PILNE - ciasto na pizzę na 1 blache

1. Data: 2003-09-19 07:28:36

Temat: PILNE - ciasto na pizzę na 1 blache
Od: "wojus" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej

czy mógłby ktos mi podac przepis na ciasto na pizzę na 1 dużą blachę do
kuchenki?
na pewno temat był już wałkowany z tysiąć razy
ale ja szukam na necie przepisów - tylko nie podają, czy to jest na blachę
jeżeli ktos moż eto prosze choćby o link

dzięki

PO

-----------
Paulina i Ola 18.06.2003
http://sus.univ.szczecin.pl/~wojus

1. Data: 2003-09-19 11:25:20

Temat: Re: PILNE - ciasto na pizzę na 1 blache
Od: "marqzik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cisto rozwałkowane wystarcza na 2 okragle blaszki na pizzze (ok 25cm)
To jest oryginał z netu jakas kobietka napisała
wyszło:

Cyt:

Opowiem Ci jak ja robie pizze - wg porad zaprzyjaznionego Wlocha. Zawsze
wychodzi!
Maki nie podgrzewam w mikrofali (po co?), natomiast przesiewam ja, zeby byla
pulchniejsza.
Drozdze nie powinny byc w proszku, tylko w kostce.
Do kubeczka z drozdzami zalanymi ciepla (nie goraca) woda do polowy kubka
dodaje lyzeczke cukru i 2 lyzki maki. Jak drozdze zaczna wylazic z kubeczka,
wlewam je do maki, dodaje wody i robie ciasto. Musi byc geste, tak by mozna
bylo z niego zrobic kule. Do ciasta tez dodaje troche oliwy! Oraz pol
lyzeczki soli.
Czekam az ciasto podwoi objetosc, w miedzyczasie kroje rzeczy do farszu.
Wszystko surowe: plastry miesistych pomidorow, pieczarki, salami lub szynka,
cebula, ser.
Kiedy ciasto juz podwoi objetosc, rozciagam je na posmarowanej oliwa blasze
i czekam az podrosnie, najlepiej postawic je na plycie kuchni w czasie, gdy
nagrzewa sie piekarnik.
Smaruje ciasto z wierzchu oliwa, klade farsz (najpierw pomidory, ser na
koncu). Wszystko posypuje oregano i ostra papryka i wstawiam do piekarnika
(240 stopni, termoobieg wlaczony). Pieke az bedzie dobra (jakies 20-30
minut, dokladnie nie wiem).
Mysle, ze kluczem do sukcesu jest wloski trick ze smarowaniem ciasta oliwa.
Dzieki temu wilgoc z farszu nie ws

1. Data: 2003-09-19 13:17:52

Od: "maja" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanie laika kompletengo: a jakie proporcje w/w produktow ? a najwazniejsze
: ILE MĄKI ????

1. Data: 2003-09-19 14:56:30

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> pytanie laika kompletengo: a jakie proporcje w/w produktow ? a
najwazniejsze
> : ILE MĄKI ????

IMHO kilogram, do półtorej, tak z doświadczenia piszę.

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-09-19 14:58:22

Temat: Uzupełnienie
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli pytanie o makę dotyczyło proporcji, to poszukaj przepisu na
pizzę podawanego przeze mnie. Ja daję 1 opakowanie drozdzy instant na
pół kilograma maki.

pozdr

cherokee

Co to za przyprawy?
Co by mozna z tego zrobic?
Grzyby
RE: Widzieliscie
pasztet z pieczarek - zgubiłam przepis :-/