PRAWY i LEWY - brak rozróżniania

1. Data: 2004-05-13 14:04:56

Temat: PRAWY i LEWY - brak rozróżniania
Od: j...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

Jak nazywa się dysfunkcja polegajaca na
nie możności rozróżnianiu "prawego" od "lewego" ?

Czy jest rozpoznana jej przyczyna neurologiczna?
Czy jest ona uwarunkowana genetycznie czy rozwojowo ?
Czy poddaje się leczeniu ?
Czy jest traktowana jako choroba dyskwalifikująca do wykonywania pracy ?
Czy jest podstawą do ubiegania się o rentę ?
Jak jest to częsta przypadłość w populacji ?

Jakie są obserwowane inne dysfunkcje podobnego rodzaju ?

dziękuję za informację
pozdrawiam JAn

1. Data: 2004-05-13 15:07:12

Temat: Re: PRAWY i LEWY - brak rozróżniania
Od: "kasandra kasandrowska" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaburzenia lateralizacji. Jedna z hipotez powiada, ze chodzi o mielinizacje
styku platow ciemieniowego, skroniowego i potylicznego. Z pewnoscia niektore
zawody trudno jest z tym wykonywac.

1. Data: 2004-05-15 16:49:25

Od: vonBraun <interfere@sp~wywal~ace.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@w...pl wrote:
te.onet.pl
> Jak nazywa się dysfunkcja polegajaca na
> nie możności rozróżnianiu "prawego" od "lewego" ?

Czy możesz sprecyzować i podać
jak najwięcej szczegółów o jakie sytuacje
rozróżniania chodzi - zakładam, że mówisz
o konkretnej osobie/sobie :-)

Nie obiecuję, że coś się znajdzie
ale mogę trochę poszperać.

vonBraun

1. Data: 2004-05-17 23:17:27

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun; <c85hm0$264$1@nemesis.news.tpi.pl> :

> [...]
>
> Czy możesz sprecyzować i podać
> jak najwięcej szczegółów o jakie sytuacje
> rozróżniania chodzi - zakładam, że mówisz

Wtrącę się - a może niech nadawca najpierw opisze, czy po ulicy jeździ
też nie potej stronie co trzeba? Jeżeli jeździ tak jak trzeba, to
bardziej problem sztuczności pojęć lewego i prawego - to tak jak
stwierdzenie, że nie rozróżnia pojęć ekonomicznych X i Y - tego się
chyba nie leczy? ;). Tak z ciekawości - w jaki sposób przeciętny
człowiek określa strony - przypisuje je do ręki?

Na marginesie - mój sposób na strony, kiedy nagle uda mi się zapomnieć
co jest lewe, a co prawe, to wyobrażanie sobie stania na jezdni i
wszystko jasne. ;)

Flyer

Phobia
nerwowo w pracy