Paprocie

1. Data: 2002-05-28 19:13:55

Temat: Paprocie
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Ot, jak to jest jak sie do roslin z miloscia podchodzi ale za to bez
wystarczajacej wiedzy. W moim paprociowym ogrodku przybywa i przybywa, za to
dopiero niedawno przeczytalem, ze nie wszystkie paprocie lubia kwasna glebe.
I tak np. Phyllitis scolopendrium. I co z tym fantem teraz zrobic. Przenies
te paprocie w inne miejsce, czy tez jakos umiejetnie sprawic by ziemia byla
wapienna? Jesli tak to jak? Wapnem przeciez nie podsypie. Moze ktos z Was
juz kiedys naparwial takie bledy w sztuce?

Irek

2. Data: 2002-05-28 20:01:58

Temat: Re: Paprocie
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości
Wapnem przeciez nie podsypie.

Czemu???

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

3. Data: 2002-05-28 20:55:31

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki napisal:
> [...]
Przenies
> te paprocie w inne miejsce, czy tez jakos umiejetnie sprawic by ziemia

Ja dawalem taczke gruzu, starego tynku.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

4. Data: 2002-05-29 06:15:04

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości
> Wapnem przeciez nie podsypie.
>
> Czemu???

> J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek

Krzys, a jak spale korzenie? Ile tego wapna?

Irek

5. Data: 2002-05-29 06:17:50

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jan P. Cieciński" <j...@c...pl> schrieb im Newsbeitrag
> glebe.
> [...]
To by bylo do zalatwienia. Tzn. ten stary tynk wymieszac z ziemia i w to
miejsce sadzic? Czy tez ten gruz rozsypac wokol rosliny? Pojawila sie jakas
nowa ksiazka o paprociach? Taka dla poczatkkujacego z kolorowymi zdjeciami?

Irek

6. Data: 2002-05-29 10:07:54

Temat: Odp: Paprocie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisal w wiadomosci

> [...]
jakas
> nowa ksiazka o paprociach? Taka dla poczatkkujacego z kolorowymi

Gdzies byla ksiazka p. Zenkteler "Paprocie". Bezskutecznie szukam od lat:(.
I nie wiem, czy sa w niej kolorowe zdjecia:-))))

A Phyllitis jest dosc tolerancyjna wzgledem podloza - jesli stwierdzisz, ze
rosnie przyzwoicie, to sie nie przejmuj wapnem.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-05-29 10:26:08

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jan P. Cieciński

>Ja dawalem taczke gruzu, starego tynku.

Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

Nie do konca tak:
Scolopendrium nalezy do grupy Asplenium a ta grupa lubi rosnac w glebie o
odczynie zasadowym i w podlozu pozbawionym wapna !!!
U mnie jezyczniki wszystkie rosna w glebie o odczynie kwasnym i rosna
wspaniale wiele lat.
Tylko dla Asplenium ceterach stworzylem osobne stanowisko , a to jest bardzo
trudna paproc do uprawy.U mnie rosnie okolo 80 krzaczkow lacznie z Asplenium
ruta-muraria i Asplenium trichomanes.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

8. Data: 2002-05-29 21:31:42

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał
> Gdzies byla ksiazka p. Zenkteler "Paprocie". Bezskutecznie szukam od
lat:(.
> I nie wiem, czy sa w niej kolorowe zdjecia:-))))

Są tylko czarno-białe ryciny.
Kolorowe zdjęcia widziałem w Playboyu.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2002-05-29 22:39:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są tylko czarno-białe ryciny.
> Kolorowe zdjęcia widziałem w Playboyu.

Skoro już masz "sztywne" łącze to po co ci Playboj?
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

10. Data: 2002-05-29 23:28:17

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Too old..." <j...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Krzys, a jak spale korzenie? Ile tego wapna?

Wapno nawozowe,a nie palone ;-)
Ale co tam ,tynk jest lepszy - przy okazji zrobisz sąsiadowi
niespodziankę.;-)

relacja z waznego spotkania ...
Patio- gdzie?
jakie pnącza na mur???