Papierosy i...

1. Data: 2003-10-10 19:58:10

Temat: Papierosy i...
Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Jak duża część populacji palaczy zapada na raka?
2. Czy zwierzęta będące w domu palaczy mogą zapaść na raka i jeśli tak to
czy z taką samą "częstotliwością"?

Pozdrawiam, Anna

2. Data: 2003-10-11 08:43:19

Temat: Re: Papierosy i...
Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dipsom_ania" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> 1. Jak duża część populacji palaczy zapada na raka?

procent chorych na raka płuc, którzy "dorobili się" przez palenie to około
85%. wiem to od lekarzy, którzy prowadzili mojego teścia przez 3 miesiące,
aż do jego śmierci...
pozdrawiam,
iza

3. Data: 2003-10-11 09:42:28

Od: "Rukasu" <r...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dipsom_ania" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> 1. Jak duża część populacji palaczy zapada na raka?

A jak zdefinjujesz palacza? :-o

Palacz to osoba:
a) która pali od urodzenia do śmierci po dziesięć i więcej paczek dziennie
b) która pali minimum jedną paczkę dziennie przez minimum dziesięć lat
c) która wypaliła w ciagu roku więcej niż 197 papierosów
d) która wypaliła w swoim życiu przynajmniej jednego papierosa

No to którzy to są ci "palacze"? :-/

Intensywność palenia ma wpływ na prawdopodobieństwo zachorowania. Wykazano
iż większa intensywniejsze palenie powoduje większą zapadalność na raka.

> 2. Czy zwierzęta będące w domu palaczy mogą zapaść na raka i jeśli tak to
> czy z taką samą "częstotliwością"?

W wielu przypadkach wpływ dymu papierosowego na zwierzęta jest podobny jak
na ludzi. Ale to zależy od zwierzęcia: inaczej będzie on działał na rybki,
inaczej na traszki, a jeszcze inaczej na świnki morskie.

Rukasu

brak
preparat polepszajacy pamiec
test