Padaczka a koncentracja

1. Data: 2004-06-25 07:32:17

Temat: Padaczka a koncentracja
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Chcialam poradzic sie was w takiej sprawie.

Jestem chora na padaczke, jest to dosc lagodny przypadek. Jak dotad mialam w
ciagu paru lat zaledwie 5 czy 6 atakow, oprocz tego mam codziennie kilka
zaburzen swiadomosci (minor), ktore przechodza lbo po paru sekundach albo
trwaja troszke dlzuej - do paru minut.

Jestem pod stala opieka neurologa, biore leki Lamictal 50. Staram sie prowadzic
regularny tryb zycia.

Od jakiegos czasu niestety mam coraz wieksze problemy z koncetracja, jestem
wciaz oslabiona, mam tez bardzo niskie cisnienie i straszliwie chce mi sie
spac - wlasciwie od momentu jak wstane rano z lozka. Moze dla znawcow tematu
moje pytanie wyda sie glupie, ale czy ma tojakis zwiazek z moja choroba, czy
moze to byc o prostu okresowe przemeczenie? Myslalam o tym, czy nie kupic sobie
jakiegos preparatu na podwyzszenie koncentracji, ale nie wiem czy moge.

Wiem, ze to pytanie w sumie powinnam zadac mojemu lekarzowi, ale zanim to
zrobie, chcialabym zapytac co sadzicie.

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2004-06-25 09:56:45

Temat: Re: Padaczka a koncentracja
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Jun 2004 09:32:17 +0200, Ewa wrote:

> [...]
> zaburzen swiadomosci (minor), ktore przechodza lbo po paru sekundach albo

Czyli Twoje kłopoty raczej nie są związane z napadami. OK...

> Jestem pod stala opieka neurologa, biore leki Lamictal 50. Staram sie prowadzic
> regularny tryb zycia.

Lamotrygina może powodować senność. Lub bezsenność. Przedyskutuj to ze
swoim lekarzem. Jeśli jednak jesteś młodą kobietą i planujesz zajście w
ciążę - raczej nie brał bym pod uwagę zmiany leczenia (lamotrygina ma
opinię leku najbardziej bezpiecznego dla płodu).

> [...]
> wciaz oslabiona, [...]
> Wiem, ze to pytanie w sumie powinnam zadac mojemu lekarzowi, ale zanim to

Jak dla mnie - związek być jakiś może, ale nie musi:)
Z lekami "na koncentrację" był bym raczej ostrozny, Tak na wszelki
wypadek. Ginkofar czy inny bilobil zaszkodzić raczej nie powinny, ale
raczej nic "mocniejszego" nie wchodzi w grę IMHO.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

dobry pediatra w Białymstoku?
antykoncepcja a tarczyca