Pączki, pączki i po pączkach :) Tylko co z białkami???

1. Data: 2002-02-07 23:54:24

Temat: Pączki, pączki i po pączkach :) Tylko co z białkami???
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jej! Pierwszy raz w życiu zrobiłam pączki :) i faworki :)) i wyszły :)))
Dosłownie - prawie nic już nie zostało. Pączków zrobiłam w sumie trzy
wielkie talerze (takie mini Kopce Kościuszki ;) ), faworków - dwa i uważam
nieskromnie, że zdobyłam certyfikat młodszej pączkowej ;) Faworków nie
wybijałam, a były super bąbelkowe, chociaż ciut za mało kruche, ale przyznam
się, że kolejna partia, którą cieniej rozwałkowałam, była już w porządku :)
Pączki były dwugatunkowe, żeby nie było monotematycznie: ze skórką
pomarańczową i maminym dżemem, a drugie z rodzynkami i cynamonem - mniam...
:) Tylko, zostało mi w lodówce 14! białek, z tego 4 są z nieznaczną
domieszką żółtka, które nieopatrznie zapragnęło do nich dołączyć. Macie
pomysł, co z tym fantem zrobić oprócz jajecznicy?

Anka - młodsza pączkowa ;)

1. Data: 2002-02-08 00:18:24

Temat: Re: Pączki, pączki i po pączkach :) Tylko co z białkami???
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :) Tylko, zostało mi w lodówce 14! białek, z tego 4 są z nieznaczną
> domieszką żółtka, które nieopatrznie zapragnęło do nich dołączyć. Macie
> pomysł, co z tym fantem zrobić oprócz jajecznicy?

Ba, no problem :-))

http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=182

to przepis baaaaaaardzo prosty na kokosanki. Możesz zrobić i mi wysłać, ja
je zjem wszystkie :)))

Wkn

1. Data: 2002-02-08 07:26:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>domieszką żółtka, które nieopatrznie zapragnęło do nich dołączyć. Macie
>pomysł, co z tym fantem zrobić oprócz jajecznicy?

wysmazow (wysmarzuw) - w odorznieniu od wypiekow - gratuluje.

co do bialek - tylko bezy!

Krysia
P.S. To z zoltkami moze sie nie ubic, iwec chyba wywalic albo dac
psu.

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-02-08 07:52:10

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"stsal" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> :) Tylko, zostało mi w lodówce 14! białek, z tego 4 są z nieznaczną
> domieszką żółtka, które nieopatrznie zapragnęło do nich dołączyć. Macie
> pomysł, co z tym fantem zrobić oprócz jajecznicy?

Wczoraj na spotkaniu towarzyskim jadlam pychote zrobiona m.in. z bialek
pozostalych z pieczenia paczkow. Byl to deser w okraglej formie a skladal
sie z :
2 warstw bialek pianki zrobionej z 6 bialek ubitych na sztywno z mala
iloscia cukru i ubijanej dalej z tezejaca galaretka. Na 6 bialek gospodyni
wziela 2 galaretki rozpuszczone w mniejszej ilosci wody (1,5 szkl na
galaretke). Ponoc bialek mozna dac i 8 na te porcje i zmiejszyc ilosc wody.
Calosc przygotowana byla nasteppujaco:
- warstwa pianki z galaretka brzoskwiniowa z rodzynkami namoczonymi w
koniaku
- galaretka kiwi
-spora ilosc orzechow wloskich grubo pokrojonych
- warstwa pianki z galaretka kiwi

Pianka wychodzi pyszna, bardzo lekka.

Asia

1. Data: 2002-02-08 07:53:39

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. To z zoltkami moze sie nie ubic, iwec chyba wywalic albo dac psu.

Mi kiedys tez takich bialek zostalo ale nie dalam psu bo go nie mam, tylko
nalesniki z samych bialek zrobilam i zamiast kranowy lunelam wody z
babelkami. Bardzo nam smakowaly te nalesniki i takie fajne kropeczki mialy
przez te bable z wody ;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-08 08:39:55

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zamiast kranowy lunelam wody z
> babelkami. Bardzo nam smakowaly te nalesniki i takie fajne kropeczki mialy
> [...]
No rewelacja!!! Koniecznie te bąbelki wypróbuję!!!
Kamila K. / stonsik

1. Data: 2002-02-08 10:26:59

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ba, no problem :-))
>
> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=182

Hehe... za dużo cukru...
Należy ubić białka wymieszać z wiórkami i usmażyć na maśle :-)))
Jeszcze nie wiem jak to smakuje, ale dzisiaj zrobię... Kwaśniewski takie coś
poleca jako zdrowe łakocie dla dzieci i nie tylko...
--
Joanna optymalnie nawiedzona
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-02-08 11:51:57

Temat: Odp: Pączki, pączki i po pączkach :) Tylko co z białkami???
Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>> http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=182

> to przepis baaaaaaardzo prosty na kokosanki. Możesz zrobić i mi wysłać, ja
> je zjem wszystkie :)))

Telepatia? ;) Intensywnie myślałm nad kokosankami i proszę :)) Jeśli chodzi
o wysyłanie, to, jak coś zotanie, to się podzielę... Mam w domu takiego
wyrośniętego łakociożercę :)) Dzięki za przepis - rzucam się w wir pracy :)

Anka - stsal

1. Data: 2002-02-08 12:02:15

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach!>

> wysmazow (wysmarzuw) - w odorznieniu od wypiekow - gratuluje.

:)

"Z pozaru wyszedl swiezo upieczony strazak" :))

> co do bialek - tylko bezy!

Chyba sie jednak skusze na na kokosanki. Bezy dla mnie bez niczego sa
niejadalne, a bardzo slodko to nie bede chciala przez najblizsze 2
tygodnie... Przezarlam sie paczkami i faworkami :)

> P.S. To z zoltkami moze sie nie ubic, iwec chyba wywalic albo dac
> psu.

Psa nie mam :( Chyba z tych bialek zrobie nalesniki wg Basi. Mam nawet
pomysl na farsz: pokroje jablka w cieniutkie
cwiartki/ósemki/szestnastki/trzydziestodwójki (?), wrzuce do woreczka Twoja
metoda na ziemniaki :) dosypie cukru i cynamonu, zamerdam i beda nalesniki z
jablkami i cynamonem :))

Anka - stsal

1. Data: 2002-02-08 12:09:44

Od: "stsal" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mmmm... Podzielę białka na pół i z części zrobię kokosanki, a z częsci te
pychotki :) I chyba przestaję dalej czytać, bo mi białek zabraknie ;)

Anka - stsal

serniczek z truskawkami
Oponki
grochowka