Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Panie psycholog:) Panie psycholog:)

Grupy

Szukaj w grupach

 

Panie psycholog:)

następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!postn
ews.google.com!b35g2000yqi.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Panie psycholog:)
Date: Thu, 8 Jul 2010 21:53:22 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 123
Message-ID: <5...@b...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 74.86.222.71
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1278651202 25163 127.0.0.1 (9 Jul 2010 04:53:22 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 04:53:22 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: b35g2000yqi.googlegroups.com; posting-host=74.86.222.71;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE;
PPC)/UCWEB7.0.0.41/31/352,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:549782
Ukryj nagłówki

Dominacja i uległość kobiet w kampanii reklamowej.Reklamy, w których
modelka w wysokim stopniu dominuje nad partnerem są oceniane znacznie
wyżej przez kobiety niż przekazy ukazujące silną podległość.
Konsumentki deklarują bardzo wysoką chęć zakupu produktów
prezentowanych przez kobiety dominujące seksualnie nad mężczyzną - w
Szkole Wyższej Psychologii Społecznej przeanalizowano reklamy o
zabarwieniu erotycznym.- We współczesnym świecie reklam znajdziemy
bardzo rożne stereotypy nowoczesnych kobiet. Obok robiących karierę
bizneswoman, widoczny jest przede wszystkim wizerunek kobiety
przedstawiony w kontekście erotycznym. Obiekt seksualny to obraz
wszystkim świetnie znany, będący przedmiotem wielu kontrowersji i
analiz badawczych - mówi Maria Korniłowicz, studentka V roku
psychologii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Pod kierunkiem
prof. Andrzeja Falkowskiego przeprowadziła analizę dwóch typów reklam
przedstawiających kontrastujące ze sobą postawy kobiet w relacji z
mężczyzną. - Zainteresował mnie jednak nie tyle seksualny wizerunek
atrakcyjnej modelki, co konkretny rodzaj zachowań w sytuacji o
zabarwieniu erotycznym, mianowicie dominacja oraz uległość mężczyźnie
- dodaje Korniłowicz.Jak prezentowany w spocie reklamowym wizerunek
kobiety i jej zachowanie wpływa na skuteczność przekazu? Badanie
jednoznacznie wykazało, że najbardziej efektywne są reklamy
charakteryzujące się wysokim poziomem dominacji. Najniższą ocenę
uzyskały te reklamy, w których modelka jest całkowicie podporządkowana
mężczyźnie. Świadczą o tym zarówno nastawienie do reklamy, marki jak i
deklarowana pewność zakupu wśród badanych kobiet.Jak tę zależność
tłumaczy autorka badań? Przyczyn postaw prezentowanych przez badane
można doszukiwać się między innymi w charakterystyce reklamowanego
produktu - w tym przypadku sukience (kusej, krótkiej i seksowanej).
Tego rodzaju strój bardzo silnie kojarzy się z seksualnością. Noszony
jest przeważnie przez kobiety odważne, silne, świadome swojego piękna,
będące często trendsetterkami nowych stylów. Świat mody, kojarzony
jest z kobietami, które dzięki świadomości swojej wyjątkowej
seksualności dominują nad mężczyzną - nie koniecznie w sensie
dosłownym. Młode konsumentki pragną być pociągające i tym samym mieć
władzę seksualną nad mężczyzną. Reklama ukazująca kobietę zmysłową, a
jednocześnie dominującą, ukazuje spójny przekaz, mówiący
jednoznacznie: Zakładając tą sukienkę sprawisz, iż mężczyzna klęknie u
twych stóp. Czyż nie tego w istocie pragnie każda kobieta?- Wyniki
tego badania mogą wskazywać na pewne zmiany w postrzeganiu ideału
"kobiecości" przez same kobiety, które dostrzegają w tym wizerunku
miejsce na cechy takie jak moc, władza - komentuje badanie Joanna
Roszak, psycholożka specjalizująca się w zagadnieniach gender. -
Jednak sfera, w jakiej znajduje to wyraz pozostaje na wskroś
tradycyjnie "kobieca", gdyż dotyczy wyglądu i atrakcyjności -
uzupełnia.Z drugiej strony badanie wykazało, że widok kobiety
zdominowanej przez mężczyznę może aktywować w konsumentkach obawę
przed wkraczaniem (niekoniecznie przemocą) w sferę kobiecej
seksualności. W umysłach badanych zaczyna kojarzyć się ona już nie z
przyjemnością, ale często z niebezpieczeństwem. Wyniki badań pozwalają
na wysnucie wniosku dotyczącego reklam o zabarwieniu erotycznym,
mianowicie: nie przyniesie skutecznych efektów reklama, w której
kobieta jest silnie poddana mężczyźnie, a nawet może doprowadzić do
dewaluacji marki w oczach konsumentek.- To przejaw myśli równościowej
- twierdzi Roszak. - Zdanie sobie sprawy przez kobiety, że ich ciało i
seksualność należą do nich, że mogą się one nimi dzielić, ale nie
muszą, jeśli nie chcą, to wielki postęp. Nie byłoby dobrze, gdyby
seksualność przestała się kojarzyć z przyjemnością i bliskością, ale
tak właśnie jest, jeśli zostaje ona naruszona wbrew woli -
dodaje.Badanie przeprowadzono w 2009 r. pod kierunkiem prof. Andrzeja
Falkowskiego, dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej SWPS.
Badanym respondentek pokazywano dwa typy reklam o lekkim zabarwieniu
erotycznym, które ukazują wizerunek kobiety dominującej oraz poddanej
mężczyźnie. Dlaczego analizie poddano jedynie ocenę kobiet? - Po
pierwsze dlatego, iż to one dokonują większości zakupów. Drugim
powodem była zwykła ciekawość tego, jakie w rzeczywistości pragną być
współczesne konsumentki. Odkrycie to będzie stanowić podstawę do
stworzenia maksymalnie skutecznej kampanii reklamowej
- ........................
Moja kuzynka byłaby zachwycona...bo o to mamy seksulną kobietę, a
mężczyzna jest sługą, ...Panią psycholog wydaje się, że będąc
wyzwolone w seksulności są wolne...ale to gówno prawda są zniewolone
bo traktują siebie jak obiekt seksualny i spychany do seksualności
jedynie, czyli kobieta przestaje być człowiekiem, a jest seksem i taką
rolę sobie wyznacza, panie psycholog nie widzą jak są zniewolone i jak
same siebie uprzedmiotowiają...to są właśnie konsekwencje wiary w
obiektywizm. Czyli nie widzi ksztaltującej się agresywnej formy
społecznej nakazującej kobiecie być seksem, one myślą że wyzwoliły się
i tak powinno być...




















 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
09.07 Nagash
09.07 glob
09.07 glob
09.07 Odmieniony Druch
09.07 Odmieniony Druch
09.07 glob
09.07 Nagash
09.07 Nagash
09.07 Nagash
09.07 glob
09.07 glob
09.07 glob
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem