Pańska skórka poraz n-ty

1. Data: 2006-05-04 07:01:16

Temat: Pańska skórka poraz n-ty
Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No więc byłam wczoraj na cmentarzu bródnowskim, gdzie nie omieszkałam
zaopatrzyć się w niewielki zapasik owej (w dziecięctwie mama nie chciała mi
tego kupować "bo to robione jakimiś domowymi sposobami na pweno w
niehigienicznych warunkach"). Ale mnie te warunki zwisają, pańską skórkę
lubię i już. Ale pomna debat tu się odbywających zapytałam sprzedawcę o
przepis. Na co on rzekł, iż przepis ów nabył był za 3000 (trzy tysiące) PLN
i zdradzić go za nic nie może. A przyciśnięty rzekł, że nie ma tam mleka,
jajek, jest za to tylko i wyłącznie cukier + nieco krochmalu + nieco
żelatyny + nieco jakiegoś syropu coby te różowe smugi się zrobiły. I to by
było na tyle
Pozdrawiam - Agnieszka

2. Data: 2006-05-04 07:11:46

Temat: Re: Pańska skórka poraz n-ty
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No więc byłam wczoraj na cmentarzu bródnowskim, gdzie nie omieszkałam
> zaopatrzyć się w niewielki zapasik owej ...

Czy masz na myśli to coś brązowe, lekko zwinięte, co w Poznaniu nazywało się
za mojego dzieciństwa rurami???

Pozdrawiam
Barbara i Maleństwo

3. Data: 2006-05-04 07:23:00

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):
> A przyciśnięty rzekł, że nie ma tam mleka,
> jajek, jest za to tylko i wyłącznie cukier + nieco krochmalu + nieco
> żelatyny + nieco jakiegoś syropu coby te różowe smugi się zrobiły.

Syrop to woda różana.
Już nieraz eksperymentowałem z pańską skórkę, i potrafię osiągnąć smak bardzo
podobny, ale konsystencja - ni cholery. Podejrzewam jakiś dziwaczny zagęszczacz,
który mi nie przychodzi do głowy - moje wychodzą bowiem takie ciągiutki, jak
krówki, a w temp. pokojowej winny być twarde jak jasny gwint.
I co masz na myśli przez "krochmal"?!?

Pozdr,

Michał K.

4. Data: 2006-05-04 07:24:58

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. napisał(a):

> Czy masz na myśli to coś brązowe, lekko zwinięte, co w Poznaniu nazywało się
> za mojego dzieciństwa rurami???

Absolutnie nie. Pańska skórka znana jest, AFAIK, wyłącznie w Warszawie, a
przepis przekazywany jest wyłącznie ustnie :)
Chodzi o takie mega-twarde cudo, biało-różowe, słodkie do obrzydliwości, które
w miarę mielenia w paszczy staje się coraz bardziej klejące, aż zakleja dokumentnie
na parę minut :)
Koniecznie trzeba tego spróbować choć raz. Do kupienia pod każdym większym
cmentarzem,
zwykle też na Starówce oraz w okolicach bazaru Różyckiego.

Pozdr,

Michał K.

5. Data: 2006-05-04 08:20:53

Od: "Anatol Mroczek" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> I co masz na myśli przez "krochmal"?!?

imho mąkę ziemniaczaną

Pan Anatol

6. Data: 2006-05-04 08:30:16

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak
> krówki, a w temp. pokojowej winny być twarde jak jasny gwint.

Anatol ma rację, krochmal to inaczej skrobia czyli mąka ziemniaczana. Zaś co
się tyczy konsystencji ps to ta, którą ja kupuję nie jest twarda jak kamień,
tylko prawie od razu ciągutka. A jak robisz ów specyjał?
Pozdr. - A.

7. Data: 2006-05-04 09:17:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anatol Mroczek" <a...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> imho mąkę ziemniaczaną

Pani dżudżo, Pani nie krochmali koszulek chłopa? Krochmale mogą być różne,
nie tylko ziemniaczany - kartoflany na Czerniakowie, ale kukurydziany,
ryżowy, a nawet pszenny...

8. Data: 2006-05-04 09:18:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anatol Mroczek" <a...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> imho mąkę ziemniaczaną

Pozdrówka dla Remika, niech mu rogi rosną gęste, parostków bez liku życzę!

9. Data: 2006-05-04 10:38:47

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl (Panterka) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:

> [...]
> różne, nie tylko ziemniaczany - kartoflany na Czerniakowie, ale
> kukurydziany, ryżowy, a nawet pszenny...

A ty masz krochmalone koszule? Gdyż IMO to się już raczej nie
krochmali... Pościel kupuje się z kory - coby i krochmalić i prasować
nie trzeba było, a i materiał na koszule taki, że i bez krochmalenia
wyglądają ładnie, świeżo i czysto.
Panterka

10. Data: 2006-05-04 10:56:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panterka" <j...@b...bibl.univ.szczecin.pl> wrote in message

> [...]
> Pościel kupuje się z kory - coby i krochmalić i prasować nie trzeba było,
> a i materiał na koszule taki, że i bez krochmalenia wyglądają ładnie,

Ciekawska! :-P))

PIERWSZA PARTIA
Haloumi - prośba o przepisy
tort cytrynowy - polewa