[P] chleb na grila i coś jeszcze

1. Data: 2002-09-10 12:52:14

Temat: [P] chleb na grila i coś jeszcze
Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ lubimy grila i w niemal każdą niedzielę go mamy, to wymyślam
różniaste przepisiki, co by się nam nie znudził. Pozatym to szybciutkie i
nie wymagające odemnie ślęczenia w tę piękną pogodę w kuchni :-)

Bochenek małego chlebka kroimy w kromeczki i każdą smarujemy z obu stron
taką oto miksturą:
-łyżka masła, rozgnieciony ząbek czosnku, drobno siekany koperek,
ewentualnie serek topiony lub parmezan oraz kropla lub dwie octu z jabłek,
mieszamy
lub:
-łyżka masła, odrobina mielonego kminku, odrobinka gałki muszkatołowej,
kropla lub dwie octu z jabłek, mieszamy
Posmarowane kromki łączymy z powrotem w chlebek, możemy w środek dodać
plastry żółtego sera, zawijamy w folię i pieczemy na grilu. Myślę, gdzieś
15-20 minut.
To dobre jako danie samodzielne a najlepsze do marynowanej i zapiekanej na
grilu wołowinki.

Marynowana i zapiekana wołowinka:
taka najlepiej z kością pokrojona w grube plastry, porcyjka wołowinki
zamarynowana rano jest super na wieczornego grila. Marynata: pół szklanki
oliwy lub oleju(jak kto ceni), kilka kropli octu z jabłek, musztardy lub
chrzanu, sól, pieprz czarny, świeżo mielony, ewentualnie chili lub ostra
papryka, ząbek rozgniecionego czosnku, miksujemy i smarujemy plastry mięsa.
Ja ostatnio dostałam fajny twardawy i ze sztucznego włosa pędzel do
farbowania włosów, który używam wyłącznie do smarowania ale w kuchni ;-)
Mięcho wkładamy do lodówki a wieczorkiem czy tam kiedy(praktycznie tak
zamarynowane może poleżeć nawet i 2 dzionki w lodówie) wyciągamy i zawijamy,
albo przynajmniej wykładamy na świeże liście chrzanu(ja takowy mam w
ogrodzie)...i pieczemy :-) Smacznego :-)

--
Małgorzata: pisząc do mnie 'usuntonimzginiesz'
ze stolicy Kociewia-Starogardu Gdańskiego

1. Data: 2002-09-10 21:09:05

Temat: Re: [P] chleb na grila i coś jeszcze
Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Posmarowane kromki łączymy z powrotem w chlebek, możemy w środek dodać
> plastry żółtego sera, zawijamy w folię i pieczemy na grilu. Myślę, gdzieś

Oj, szkoda, ze przepisu owego nie mialam 4 dni temu - chyba mielismy
ostatniego grila w Londynie - juz nam sie robi zimniutko tutaj .
Ale na pewno skorzystam i juz kopiuje do mojego przepisnika.

A jakiego chleba uzywasz, no bo musze ci napisac, ze u nas to glownie waciany
pszenny, ale mam maszyne do pieczenia chleba to moge sama cos lepszego
upiec :-)

Iza

1. Data: 2002-09-11 17:29:52

Od: "kameljanda" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz kupuję jaki chlebek popadnie, byle mniejszy to szybciej się podpiecze
;-)
Smacznego :-) Izuniu :-)

--

[P] gruszki, jabłka, śliwki