POMOCY - jak zagęścić krem

1. Data: 2002-06-07 17:31:28

Temat: POMOCY - jak zagęścić krem
Od: "Bandzieras" <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Krem zrobiłem. Wg przepisu. Masło, budyń, czekolada... Trzeba nim przełożyć
ciasto, ale widzę, że jest zbyt rzadki. Wiecie, jak go zagęścić?

I przy okazji? Czy aby nasączyć biszkopt aromatem do ciast trzeba go (aromat
nie biszkopt :)) najpierw czymś rozcieńczyć?

1. Data: 2002-06-07 17:32:00

Temat: Re: POMOCY - jak zagęścić krem
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I przy okazji? Czy aby nasączyć biszkopt aromatem do ciast trzeba go
(aromat
> nie biszkopt :)) najpierw czymś rozcieńczyć?

Wydaje mi sie, ze ten aromat to przed pieczeniem sie dodaje do
ciasta...

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-06-07 17:49:59

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bandzieras napisał(a):

> Krem zrobiłem. Wg przepisu. Masło, budyń, czekolada... Trzeba nim przełożyć
> ciasto, ale widzę, że jest zbyt rzadki. Wiecie, jak go zagęścić?

Można dodać nieco rozpuszczonej w małej ilości gorącej wody żelatyny.

> I przy okazji? Czy aby nasączyć biszkopt aromatem do ciast trzeba go (aromat
> nie biszkopt :)) najpierw czymś rozcieńczyć?

Aromatem? A nie lepiej rozcieńczonym alkoholem?
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-==-=-=

1. Data: 2002-06-07 18:17:20

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Bandzieras wrote:
> Krem zrobiłem. Wg przepisu. Masło, budyń, czekolada... Trzeba nim
> przełożyć
> ciasto, ale widzę, że jest zbyt rzadki. Wiecie, jak go zagęścić?

Nigdy nie robilam z budyniem - wiec nie wiem, ale moze dodasz jeszcze
zagotowanej maki kartoflanej z woda?
Robi sie tak, jak budyn.

> I przy okazji? Czy aby nasączyć biszkopt aromatem do ciast trzeba go
> (aromat
> nie biszkopt :)) najpierw czymś rozcieńczyć?

Tak. Do goracej wody dodajesz aromat i ta mieszanina nasaczasz przekrojony
na plastry biszkopt. Nie zaluj wilgoci, bo tort wtedy jest zawsze lzejszy do
jedzenia.
barbara

1. Data: 2002-06-07 18:24:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 Jun 2002 19:32:00 +0200, "Bożena"
<b...@s...pw.edu.pl> wrote:

>(aromat
>
>Wydaje mi sie, ze ten aromat to przed pieczeniem sie dodaje do
>ciasta...
>
>Bozenka z Wilna ;o)
>Warszawa - Wilno

niekoniecznie chyba - jak ma byc nasaczone, to zawsze weselej jak
ten nasoncz (ort. internetowa...) jest aromatyczny, pachnacy,
smaczny, alkoholizowany...sztuczny aromat, jakbys chlusnal w
ciasto to jakas okropnosc gastrologiczna masz jak w banku. moze
nie nasaczaj sztucznym a czyms bardziej zblizonym do natury...np
alkoholem ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-07 21:08:58

Temat: Re: POMOCY - jak zagescic krem
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> ciasto to jakas okropnosc gastrologiczna masz jak w banku. moze
> nie nasaczaj sztucznym a czyms bardziej zblizonym do natury...np

Krysiu, a co wtedy, kiedy nie ma sie w domu aromatycznego alkoholu?
Znakomicie nadaje sie do nasaczania nasz polski olejek rumowy.
Stosowalam - naprawde pasuje [nie mowiac o tym, ze torty na ogol jadaja tez
dzieci].
barbara

1. Data: 2002-06-07 21:32:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Znakomicie nadaje sie do nasaczania nasz polski olejek rumowy.
>Stosowalam - naprawde pasuje [nie mowiac o tym, ze torty na ogol jadaja tez

ja tylko tak, zeby mnie o kompletne zaslupie nie oskarzac ;))

moja Mama nasaczala:
herbata ze spirytusem
kawa
sokiem z kartonikanawet,
albo luzna galaretka

nie mowiac juz o takim na ten przyklad , ciastkiem ponczowym,
gdzie glowna role gra syrop woda+cukier+aromat (u nas sie zwie
ponczowe "Rum baba" bo faktycznie jest jakims aromatem rumowym
polane, bo nie wierze , ze prawdziwym rumem)

mozna likierami roznymi nasaczac (a la tiramisu i temu podobne),
w wersji doroslej (jak bylam mala, krecilam nosem na aromat
rumowy...)

Krysia, z chetka na Rum Babe
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-07 21:46:11

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> ponczowe "Rum baba" bo faktycznie jest jakims aromatem rumowym
> polane, bo nie wierze , ze prawdziwym rumem)

Oooooooooch, od razu widac, ze mnie skleroza dopadla :(
Zapomnialam o cukrze....

> mozna likierami roznymi nasaczac (a la tiramisu i temu podobne),
> w wersji doroslej (jak bylam mala, krecilam nosem na aromat
> rumowy...)

Moja mama tez roznych aromatow uzywala, takze tych zrobionych na bazie
wlasnych lub ciocinych nalewek :-)
A ja pieklam ostatnio ze dwa lata temu, totez teraz niezle gafy bede
popelniac :(
Pozdrowka :-)
barbara

(P) Sałatka owocowa