PRAWIE gnocchi (chwalę się)

1. Data: 2003-08-09 15:40:58

Temat: PRAWIE gnocchi (chwalę się)
Od: onet <...@f...wp.pl > szukaj wiadomości tego autora

Chce się podzielić swoim odkryciem :)

Po kilku latach we włoszech przyzwyaczaiłam się do tamtejszych sklepowych
kluseczek (mówię o gnocchi di patate - czyli kluskach ziemniaczanych).
Domowe włoskie gnocchi przypominają za bardzo nasze kopytka, więc sporo się
nakombinowałam nim znalazłam substytut tych sklepowych.
Zwłaszcza, że mój TZ je uwielbia.
a więc tak:

Gotowane przemielone ziemniaki, najlepiej gotować w mundurkach, ale
niekoniecznie - ok 1 kg
Kasza manna zwykła, nie błyskawiczna - 1/5 objętości ziemniaków lub troszkę
więcej jesli trzeba
Mączka ziemniaczana - 1/4 - 1/3 objętości ziemniaków
Im więcej mączki, tym bardziej "gumowe" wychodzą
1 jajko, sól.
Zagnieść szybko dość twarde ciasto, porobić ok 1cm wałeczki i kroić na
niwielkie kluseczki. Gotować ok 2 minut w dużej ilości wody. Można też
mrozić na surowo rozłożone na talerzu i obficie "umączone" w ziemniaczance.
Uwaga - nie stosować zwykłej mąki.
Są doskonałe zwłaszcza z domowym ragout bolognese, albo 4 formaggi :))

olga

1. Data: 2003-08-09 18:37:31

Temat: Re: PRAWIE gnocchi (chwalę się)
Od: "WMA" <w...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

Nareszcie, dziekuje za przepis, sa wspaniale a im wiecej sosu tym
smaczniejsze :)

Wacek

1. Data: 2003-08-09 19:48:14

Od: onet <...@f...wp.pl > szukaj wiadomości tego autora

WMA wrote:

> Nareszcie, dziekuje za przepis, sa wspaniale a im wiecej sosu tym
> [...]
smacznego :)

1. Data: 2003-08-09 21:25:00

Od: onet <...@f...wp.pl > szukaj wiadomości tego autora

WMA wrote:

> Nareszcie, dziekuje za przepis, sa wspaniale a im wiecej sosu tym
> smaczniejsze :)
>
> Wacek

smacznego :))
olga

Czy Adam665 to nasza droga Madzia?
Kto jadł "pysznego śledzia" w Zielonej Tawernie
Sztyblety indyka, jak sobie z tym radzicie?
Starzy Grupowicze
Jakie to ścierwo weszlo na grupe