(P) zaeksperymentowalam niedzielny obiadek (dł)

1. Data: 2002-06-10 07:27:58

Temat: (P) zaeksperymentowalam niedzielny obiadek (dł)
Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie! Dlaczego nikt wczesniej mi nie powiedzial, ze ser topiony w panierce
jest taki pyszny! I kaszanka panierowana taka pyszna! Oto, co zrobilam w
niedziele, bazujac na wskazowkach bodajze Waldka i inspirujac sie osoba,
ktora napomknela jedynie kiedys tam, ze robi kaszanke panierowana (kiedys
jak byl wontek o kaszance).

1 ser camembert (ja wzielam Turek za 3,80 - najtanszy byl)
1 jajko
maka
bulka tarta
przyprawy: chilli, oregano, bazylia, ciutke tymianku, sol, pieprz
kaszanka (taka gruba, nie taka zwykla "kielbaskowa")
olej

mlode ziemniaczki z koperkiem i pietruszka

salatka:
salata, pomidorek (trzy), rzodkiewka, szczypiorek, smietana wymieszana z
kefirem, sol, ciutke pieprzu - wszystko wymieszalam i juz.

serek i kaszane zrobilam tak:
obie rzeczy pokroilam na plasterki grubosci mniej wiecej 1 cm.
Do naczynia wpakowalam przyprawy, wymieszalam je, do tego wbilam jajko i
rozbeltalam. Aha! Jak maczalam w tym serek (o czym zaraz) to nie bylo tam
soli - ser jest dosyc slony, a jak robilam kaszane, to dodalam do jajka sol.
Serek najpierw zwilzylam woda, potem w make, potem w jajko z przyprawami,
potem w bulke tarta i na patelnie na rozgrzany olej. Smazylam, az bylo zlote
z obu stron. NIC MI SIE NIE ROZWALILO!!!
Tak samo robilam kaszane: w make,w jajo (to samo, co do serka) w bulke i na
patelnie, i smazylam, az sie zrobila zloto-brazowa.

Ugotowalam ziemniaczki - to oczywiste.
No i podalam ten serek, kaszane z ziemniaczkami (bardzo fajnie pasowalo moim
skromnym zdaniem) i salata, a do tego bylo - uwaga, uwaga - winko czerwone,
wegierskie, polwytrawne Merlot. Pierwszy raz je pilam i kupilam bez
przekonania (14 zl mnie kosztowalo) ale bylo boskie!!! Uwielbiam je! No i
troszeczke mi sie krecilo, bo mi to wiele nie trzeba...
Caly obiadek bez winka kosztowal mnie 7 zl, a dwie osoby najadly sie tak, ze
hej! ten serek jest bardzo syty. Polecam wszystkim panierowany serek i
panierowana kaszane!
Mapetka
rozanielona, w blogim nastroju i nie ruszy jej nawet przegrana Polski z
Portugalia (niestety)
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-10 07:41:31

Temat: Re: (P) zaeksperymentowalam niedzielny obiadek (dł)
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mapet(ka)" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ludzie! Dlaczego nikt wczesniej mi nie powiedzial, ze ser topiony w
panierce
> jest taki pyszny!

Mapetko, no ale przeciez camembert to nie jest ser topiony...ale smazony
jest rzeczywiscie pyszny;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-06-10 08:02:46

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mapetko, no ale przeciez camembert to nie jest ser topiony...ale smazony
> jest rzeczywiscie pyszny;-)

Qrcze, mialo byc PLESNIOWY, przepraszam, ja jeszcze po tym winku....

Uaaaaaa (to bylo ziewniecie)
Mapet
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-10 08:03:45

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> serek i kaszane zrobilam tak:
> obie rzeczy pokroilam na plasterki grubosci mniej wiecej 1 cm.

A ja bym proponowala panierowac caly krazek camemberta i smazyc (ok 2 min z
kazdej strony). Do tego dzem truskawkowy :)
Pychota. Jak sie kroi to wyplywa i strasznie sie ciagnie. A z dzemem
sprobuj, ja sie krzywilam na taki pomysl dopoki sama nie sprobowalam :)

Magda

1. Data: 2002-06-10 08:11:15

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ja bym proponowala panierowac caly krazek camemberta i smazyc (ok 2 min
> kazdej strony). Do tego dzem truskawkowy :)

A probowalas z zurawią albo borowka - tez jak dzemy ale nie tak slodkie i
jak najbardziej pasuja do serow plesniowych(np. z grilla)

\
pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-06-10 08:14:29

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> A probowalas z zurawią albo borowka - tez jak dzemy ale nie tak slodkie i
> jak najbardziej pasuja do serow plesniowych(np. z grilla)

żurawina jest najlepsza, ale inne dżemy też pasują. Truskawki, wiśnie,
maliny. No, te czerwone, bo trochę kwasku potrzeba. Do tego świetna jest
np. ruccola z sosem balsamico+sól. Oliwz nie trzeba. No i bułka paryska.

Waldek

1. Data: 2002-06-10 09:01:34

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A probowalas z zurawią albo borowka - tez jak dzemy ale nie tak slodkie i
> jak najbardziej pasuja do serow plesniowych(np. z grilla)

> [...]

z zurawinka probowalam i tez pychotka, ale pisalam o truskawkach, bo te
latwiej dostepne, a dzem z zurawin rzadko kiedy udaje mi sie kupic

Magda

1. Data: 2002-06-10 09:43:36

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pychota. Jak sie kroi to wyplywa i strasznie sie ciagnie. A z dzemem
> sprobuj, ja sie krzywilam na taki pomysl dopoki sama nie sprobowalam :)

Caly serek dla jednej osoby to stanowczo za duzo jak na mnie. No, chyba ze
jest na talerzu jedynie serek, to co innego. Poza tym wychodzi to duzo
drozej, a mi zalezalo na czyms tanim.
Jestem na etapie odkrywania wielu rzeczy, ale jak na razie nikt mnie nie
namowi na zjedzenie sera plesniowego - i do tego smazonego - z dzemem :))
Naprawde, wiem, ze moze byc pyszne, ale ja podziekuje :)
Dla mnie to tak jak mieso na slodko - nie do przejscia :))
ale za propozycje dziekuje :))
Mapetka
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-10 10:01:42

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem na etapie odkrywania wielu rzeczy, ale jak na razie nikt mnie nie
> namowi na zjedzenie sera plesniowego - i do tego smazonego - z dzemem :))

A nie smazony probowalas, albo zolty? Nie zamierzam Cie namawiac, bo kazdy
ma przeciez inny gust, ale odrobinke sprobowac czasem warto, bo moze sie
okazac, ze cos, co w naszej wyobrazni bylo niejadalne jest...pyszne;-)

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2002-06-10 11:10:39

Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> A ja bym proponowala panierowac caly krazek camemberta i smazyc (ok 2 min > z
kazdej strony). Do tego dzem truskawkowy :)

Albo żurawina i bita smietana :-))))

Mniam :-))

Pozdrawiam, Vicky S.

--