Paprocie

11. Data: 2002-05-30 05:43:25

Temat: Re: Paprocie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał
> Skoro już masz "sztywne" łącze to po co ci Playboj?
> ;-)

W moim wieku, łącze juz nie zawsze jest sztywne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

12. Data: 2002-05-30 13:29:16

Od: "bartm" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W moim wieku, łącze juz nie zawsze jest sztywne.
to chyba dobrze!! bo jak by było zawsze to wspulczuje :-)
bartm

13. Data: 2002-05-30 18:47:42

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Gdzies byla ksiazka p. Zenkteler "Paprocie". Bezskutecznie szukam od
lat:(.
> I nie wiem, czy sa w niej kolorowe zdjecia:-))))

Mam ta ksiazke (ale jak widac na niewiele to sie zdalo) i troche zdjec tam
jest. Niestety przyzwyczajaony juz jestem do tych zachodnich wydan, gdzie
wszystko podane jest jak krowie na rowie. Widzialem ostatnio ksiazeczke o
roslinach cieniolubnych. Zdjecie, charakterystyka, w tym polecane
sasiedztwo. Krotko i zwiezlowato i dla amatora w zupelnosci wystarczy. Jesli
trafie na cos podobnego po niemiecku. Przetlumacze sobie tylko zebym
wiedzial, jak to jest po polsku i chetnie Ci "sprzedam" ta ksiazke. Dla mnie
zbyt madra i za szkoda dla takiego amatora. Cena nowej byla 60 000 zl. Za
polowe?

> A Phyllitis jest dosc tolerancyjna wzgledem podloza - jesli stwierdzisz,
ze
> rosnie przyzwoicie, to sie nie przejmuj wapnem.

No wlasnie niektore maja nieszczegolne liscie. Dzisiaj przesadzilem je duza
bryla w jedno miejsce i obficie podlalem. A tak przy okazki ile masz tych
paparoci i jakie gatunki?

> Pozdrawiam, Basia.

Irek

14. Data: 2002-05-30 18:53:19

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Boguslaw Radzimierski" <a...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
czny.pl...
> Nie do konca tak:
> Scolopendrium nalezy do grupy Asplenium a ta grupa lubi rosnac w glebie o
> odczynie zasadowym i w podlozu pozbawionym wapna !!!
> U mnie jezyczniki wszystkie rosna w glebie o odczynie kwasnym i rosna
> wspaniale wiele lat.
> Tylko dla Asplenium ceterach stworzylem osobne stanowisko , a to jest
bardzo
> trudna paproc do uprawy.U mnie rosnie okolo 80 krzaczkow lacznie z
Asplenium
> ruta-muraria i Asplenium trichomanes.
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
> Bogusław Radzimierski.
> www.ogrod-botaniczny.pl

Sw. Madeju, patronie zbojow i poborcow podatkowych! Ja chlopaki sie pozenia
to jade do Ciebie to zobaczyc.

Irek

15. Data: 2002-05-30 18:56:28

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Wapno nawozowe,a nie palone ;-)
> Ale co tam ,tynk jest lepszy - przy okazji zrobisz sąsiadowi
> niespodziankę.;-)

> J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek

Tynk wezme tam, gdzie bralem cegly na drozke. Czuje sie jak smieciarz ale ci
kolesie co tam pracuja przywykli do mojej obecnosci. Ostatnio nawet jeden
zajechal do mnie i pokazal mi ze ma cienkie cegly bez sladow tynku.
Podziekowalem Zywcem i jestsmy teraz kumple.

Irek

16. Data: 2002-06-03 09:58:20

Temat: Odp: Paprocie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości

> [...]

mnie
> zbyt madra i za szkoda dla takiego amatora. Cena nowej byla 60 000 zl. Za

Już mi życzliwa dusza podpowiedzaiła, gdzie książkę można kupić. I przy
okazji w tym samym miejscu znalazłam dzieło o ochronie wrzosowatych.

> [...]
duza
> bryla w jedno miejsce i obficie podlalem. A tak przy okazki ile masz tych

Tak w ogóle to mało, bo nie mam warunków (brak cienia i wilgoci). Długosz
królewski, języcznik "zykły" i odmiana "Cristata", wietlica japońska
'Pictum". podrzeń żebrowiec, pióropuszniki strusie (zarodnikujące),
paprotnik szczecinkozębny (przypuszczalnie), jeszcze parę sztuk
nie-wiadomo-czego, które same się rozzarosnikowały i jeszcze coś, co się
nazywa Polystichum chyba polyblepharum? Poprawną nazwę mam zapisaną, ale jej
nie pamiętam, w ckażdym razie bardzo ładna paproć o błyszczących blaszkach.

Pozdrawiam, Basia.

17. Data: 2002-06-03 11:05:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
jej
> nie pamiętam, w ckażdym razie bardzo ładna paproć o błyszczących

Może i ja bym sobie je posadził... Ale czy one ładnie paproczą?
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2002-06-03 11:34:03

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jej
> nie pamiętam, w ckażdym razie bardzo ładna paproć o błyszczących

Widzialem dzisiaj kilka paproci, w tym ta blyszczaca. Cena 13.50 EUR. Szok!!!
Wprawdzie rozrosniete i w duzej donicy ale za te pieniadze, mozna sobie
drzewko owocowe najlepszej odmiany kupic. Ja oszczedzam na vana, bo na nowe
autostrady nie ma co w Polsce czekac, (pewnie znowu Niemcy beda musieli
zbudowac) a wygodnie chce mi sie do domu jezdzic. Ostatnio dostalem w
prezencie dwie klasyczne paprocie, takie co to plenia sie jak chwasty. Jak
zidentyfikuje moje, to mozemy sie w przyszlosci pozamieniac. Zamierzam
poszukac tanszych mozliwosci zdobycia paproci. Ostatnio dokupilem z przeceny
takie obskubane okazy w tym Cyrtomium falcatum (sierpowate).

Irek

19. Data: 2002-06-03 12:04:22

Temat: Odp: Paprocie +OT kulinarnie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Może i ja bym sobie je posadził... Ale czy one ładnie paproczą?

A czy hyzop w końcu posadziłeś?? Bo przypomnę, że ponoć sprzyja owocowaniu
winorośli:))
A pióropusznik strusi podobno można użytkować kulinarnie (młode pastorały w
charakterze szparagów. Przyznam, że nie próbowałam).
A co się tyczy kulinariów, bo tak mi się zaczęło kojarzyć. Ostatnio
czytałam, jakie to różne uprawne i nieuprawne rosłiny spożywać można. M.in.
wymieniona była funkia - jako lepsza w smaku od sałaty. Sałaty nie znoszę,
ale funkię spróbowałam - i jest jeszcze obrzydliwsza, naprawdę. O łobodzie
już pisałam kiedyś - bez smaku kompletnie.
Nie wiem, czy tych historyjek o spożywaniu zieleniny nie należałoby między
bajki włożyć?

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2002-06-03 12:58:59

Temat: Re: Paprocie +OT kulinarnie
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy hyzop w końcu posadziłeś?? Bo przypomnę, że ponoć sprzyja owocowaniu
> winorośli:))
Między bajki to wzćpanna włóż! :-)
> A pióropusznik strusi podobno można użytkować kulinarnie (młode pastorały
> charakterze szparagów. Przyznam, że nie próbowałam).
Że co? Że młode pastorały? Ty jakieś paetzańskie konteksty sugerujesz?
Pozdrawiam :-)
Janusz

relacja z waznego spotkania ...
Patio- gdzie?