Pasozyty - tasiemiec

1. Data: 2006-07-29 17:05:11

Temat: Pasozyty - tasiemiec
Od: "Radek" <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raz zauwazylem w kale bialo-zolte, napompowane, pod cisnieniem, blyszczace
cos. Rozmiar 1x1cm. Potem poczytalem, ze to prawdopodobnie tasiemiec.
Wygladalo to tak, ze nie mam cienia watpliwosci, ze to jakies resztki pokarmu
albo nieprawidlowy kal. Na 100%.

Oddalem kal do analizy i nic nie wykryto, co mnie nie zdziwilo, bo historie
przeczytane w internecie mowily o przypadkach gdzie przez pol roku prob nic
nie udawalo sie wykryc, pomimo obserwacji takiej jak moja.

Co robic? Ponoc musialbym zaniesc taki fragmencik do analizy, ale nie moge na
niego natrafic ponownie, szczegolnie, ze odpowiednia toaleta jest tylko w pracy.

Radek

2. Data: 2006-07-29 17:07:35

Temat: Re: Pasozyty - tasiemiec
Od: "Radek" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha i właściwie do czego mi takie potwierdzenie potrzebne? Żeby wiedzieć, czy
nie-/uzbrojony? Obawiam sie zaatakowania narzadow wew. i nie chce czekac na
"biurokracje"..

--
Radek

3. Data: 2006-07-29 20:32:45

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> albo nieprawidlowy kal. Na 100%.
>
> Oddalem kal do analizy i nic nie wykryto,

A może to tasiemiec psi:
http://www.parazytologia.pl/
wejdź w fotogaleria i a tm szukaj pod "tasiemiec psi", albo pod id 63.

Są tam też zdjęcia innych tasiemców i ich jaj, więc może znajdziesz swojego.

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

4. Data: 2006-07-30 00:35:30

Od: "Radek" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sądzicie o czyms takim:
http://www.vitasklep.pl/product_info.php/products_id
/209/

Zareklamowali, ze niby zniszczy wszystko..

Ja nie wiem czy probowac robic cos na wlasna reke i zmneijszac tym samym
szanse normalnego zdiagnozowania? Zeby przynajmniej wiedziec jaki to tasiemiec.

--
Radek

5. Data: 2006-07-30 05:22:11

Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

Takie leki to tylko ci wyssaja kase z portfela a robala tym nie zabijesz.
Proponuje PYRANTEL na robale tlenowe i CESOL na beztlenowe. Leki te sa na
recepte i sa dostepne w aptekach. Profilaktycznie raz na rok mozesz sie tymi
lekami odrobaczac jak to sie robi z domowymi zwierzakami. Napewno nie
zaszkodzi.

Tomas

6. Data: 2006-07-30 07:58:47

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...Profilaktycznie raz na rok mozesz sie tymi
> lekami odrobaczac jak to sie robi z domowymi zwierzakami.  Napewno nie
> zaszkodzi.

Ale człowiek, to nie zwieżątko.
A ulotki lekarstw na robale zawierają informację , że np. zentel:"...podawany
szczurom i królikom wykazał działanie embriotoksyczne i teratogenne..."
czyli w odniesieniu do człowieka - mogą się urodzić dzieci bez rączek i nużek.

7. Data: 2006-07-30 08:19:25

Od: "Limcha" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczurom się podaje duuuże, dziesiątki razy większe dawki w przeliczeniu na
masę, niż stosowane lecznicze u człowieka, by stwierdzić ich działania
toksyczne.
A Radek w ciążę nie zajdzie

8. Data: 2006-07-30 08:42:57

Od: "Radek" <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

e...@w...pl (Tomas) napisał(a):

> [...]
> lekami odrobaczac jak to sie robi z domowymi zwierzakami. Napewno nie

To na tasiemca CESOL? To będzie raczej tasiemiec uzbrojony niestety. Wczoraj
przeczytałem, że ma on barwę mleczno-żółtą, czyli taką, jak opisałem.
Nieuzbrojony jest "kremowy".

Radek

9. Data: 2006-07-30 08:57:34

Od: e...@w...pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

Zental niby taki szal a jest to 30 letni lek ( Albendazole ) juz nie stosowany
nawet w leczeniu zwierzat, jednak lepszy jest od Pyrantela ( Mebendazole ).
Prawda jest taka, ze zwierzeta chodowlane jak i domowe dostaja nowoczesne leki
wiec taki Zentel juz by im nie pomogl. Przy zarazeniu czlowieka zoonozami
Zentel mozna brac kilogramami i nic nie pomoze. Wtedy trzeba brac leki
rownorzedne z tymi jakie sa podawane zwierzetom. Te nowoczesne dla zwierzat tez
juz czesto nie zabijaja do konca pasozytow. Na 1000 zabitych jeden moze
przetrwac i sie uodpornic i tak sie dzieje. Jak pasozyty atakuja trakt
kregoslupa lub mozg najwazniejsza sprawa wtedy jest ratowanie biedaka. Dzieci
bez raczek czy nuzek rodza sie takze z glupoty matek pijacych za duzo kawy,
palacych papierosy czy bioracych speedy.

Tomas

10. Data: 2006-07-30 20:47:03

Od: twiza <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

słyszałam że pestki dyni jedzone codziennie przez trzy miesiace są
najlepsze, albo czosnek jedzony na czczo rano, także wspomagajaco cebula

--
...człowiek lubi wprowadzać gdzie indziej to, co posiada u siebie...

Montesquieu

przeskakujacy staw w palcu... Pomocy !!
stłuczenie - czy to normalne?
Co pić zamiast wody?