypełniaczy" kalafiora. Surowego, połamanego na małe różyczki.
Oprócz tego kukurydza itp. Majonez wymieszany ze śmietanką (precz z
dietą:))).
Spotkałem się też z dodawaniem fasoli - taka czerwona z puchy Red Kidney.

Adam 'Rolek' Rolbiecki
[This mail is ozone friendly and was not tested on animals]

1. Data: 2002-01-29 14:05:54

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzena" <m...@v...lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tam sie znalazlo, ale mam nadzieje, ze ktos mi podpowie i doradzi.
> Nie moze byc za slodka, bo moja rodzina nie toleruje miesa ze slodkimi

O sałatkach było bardzo wiele. O ile pamiętam Wkn podawała kilka warjacji na
ten temat, poszukaj w archiwum.Podaje adresik:
http://groups.google.com/groups?as_q=sałatka%20z%20k
urczaka&as_ugroup=pl.rec
.kuchnia&hl=pl

Pozdrawiam Ramzes-a.

1. Data: 2002-01-29 14:10:16

Od: "Dorota Czeraniuk" <D...@d...depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokrojona piers z kurczaka, ananas i rodzynki. Nie mam pojecia co jeszcze
> tam sie znalazlo, ale mam nadzieje, ze ktos mi podpowie i doradzi.

Ja dodaje jeszcze posiekane orzechy wloskie i majonez ... Wersja rownie
smaczna - tunczyk zamiast kurczaka i dodatkowo kukurydza z puszki.
Dorota

1. Data: 2002-01-29 16:47:55

Temat: [P] Re: salatka z kurczaka?
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. filet z kurczaka pokrojony w kostkę posypany przyprawa do kurczaka
"Kamis" ,zrumieniony na patelni odstawić do ostudzenia ..

2. pokroić w kostek..
ugotowane jajka
ogórek świeży
3 otworzyć po puszcze groszku zielonego, kukurydze, i fasoli czerwonej
konserwowej- i dodać..
mieszamy w/w składniki z kurczakiem i doprawiam :majonez, pieprz,

No a na słodko to robię tak jak inne panie podały z tym ze nie
podaje majonezu a śmietanę homogenizowana..- wydaje mi się iż jest wtedy
łagodniejsza i lżej strawna.. (zastrzegam sobie iż to jedynie moje odczucia)

Eva T.

herbata...
chleb (kruszy sie)
Ciasteczka.