Pelargonia - przechowanie przez zime

1. Data: 2003-10-19 09:16:59

Temat: Pelargonia - przechowanie przez zime
Od: "(Na)Lesnik" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Po raz pierwszy mam pelargonie i nie bardzo wiem jak je przechować przez
okres zimowy. Wiem, że należy je przyciąć i lekko zasuszyć, ale nie wiem
na jaką długość i czy takowe działanie można zastosować w bloku, gdzie
wiadomo - jest centralne ogrzewanie. Piwnica jest w zasadzie tak samo
ciepła.
Poproszę o jakieś wskazówki:)

--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

2. Data: 2003-10-20 08:30:45

Temat: Re: Pelargonia - przechowanie przez zime
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"(Na)Lesnik" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
> na jaką długość i czy takowe działanie można zastosować w bloku, gdzie
> wiadomo - jest centralne ogrzewanie. Piwnica jest w zasadzie tak samo

Pytanie zasadnicze - czy jest sens męczyć się z przechowywaniem na ciepłym
parapecie okiennym (Będą bujać. Będą szkodniki), jeśli wiosną sadzonki są po
parę zł? Ale jeśli piwnica jest równie ciepła, to przynajmniej daj je na
parapet, żeby miały światło, no i będziesz miał bliżej do szkodników.
Przyciąć można o 2/3 i mało podlewać.
Wiosną - koniec lutego raczej - przyciąć ponownie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-10-20 10:57:10

Od: "Agassa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wiosną - koniec lutego raczej - przyciąć ponownie.
>

> Ja próbuje zrobić inaczej,pobrałam szczepki ,włożyłam do wody i jak
wypuszczą korzenie wsadzę do ziemi,potem wystawię na chłodny, jasny strych i
zobaczę co z tego wyjdzie . Robię to pierwszy raz i mam nadzieję na
powodzenie .

pozdr.Aga

4. Data: 2003-10-20 15:09:19

Od: "(Na)Lesnik" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-10-20 12:57, Użytkownik Agassa napisał:

> wypuszczą korzenie wsadzę do ziemi,potem wystawię na chłodny, jasny strych i
> zobaczę co z tego wyjdzie . Robię to pierwszy raz i mam nadzieję na
> powodzenie .

Jak już pisałem wcześniej - ja nie mam chłodnego strychu:( Ale mam za to
ciepłą piwnicę:)

5. Data: 2003-10-20 21:33:11

Temat: Odp: Pelargonia - przechowanie przez zime
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bn07d9$cph$...@n...news.tpi.pl...

> Pytanie zasadnicze - czy jest sens męczyć się z przechowywaniem na ciepłym
> parapecie okiennym (Będą bujać. Będą szkodniki), jeśli wiosną sadzonki są
po

Nigdy nie mialam szkodnikow na pelargoniach trzymanych w domu z C.O.
Elfir

6. Data: 2003-10-21 09:41:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:bn07d9$cph$...@n...news.tpi.pl...

> po
>
> Nigdy nie mialam szkodnikow na pelargoniach trzymanych w domu z C.O.

A ja tak w 80% przypadków. Przy angoelskich - zawsze.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-10-21 15:31:49

Temat: Re: Odp: Pelargonia - przechowanie przez zime
Od: "(Na)Lesnik" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-10-20 23:33, Użytkownik Elfir napisał:

> Nigdy nie mialam szkodnikow na pelargoniach trzymanych w domu z C.O.
> Elfir

Rozumiem, że przechowujesz je na parapecie, mniej podlewasz i przycinasz
do 2/3 długości?

8. Data: 2003-10-22 07:13:10

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że przechowujesz je na parapecie, mniej podlewasz i przycinasz
> do 2/3 długości?

:))
witaj
:)
dobrze
ze to uscislasz bo w przypadku Elfirki moze sie okazac
ze dlatego
"nigdy ona nie miala szkodnikow na pelargoniach w domu z CO"
bo nigdy w/w pelargoni nie miala w domu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

9. Data: 2003-11-01 21:08:16

Temat: Odp: Odp: Pelargonia - przechowanie przez zime
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik (Na)Lesnik <n...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn55ki$2dp$...@n...onet.pl...

> Rozumiem, że przechowujesz je na parapecie, mniej podlewasz i przycinasz
> do 2/3 długości?

Tak

Elfir

cztery dni