Panele

1. Data: 2001-10-18 08:58:57

Temat: Panele
Od: "Robert K." <r...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Czytalem Wasza dyskusje na temat paneli i musze stwierdzic, ze mialem
podobny dylemat: czy wybrac parkiet czy panele ale drewniane?
Mowiac panele drewniane (sorry zapomnialem, jak sie je poprawnie je
nazywa) mam na mysli panele zrobione w calosci z drewna.
Porownujac cenowo panele 'drewniane' z parkietem wychodzi prawie to samo.

Ja kupilem swoje panele 'drewniane' firmy Heens (sorry za zapis
fonetyczny, jest to firma niemiecka) i placilem ok. 115 zl/m2 (rok temu) ,a
byly to panele debowe (tzn. gora byla debowa, a dol z drzewa sosnowego)

Znajomy w swoim domu zastosowal panele zwykle i panele 'drewniane"
(takie jak moje) i efekt jest taki, jak sie chodzi np. w skarpetkach to
wyraznie sie odczuwa po czym sie chodzi.
Panele drewniane sa CIEPLE !!!!!!
A on sam stwierdzil, ze zaluje iz kupil zwykle panele.
Zwykle panele maja glowna zalete, ze sa w miare odporne na zadrapania, no i
sa duzo tansze.

A z kolei inny znajomy ma parkiet od ok 10 lat i nie jest tak do konca
zadowolony, gdyz ma szpary miedzy klepami ( tam gromadzi sie brod) i
oczywiscie w miejscach po ktorych sie najczesciej chodzi - klepki halasuja.

Czyli nie mozna tak do konca stwierdzic co jest lepsze
zwykle panele sa duzo tansze od klepki i mozna je wymieniac co np. 10 lat,
a przeciez moda sie zmienia.
A z kolei parkiet jest trwalszy, 'cieplejszy', drozszy, lecz nie wiadomo, co
bedzie modne za 20 lat.

Ja wybralem rozwiazanie posrednie i kupilem parkiet 'drewniany'.

Zycze milego dnia.
Robert k.

1. Data: 2001-10-18 19:19:08

Temat: Re: Panele
Od: "EmBaS" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert K." <r...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]

co
> bedzie modne za 20 lat.
>
> Ja wybralem rozwiazanie posrednie i kupilem parkiet 'drewniany'.

Stoję przed tym dylematem co wybrać, ale zdecydowałem sie na deskę
Barlinecką. Myślę, że warto zwrócić uwagę na fakt że deskę Barlinecką można
już kupić za 70-80 PLN/m2 (np w Praktikerze w zależności od drewna)

1. Data: 2001-10-18 21:05:47

Od: Wojtek Sylwestrzak <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

EmBaS wrote:

> Stoję przed tym dylematem co wybrać, ale zdecydowałem sie na deskę
> Barlinecką. Myślę, że warto zwrócić uwagę na fakt że deskę Barlinecką można
> już kupić za 70-80 PLN/m2 (np w Praktikerze w zależności od drewna)

"deske barlinecka" z Wolomina mozna kupic juz za niecale 60 zl/metr.
nie wiem tylko jak z jakoscia.

--w

1. Data: 2001-10-19 05:45:30

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EmBaS" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
można
> już kupić za 70-80 PLN/m2 (np w Praktikerze w zależności od drewna)

Długa i porządna kosztuje sporo ponad 100,-zł.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-10-19 07:08:03

Od: "Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> Długa i porządna kosztuje sporo ponad 100,-zł.

O krotkich nikt nie mowi, sa duzo tansze z zalozenia. natmiast wsrod tych
dlugich mozna bez problemu kupic ponizej 100zl, wystarczy poszukac.
Oczywiscie beda to zwykle nizsze sorty, jednak taki nizszy najczesciej
oznacza wieksza liczbe sekow, brzydszy rysunek slojow itp.

J.

1. Data: 2001-10-19 08:40:31

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Oczywiscie beda to zwykle nizsze sorty, jednak taki nizszy najczesciej
> oznacza wieksza liczbe sekow, brzydszy rysunek slojow itp.

Za mniej więcej takie pieniądze mam solidny parkiet bukowy "exclusive",
czy jakoś tak... W każdym razie nie "wzorzysty". ;-)

Pozdrowienia

1. Data: 2001-10-19 16:53:19

Od: "Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za mniej więcej takie pieniądze mam solidny parkiet bukowy "exclusive",
> czy jakoś tak... W każdym razie nie "wzorzysty". ;-)

Panele bukowe naleza do najtanszych, za 60zl mozna kupic calkiem ladne.
A co do parkietu - no coz miales szczescie, kupiles dobry parkiet. Na grupie
przewijaly sie osoby, ktore takiego szczescia nie mialy i nawet za wieksze
pieniadze kupily parkiet zle wysuszony, ktory potem im sie porozsychal.
Parkiet dobrze zrobiony jest najlepsza podloga, tylko ze i najlatwiej sie na
takiej podlodze przejechac...

J.

1. Data: 2001-10-20 06:18:30

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <[nospam]j_23@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
...>
> [...]
> pieniadze kupily parkiet zle wysuszony, ktory potem im sie porozsychal.
> Parkiet dobrze zrobiony jest najlepsza podloga, tylko ze i najlatwiej sie

Tutaj akurat nie miałem większego problemu.
Facet po prostu zmierzył mi wilgotność kupowanego parkietu.
Poza tym była mierzona wilgotność posadzki.
Ponieważ na poddaszu posadzka była troszkę zbyt wilgotna
(pewnie fachowcy od glazury i terakoty rozlali trochę wody),
to dosuszaliśmy specjalną maszyną.

Ogólnie w domu było już bardzo sucho;
styczeń, ogrzewanie mocne, nikt jeszcze nie mieszkał.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl
http://www.aval.com.pl/ (o firmie, poradnik, katalog, cenniki)
ANTENY, TV-SAT, ANTENY ZBIOROWE, TV KABLOWA, TELEFONY, PRZEWODY
DOMOFONY, ALARMY, TV DOZOROWA, KONTROLA DOSTĘPU, KASETKI, ZAMKI

1. Data: 2001-10-22 05:31:14

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EmBaS" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

(...)
> Stoję przed tym dylematem co wybrać, ale zdecydowałem sie na deskę
> Barlinecką. Myślę, że warto zwrócić uwagę na fakt że deskę Barlinecką można
> już kupić za 70-80 PLN/m2 (np w Praktikerze w zależności od drewna)

Szukam deski Barlineckiej w w/w cenach na Opolszczyźnie.
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie mogę kupić.
Pozdrawiam Krycha.

Zmywarki
Pralka Bosh WFC 1200
Drzwi Wewnętrzne - jakie i gdzie