Pamela nauczy reanimacji :-)

1. Data: 2002-07-09 20:05:29

Temat: Pamela nauczy reanimacji :-)
Od: Robert Pyzel <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W ostanim "Przeglądzie" nr 27 (133) www.przeglad-tygodnik.pl
jest bardzo optymistyczna historia. Trójka młodych ludzi (Mariusz 23l.
Magda 18l. i Ania 17l.) uratowali życie 10-letniej Marty.
Dziewczyna topiła się w Nidzie, znikneła pod wodą, Mariusz ją wyciągnął
na brzeg i we trójką reanimowali Martę. Dziewczyny robiły masaż serca,
on sztuczne oddychanie. Udało im się, duże brawa, a wypowiedź Mariusza
powinna natchnąć odwagą tych, co "nie umieją".

-"Przypomniały mi się sceny z serialu "Słoneczny Patrol", który bardzo
lubię i zacząłem akcję reanimacyjną. Wcześniej nie przechodziłem
żadnych szkoleń ani kursów".

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

2. Data: 2002-07-09 21:35:38

Temat: Re: Pamela nauczy reanimacji :-)
Od: "Krzysztof Pujdak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Pyzel" <r...@p...com> wrote in message
> [...]
>
> -"Przypomniały mi się sceny z serialu "Słoneczny Patrol", który bardzo
> lubię i zacząłem akcję reanimacyjną. Wcześniej nie przechodziłem

A mi sie wydaje, ze zeby skutecznie reanimowac czlowieka, trzeba jednak miec
wprawe. Nawet sama wiedza teoretyczna nie wystarczy. Mialem pare miesiecy
temu przyjemnosc ratowania jednej kobiety w centrum handlowym w 3miescie
(BTW zachowanie sie personelu, w tym zatrudnionego tam na etacie strazaka,
ktory afaik powinien znac podstawy CPR, to jedna wielka zenada i temat na
oddzielny watek) i smiem twierdzic, ze bez wytrwale przeze mnie wykonywanego
treningu na fantomie na zajeciach z anestezjologii (ktory akurat b. dobrze
mi po jakims czasie wychodzil), to bym sie przyslowiowo "skichal" :-)
Wniosek jaki z tego dla mnie plynie jest taki, ze prawdopodobnie z topiaca
sie dziewczynka nie bylo tak zle - albo dwie inne "ratowniczki" cos umialy
:-)
pzdr
Krzysztof

3. Data: 2002-07-09 22:01:36

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel wrote:

> [...]
>
> -"Przypomniały mi się sceny z serialu "Słoneczny Patrol", który bardzo
> lubię i zacząłem akcję reanimacyjną. Wcześniej nie przechodziłem
Film filmem a zycie zyciem
Ventura hospitalizowany
http://www.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/07/09/ventura/in
dex.html

4. Data: 2002-07-10 01:41:54

Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> szukaj wiadomości tego autora

Robert Pyzel <r...@p...com> wrote:

> [...]
> Martę. Dziewczyny robiły masaż serca, on sztuczne oddychanie.
> Udało im się, duże brawa, a wypowiedź Mariusza powinna

No to Mariusz ma szczęście, że straciła przytomność, zanim do
niej dopłynał.

Bo stosowanie metod ze słonecznego patrolu mogloby się zakończyć
dla niego śmiertelnie, gdyby Marta wykazał asię większa
desperacją albo była nieco bardziej przypakowana...

Krzystzof

5. Data: 2002-07-10 07:54:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Jul 2002, Krzysztof Pujdak wrote:

> (BTW zachowanie sie personelu, w tym zatrudnionego tam na etacie strazaka,
> ktory afaik powinien znac podstawy CPR, to jedna wielka zenada i temat na

nasi (w Toruniu) znaja. Sam ich tego miedzy innymi uczylem. Co wiecej
bardzo zapalili sie do nauki CPR kiedy doszlo do nzk ich kolegi
strazaka i sami go uratowali :-) skutecznie reanimujac az do przyjazdu
karteki "R". No ale PSP w Toruniu uwazana jest za najlepsza w Polsce

Pozdrowienia

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2002-07-10 11:39:35

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@p...com> napisał w wiadomości

> -"Przypomniały mi się sceny z serialu "Słoneczny Patrol", który bardzo
> lubię i zacząłem akcję reanimacyjną. Wcześniej nie przechodziłem
> żadnych szkoleń ani kursów".

Kolega pracujacy od ladnych paru lat jako ratownik medyczny, dla ktorego
akcje reanimacyjne sa chlebem powszednim twierdzi ze sceny ratunkowe z tego
typu filmow sa w 100% zenujace. Technikami tam prezentowanymi mozna co
najwyzej doprowadzic do przyspieszenia drogi ofiary na ta druga strone, ale
z cala pewnoscia nie uratowac.

J.

7. Data: 2002-07-10 12:51:48

Od: "Ulysses" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Pujdak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Wniosek jaki z tego dla mnie plynie jest taki, ze prawdopodobnie z topiaca
> sie dziewczynka nie bylo tak zle - albo dwie inne "ratowniczki" cos umialy
> :-)

Topiaca sie dziewczynka lezala 10 minut na dnie jeziora, wiec raczej bylo z
nia zle.
Ja z kolei widzialem w telewizji wypowiedz owych dwoch ratowniczek i one
takze powiedzialy, ze wiedzialy co robic, bo ogladaly "Sloneczny patrol".

Ulysses

8. Data: 2002-07-10 13:24:39

Od: "Krzysztof Pujdak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Topiaca sie dziewczynka lezala 10 minut na dnie jeziora,

I to juz jest dowodem, ze cos tutaj nie gra. Po 10 minutach na dnie jeziora
nikogo nie da sie uratowac.....
pzdr
Krzysztof

9. Data: 2002-07-10 13:45:56

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to juz jest dowodem, ze cos tutaj nie gra. Po 10 minutach na dnie
jeziora
> nikogo nie da sie uratowac.....

Sa przypadki uratowania nawet po 40 minutach pod woda. Ale w lodowato zimnej
wodze. Tu - cholera wie.

J.

10. Data: 2002-07-10 15:20:40

Od: "Krzysztof Pujdak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sa przypadki uratowania nawet po 40 minutach pod
> woda. Ale w lodowato zimnej
> wodze.

No to bardzo dziwnie, ale jezeli sa takie przypadki, to rzeczywiscie nie ma
co sie klocic z faktami. Jednak IMHO to wyjatki, a nie regula.

>Tu - cholera wie.

No ale na dnie? Z medycyny sadowej wiem, ze na dno cialo spada dopiero
wtedy, gdy jest w stanie smierci klinicznej.... I potem jeszcze 10 minut?
Hmmm. jakies nieprawdopodobne to mi sie wydaje....
pzdr
Krzysztof

przeciwbolowe...
erekcja sutka